Оновлену концепцію організації дорожнього руху на Подолі представив головний спеціаліст управління інженерно-транспортної інфраструктури Департаменту містобудування та архітектури Віктор Петрук.
За його словами, наразі розглядається декілька варіантів організації транспортного руху. Концепцією не передбачається зменшення кількості маршрутів громадського транспорту, також на планують залишити на Подолі трамвай, зі збереженням кінцевої зупинки на вул. Спаській, або з її перенесенням в середину пішохідної зони на вул. Сковороди.
«Необхідність реорганізації руху виникла у зв’язку з потребою гуманізації міського простору. Практично вся південна частина Подолу – це заповідник «Стародавній Київ». Тут сконцентрована велика кількість історичних та архітектурних пам’яток. Передовий досвід європейських міст показує, що на подібних територіях існує потреба у збільшенні пішохідних зон. Зміна пріоритетів на користь пішоходів робить міське середовище більш комфортним та приваблює туристів», - зазначає Віктор Петрук.
Відповідно до нової концепції повністю пішохідною має стати Контрактова площа. Також планується зробити пішохідною вул. Сагайдачного від Контрактової площі до вул. Андріївської. А від Андріївської до Поштової площі вулиця звузиться до двох смуг руху і буде працювати в односторонньому напрямку.
З метою компенсації ємності паркомісць, які будуть ліквідовані в межах Контрактової площі, концепцією передбачається збільшити кількість місць для паркування на прилеглій вуличній мережі, за рахунок звуження профілю проїжджої частини.
За словами Петрука, нова схема руку суттєво зменшить кількість конфліктних точок на перехрестях між транспортом і пішоходами. «Кожен автомобіль проїжджаючи перехрестя конфліктуватиме з пішоходом не двічі, а лише один раз. Кількість конфліктних точок між транспортними засобами зменшиться з 24 до 2-3. Пропускна спроможність такої схеми руху приблизно вдвічі перевищує існуючу і на 30-40% перевищує схему з організацією одностороннього руху, що була запропонована у 2007 році інститутом "Київдормістпроект". При цьому за результатами моделювання, середня швидкість руху автомобілів збільшиться з 6,5 км/год до 22 км/год. Крім того, завдяки зменшенню транспортних затримок, приблизно вдвічі зменшаться викиди шкідливих речовин», - коментує Віктор Петрук.
Слід зазначити, що на першому етапі зміни торкнуться лише території заповідника «Стародавній Київ» до вул. Ярославської. Майже всі вулиці стануть односторонніми. Окрім того, пішоходи отримають пріоритет завдяки підвищенню рівня пішохідних переходів до рівня тротуару.
«Сьогодні є потреба у створенні безбар’єрного середовища. Піднятий пішохідний перехід представлятиме собою великий «лежачий поліцейський». Це розповсюджена європейська практика», - повідомив Віктор Петрук.