День відкрив TG Botanical із колекцією «Сад пробудження, що відсилає до ремесла і передає відчуття внутрішнього цвітіння. У новій колекції TG Botanical природа проростає крізь тканини. Текстури нагадують ягоди, ґрунт і м’якість пелюсток. Фірмова техніка жатки — вишивка еластичною ниткою — створює унікальні візерунки вручну, наче насіння, дбайливо висіяне по тканині. Жоден виріб не повторюється. Це жест турботи, поваги до процесу, часу та тіла.
Однією з головних кроссекторальних подій сезону став перформанс POUSTOVIT «Зв’язок», створений у співпраці з художником Павлом Маковим. У ньому поєдналися нова та архівні колекції 2011, 2013 і 2025 років. Цього разу зустріч відбулася у форматі спільного жесту: моделі у новій та архівній колекції стали частиною інсталяції, де текстиль і друковані образи накладаються на роботи Макова, створюючи мереживо пам’яті й символів.
У рамках New Names відбулися покази молодих брендів — VVICS, SAIMAN EL SABARI, ARTEMIO CHOUETTE та DANIA STINOVA. Концепт-стор NIESHE вручили грант 100 000 гривень на розвиток бренду DANIA STINOVA.
Відкриттям для редакції Нашого Києва став бренд AMELINA, який яскраво дебютував на головному подіумі Ukrainian Fashion Week. Під час роботи над колекцією SS26 «Veil of Terra» креативна директорка бренду Марія Яковенко надихалась творчістю художників-прерафаелітів та британськими кравецькими традиціями. Так, зокрема, драматичні жіночі образи з картин Росетті знайшли своє втілення в вечірніх сукнях та кейпах з напівпрозорого шифону і шовкових блузах з відкритими плечима. Вишукане мереживо у відтінках зеленого римується з «Офелією» Джона Еверетта Мілле, а складне драпірування, шлейфи та довгі стрічки нагадують роботи Едварда Берн-Джонса.
«Занижена талія — тренд, який багато хто асоціює з 1920-ми. Проте, якщо подивитись на жіночі образи Уотерхауса чи Эдмунда Лейтона, можна побачити схожий силует. У пізньому Середньовіччі, яке так часто зображали прерафаеліти, жінки також носили сукні з низькою талією, яку підкреслювали поясами зі шкіри чи дорогоцінних металів», — розповідає Марія Яковенко
Нова колекція SS’26 бренду GURANDA народилася з глибокого зв’язку дизайнерки з її рідною землею — Херсонщиною. Головним джерелом натхнення стала ефемерна краса Лемурійського озера — відомого своїми рідкісними рожевими водами та містичною аурою. Неосяжне рожеве дзеркало, розкреслене і прикрашене мільйонами соляних кристалів, в обрамленні білих берегів із солі та піни. Повітряні шифонові сукні та костюми у ніжно-коралових відтінках нагадують легке хвилювання води, тоді як строгі блакитні силуети, виконані зі щільних фактур, втілюють захищеність і силу. Таке поєднання кольорів і форм символізує баланс жіночності та рішучості, мрійливості й впевненості, що в свою чергу є основою ДНК бренду GURANDA.
Бренд SIDLETSKIY презентував колекцію “Identity”. Це історія про силу та відновлення, про людську стійкість і переосмислення власної ідентичності в умовах трансформацій. У центрі “Identity” — поєднання архітектурних форм і сучасних силуетів із переосмисленими елементами українських ремесел. Колекція говорить мовою конструктивних ліній і текстур, що відображають внутрішню міць, гармонію та пошук нового балансу. В основі виробів — натуральні та перероблені матеріали, акцент на ручній роботі та увазі до деталей. Сучасний крій інтегрований із традиційними техніками, а функціональні рішення створюють образи, що поєднують естетику та практичність.
Особливе місце в колекції займають адаптивні елементи для людей із протезами — як символ інклюзії та нової чутливості моди. У рамках показу бренд презентував спільну колаборацію з U+ System — центром протезування військових, у якій створено одяг із функціональними можливостями, що адаптується під потреби людей з протезами. Колаборацію з U+ System на подіумі представили шість українських військових, кожен із яких продемонстрував адаптивні образи, створені для людей із протезами. Їхня участь стала символом сили, відваги та того, що сучасна мода може бути не лише естетичною, а й функціональною та інклюзивною.
J’AMEMME завершили день перформансом Sa Lumière у Національному художньому музеї України. Колекція будується на прозорих тканинах і відчутті невагомості образів. Основу складають шифон і органза, доповнені фірмовим плісе J’amemme, що можна побачити у повітряних максі-сукнях та комплектах. Прозорі, летючі тканини підкреслюють природні контури тіла, створюючи ефект руху навіть у статичних образах. Вперше до луків бренду додано нові техніки роботи з фактурами, зокрема драпірування, яке підкреслює скульптурну виразність силуетів. Палітра сезону варіюється від ніжних аквамаринових і коричневих відтінків до фіолетових акцентів, передаючи спектр характеру жінки — її спокій, силу та внутрішнє світло — через характерні для бренду форми, текстури та рух.
«Sa Lumière створювалася через різні стани — силу, бурю, спокій. Вона грає з реальністю та ілюзією, показуючи перехід від крихкості та ніжності до внутрішньої сили», — розповідає дизайнерка бренду, Юлія Ярмолюк. «Ми хотіли підсвітити жінку зсередини, вознести її на п’єдестал. Ця колекція — посвята трьом станам, які я особисто проходила. Ми прагнемо підкреслити внутрішню енергію жінок, показати її значення та представити її як арт-об’єкт — монументально, майже як у музеї».