Clubhouse, або чому всі так хочуть потрапити в «елітарну» соцмережу

Немає нічого жаданішого, аніж те, до чого обмежений доступ. Це принцип, яким користуються діти, що порушують заборони батьків. Або маркетологи, які просувають свій продукт. Ярлик «таємно» змушує моментально зацікавитися тим, що за ним приховують.

Розробники нової соцмережі Clubhouse використали цей прийом. Да так, що за два з половиною місяці у застосунку зареєструвалися близько 5,5 мільйонів користувачів. Якщо здається, що світ збожеволів, то ні, не здається. Clubhouse — топтема для обговорень у Фейсбуку та п’ятий за популярністю застосунок на AppStore у розділі «Соцмережі». Це ще не йшлося про інвайти, які продають на eBay. Проте чи є виправдання цьому ажіотажу?

То що це в біса таке?

Clubhouse — соцмережа, у якій говорять та слухають. У застосунку немає відео, картинок та мемасиків. Є тільки формат голосових чатів, які ви можете створювати самостійно або знаходити розмови та слухати їх, ніби подкаст. Але все — у реальному часі. Уявіть: ви намічаєте прямий ефір зі співрозмовником і запрошуєте на нього обраних слухачів. Десь так і працює Clubhouse.

Програму зареєстрували у квітні 2020 року. Спочатку хайпу на соцмережу не було. Її використовували як замінник Zoom. Але ближче до осені Кремнієва долина почала буквально молитися на Clubhouse. Соцмережею користуються, зокрема, Джаред Лето, Марк Цукерберг, Періс Хілтон та Ілон Маск.

Як отримати інвайт?

Найголовніша «фішка» соцмережі — потрапити до неї можна тільки за запрошенням. Але і це обмеження можна обійти.

Варіант 1

Зареєстрований користувач кидає вам «приглос». Але кожен юзер від початку має тільки 2 запрошення. Щоправда, з часом додаються нові.

Варіант 2

Зайти у застосунок та подати заявку на реєстрацію. Шлях довгий, часом люди чекають по декілька тижнів на авторизацію. Проте стаючи у чергу, ви бронюєте за собою ім’я. А це вже щось.

Варіант 3, читерський

Реєструєтеся у сервісі та кидаєте заявку другові, який вже «клабхаузер». Якщо ваш номер є у товариша на смартфоні, він отримує повідомлення про намір зайти у соцмережу. Далі залишається лише підтвердити пропуск у компашку. І, — вітаємо, — ви серед елітної тусовки.

Реєстрація — практично єдине поле соцмережі, де людині дозволяють щось друкувати. Користувач має вказати ім’я, прізвище та інтереси. Далі — тільки пошук кімнат, де слухають розмови.

О, є одна умова. Зареєструватися можуть виключно власники iOS. Що це за дискримінація «андроїдів», поки неясно. Але з такою популярністю розширення доступу до мережі не за горами.

Фото: Dmitry Mashkin/Unsplash

Стоп, що за кімнати?

Кімнат існує два типи: закриті та відкриті. З останніми все зрозуміло: заходь хто хоче і слухай. Закриті кімнати створюються тільки для тих, хто отримав запрошення від організатора. Там можна спілкуватися як з однією людиною, так і групою. Якщо спілкуватися не хочеться, розмову можна просто слухати. Тоді іконка користувача буде відмічена з позначкою вимкненого звуку. Все, як у Zoom. Як бачимо, Clubhouse взяла від благ цифровізації тільки найкраще.

Кімната існує тільки протягом часу розмови. Щойно з нею вийдуть усі учасники, кімнати не стане. Записати розмову не можна, як і зупинити чи перемотати її назад. Це створює відчуття унікальності почутого. З одного боку, класно, з іншого — новий маркетинговий гачок.

Кімнати створюють навіть бренди. Вже є сторінка AliExpress, а зубні гіганти чи модні журнали на кшталт Vogue спонсорують розмови на вигідні їм теми. Clubhouse заточений під гроші. І це очевидно.

