Містяни закликають скасувати сезонне підвищення швидкісного режиму з 50 до 80 км/год задля зменшення аварійності та травмування на дорогах.
Відповідну петицію зареєстрували на сайті Київради.
Автор петиції зазначає, що швидкість руху автомобілів є визначальним фактором тяжкості наслідків ДТП. А будь-яке підвищення ліміту дозволеної швидкості має бути обґрунтоване впровадженням відповідних інженерних рішень, що зменшують травмування та смертність на дорогах.
Проте:
- За даними Патрульної поліції, перевищення швидкості руху стало причиною майже 40% ДТП з тяжкими наслідками у 2024 році;
- У 2024 році в Києві кількість ДТП з постраждалими та травмованими, у т.ч. дітей, досягла максимуму з 2019 року;
- За минулий рік у столиці 107 людей загинуло в ДТП, серед них пішоходи, водії та пасажири транспортних засобів;
- 2444 людини отримали травми на дорогах Києва внаслідок ДТП.
“В умовах війни київська міська влада має докладати максимальних зусиль для того, щоб унеможливити травмування та смерті, зокрема на вулицях столиці”, — йдеться у тексті петиції.
Також автор зауважує, що з 2019-го у столиці діє рішення міської ради, яке дозволяє підвищувати швидкість з 50 до 80 км/год на 17 ділянках доріг з 1 квітня до 1 листопада за погодженням Патрульної поліції.
Водночас:
- На більшості цих вулиць немає стаціонарних засобів контролю швидкості, що призводить до системного порушення швидкісного режиму;
- Фактична швидкість руху значно перевищує обмеження в 50 км/год, оскільки чинна ст. 122 КупАП дозволяє без штрафу перевищувати швидкість на 20 км/год;
- Штраф за перевищення понад 20 км/год становить лише 340 грн (170 грн при сплаті у 10-денний термін), що не є ефективним запобіжним заходом;
- Підвищення швидкості до 80 км/год призведе до того, що фактична швидкість руху водіїв буде 80-100 км/год, а на ділянках без камер контролю ще вищою;
- Також рішення про підвищення ліміту швидкості на цих вулицях не враховує рекомендації “Методики прийняття рішень про встановлення обмежень швидкості, відмінних від 50 км/год”, опублікованої Міністерством інфраструктури у 2018 році.
Крім того, незалежна інспекція громадських організацій U-Cycle (“Асоціація велосипедистів Києва”), “Пасажири Києва” та “Урбанрада” у березні 2024 року виявила низку факторів ризику на цих вулицях, які негативно впливають на безпеку, це зокрема:
- зупинки громадського транспорту в крайній правій смузі;
- наявність твердих обʼєктів на відстані до 5 метрів від краю проїзної частини (опори освітлення, дерева, опори шляхопроводів), що не захищені барʼєрним огородженням;
- рух велосипедистів в потоці з автомобілями через відсутність велосипедної інфраструктури;
- безпосередні заїзди з вулиці до нерухомості (АЗС, магазини) без дублюючих проїздів.
Безпека на дорогах має бути пріоритетом міської влади — Департамент транспортної інфраструктури КМДА та Патрульну поліцію Києва закликають не допустити можливе підвищення швидкісного режиму з 50 до 80 км/год у Києві з 1 квітня 2025 року на вулицях:
- проспект Романа Шухевича;
- проспект Степана Бандери;
- проспект Миколи Бажана;
- вулиця Набережно-Рибальська;
- Набережне шосе;
- Наддніпрянське шосе;
- Столичне шосе;
- Дорога Р-69 в межах міста Києва.
Раніше “Наш Київ” повідомляв, що на місці палацу Розумовського під виглядом реставрації будують офісний центр.