Як працюватимуть садочки, школи і університети під час воєнного стану: рекомендації МОН

Міністерство освіти і науки України дало рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах освіти в умовах воєнного стану. Зокрема, закладам в тих регіонах, де ситуація більш спокійна, пропонують продовжити освітню діяльність.

Про це заявив очільник МОН Сергій Шкарлет. 

"Для убезпечення всіх учасників освітнього процесу під час правового режиму воєнного стану МОН 25 лютого 2022 року рекомендувало в усіх закладах освіти оголосити канікули щонайменше на два тижні. Дванадцятий день війни. Бойові дії в окремих регіонах продовжуються, і наше головне завдання – зберегти життя кожного громадянина нашої держави. В той же час ми відслідковуємо і бачимо, що є регіони, в яких ситуація більш спокійна і вони можуть продовжити освітню діяльність", — зазначив він. 

Рекомендації МОН по організації освітнього процесу

Садочкам рекомендують тимчасово призупинити освітній процес. Сім'ї з дітьми, які зараз перебувають у бомбосховищах, можуть скористатися аудіоказками в Telegram-каналі "Павлуша і Ява".

Навчальним закладам у регіонах, де зберігається реальна загроза для життя і здоров'я мирних мешканців, а також по кілька разів надень оголошується повітряна тривога, рекомендують після завершення канікул організувати роботу в залежності від конкретної ситуації: 

  • тимчасово призупинити освітній процес;
  • організувати освітній процес за дистанційною формою навчання. 

Школярі, які внаслідок агресії РФ евакуйовані з місця постійного приживання можуть організувати навчання за заяву одного з батьків за індивідуальною формою: 

  • екстернатною;
  • сімейною (домашньою). 

Окрім того, школярі з числа внутрішньо переміщених осіб можуть тимчасово відвідувати заклади загальної середньої освіти за місцем тимчасового перебування (за заявою одного з батьків). 

В будь-якому варіанті МОН рекомендує використовувати наявні електронні ресурс: Всеукраїнську школу онлайн, регіональні платформи та ресурси закладів освіти, зокрема і приватних. 

"Особливу увагу прошу звернути на дітей з особливими освітніми потребами. Рекомендуємо розглянути можливість надання таких послуг дистанційно, у тому числі для внутрішньо переміщених осіб", — зазначив міністр. 

У закладах профтехосвіти після закінчення канікул рекомендують організувати теоретичну частину з використанням технологій дистанційного навчання, без відвідування закладів освіти учнями та педагогами. Для проведення практичної частини МОН рекомендує задіяти навчальні майстерні, лабораторії, полігони, а також місця, відведені для практики, на підприємстваз. 

"У разі, якщо виробничу практику здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти неможливо організувати у звичайному режимі, створити можливість її проходження з використанням технологій дистанційного навчання", — додали в МОН.

Якщо провести практичну частину дистанційно неможливо, її рекомендують перенести на період після закінчення воєнного стану. Для учнів першого-другого курсу можливе перенесення годин теоретичного та практичного навчання на наступний навчальний рік. 

Коледжам та університетам після завершення канікул рекомендовано розпочати освітній процес у залежності від безпекової ситуаціх в регуонах — у дистанційному або змішаному форматі. 

"Водночас рекомендовано забезпечити особливі умови навчання (встановлення індивідуального графіка навчання, надання академічної відпустки тощо) для тих здобувачів освіти, які перебувають в лавах ЗСУ або в підрозділах територіальної оборони, займаються волонтерською діяльністю, і внести зміни до затвердженого графіка освітнього процесу  з урахуванням поточних змін", — додали в міністерстві. 

https://youtu.be/wUTa7hvLM_c