В українському Фейсбуці вже проскакують дописи про те, що за такий то час у кімнаті Clubhouse буде розмова з офігенним спікером. Нам залишається тільки долучатися, слухати й часом вставляти свої п’ять копійок. Звісно, якщо дозволить модератор розмови.

Twitter

Клуби? Ви серйозно?

О, так. За інтересами люди об’єднуються у спільноти всередині Clubhouse. Але їхнє створення мають схвалити модератори соцмережі. Більше шансів у тих, хто часто створює кімнати та проводить трансляції. Але розробники обіцяють, що скоро додадуть такий функціонал для усіх. Бачте, попит росте, і Clubhouse йому відповідає.

Марина Шашкова,
політична журналістка, користувачка Clubhouse

Про Clubhouse я дізналася з Фейсбуку. Всі почали про нього писати, пропонувати якийсь інвайт. Я не відразу зрозуміла, про що йдеться. Почала гуглити. Зацікавилася, бо зрозуміла, що майданчик може дати багато можливостей, поки навколо нього такий ажіотаж. Завантажила додаток на планшет з iOS, але не відразу зрозуміла, як все працює. У Clubhouse без запрошення нічого робити. Загалом, натискала все підряд. Але неочікувано знайомий кинув мені інвайт. Після цього я змогла повністю зануритися в мережу.
Поки я послухала пару кімнат. До кінця нічого не вийшло послухати, не вистачає часу. Але попри це я вже задумалася про створення своїх кімнат і розмови з цікавими людьми. Це прекрасна можливість вийти за рамки моєї політичної журналістики й поговорити на ті теми, на які не вистачає часу під час роботи. І вибирати спікерів, які цікаві тобі. А теми — цікаві для всіх.
У Clubhouse наразі знайшла одну річ, яка не **подобається — це неможливість зберігати записи розмов. Але з іншого боку це підштовхує знаходити на них час. Тільки в такому випадку коли спати й відпочивати?

Чим підкупає Clubhouse?

Перш за все, можливістю послухати профільні розмови від експертів. У соцмережі зареєструвалися дизайнери, айтішники та інші представники клікбейт-професій, які діляться досвідом.

По-друге, є можливість випадково натрапити на кімнату зірки й навіть з нею побалакати. Давно хотілося насварити Цукерберга за оновлення Фейсбуку? Що ж, тепер треба тільки зловити момент, коли він проводитиме трансляцію. Або Цукерберг може сам постукатися до вас у гості, якщо його зацікавить тематика вашої кімнати.

По-третє, у соцмережі працює потужний фільтр щодо того, які кімнати ти хочеш бачити у пропозиціях. Так існує більше шансів натрапити на дійсно вартісну розмову. До речі, її можна слухати зі згорнутим застосунком.

З мінусів користувачі вже відмічають недосконалий інтерфейс та складність «в’їхати» у структуру соцмережі з першого заходу. Трапляються випадки хейту, зневажливих і часом булінгових коментарів. Але розробники клянуться, що все виправлять.

То чому Clubhouse такий популярний?

Усе нове та таємне спочатку завжди манить. Ууу, нова соцмережа, до якої треба ще й отримати запрошення... Але у ній багато недопрацювань, а більшість розмов — з серії «Ну-ну, а я і не знав».

Також секрет успіху може бути в інвестиціях. Clubhouse вже коштує 100 млн дол. Серед донатерів — випускники Стенфорду, круті дядьки зі світу діджиталу та технологій. Вони люблять хизуватися, що знайшли нове місце для інвестицій. І, звісно, Ілон Маск. Після його твіту із зустріччю в Clubhouse підписників у соцмережі явно побільшало.

Але чи довговічний Clubhouse? Важко сказати. Хайп на все нове у диджитальному світі тримається недовго. Та й застосунки з’являються дедалі частіше, чим забирають інтерес у додатках з віком. Час покаже. А поки — можна насолоджуватися приватністю та корисними розмовами. Вони у Clubhouse все ж є.