Ще з часів скіфів українські ремісники славились своїм талантом у роботі з коштовними матеріалами та керамікою. Як і тисячі років тому, сьогодні наші митці створюють цікаві вироби, аналогів яких немає у світі.
Пропонуємо 5 молодих вітчизняних брендів, що створюють прикраси вручну.
Mari B
Mari B – український бренд прикрас і аксесуарів, який заснувала 2018 року Марія Біднік.
Ідея створення прикрас виникла через відсутність на українському ринку сучасної та доступної ювелірної біжутерії вітчизняного виробництва. Випуск унікальних прикрас, що відрізнялись би як стилем, так і якістю, стали головним принципом бренду.
“Ми ретельно відбираємо першокласні матеріали й тісно співпрацюємо з українськими ювелірними майстрами з багаторічним досвідом, сприяючи розвитку місцевої галузі ювелірного мистецтва.
Дотримуючись сталого розвитку, ми віримо в те, щоб кинути виклик нормам одноразової моди. Орієнтуючись на якість, ми надаємо клієнтам доступні та довговічні речі, мінімізуючи вплив швидкої моди на навколишнє середовище”, – каже Марія.
Tuman lanom
Це молодий бренд, що спеціалізується на виготовленні ювелірних прикрас зі срібла. Його заснувала Владислава Ланова.
Ідея створити власні прикраси з’явилася у дівчини абсолютно спонтанно.
"Маючи тоді досить складний період життя, я знайшла спокій у творчості. Фантазувати, вигадувати, візуалізувати – ось що мені допомагало. Я ні на секунду не переживала за останні кошти, які вкладала у свою справу, бо основна мета була не в успішному бізнесі. Я, мабуть, поганий підприємець, але про бізнес-план навіть не думала. “Хочу, щоб ці прикраси принесли людям щастя”, – так міркувала у той момент”.
Перша колекція прикрас бренду натхненна спогадами про дитинство. Дівчина навіть не очікувала, що її ідея відгукнеться людям, які захотіли замовити вироби собі.
“Насправді це більше, ніж прикраси, я вважаю, це частинка мене”, – каже Владислава.
Babusia jewelry
Бренд Babusia jewelry відкрив власну керамічну “кухню” у жовтні 2023 року. Хоча перші ескізи та ідеї зʼявились у засновниці задовго до цього моменту.
“Для “Бабусі” надзвичайно важливо не просто створювати красиві прикраси, але й передавати багатовікову історію української кераміки та кухні через кожне виготовлене намисто. Вона бере на себе відповідальність зберігати цінність спадщини, дозволяючи носити з собою краплинку української культури та подарувати її своїм дітям та онукам”, – кажуть засновники бренду.
Одна з провідних ідей марки – дарувати відчуття дому для безлічі українців, які зараз перебувають за кордоном або далеко від рідних домівок.
Дизайнери вірять у силу сімейних зв'язків та важливість передачі традицій з покоління в покоління, і це закладено в їхні прикраси.
Chichka
Бренд заснувала Олександра Соловей у 2022 році.
“Чому Chichka? Назву допомогла вигадати подруга. Вона сказала, що хоч це слово вимовляється з пікантним післясмаком, але має в собі ніжне значення “квітка”, як і я сама, напевно», — розказує Олександра.
Окрім постійних колекцій бренду, дизайнерка також втілює індивідуальні замовлення.
“Останнім часом людям відчутно полюбилась моя нова функція виконувати прикраси із зображенням їхніх улюбленців. Момент, коли мені надсилають фото своїх песиків, собачок, щурів, папуг чи навіть курей, – наймиліший для мене”.
У кожній прикрасі Олександра намагається поєднати різні фактури, матеріали та кольори, щоби прикрасу можна було роздивлятись, як якесь брязкальце, кожен раз знаходячи щось нове. Дівчина використовує натуральні каміння, скло, перлини, кришталики та стеклярус, що поєднується з елементами, виліпленими з полімерної глини. Попри те, що цей матеріал дешевший за кераміку, він більш пластичний та “точний” у ліпленні, а ще значно міцніший.
“Я щиро рада, що зараз можу займатись справою, яку справді люблю. І що бренду вже майже два роки, і якось знайшлись ці 4 тисячі людей, яким цікаво спостерігати за моїм маленьким наївним мистецтвом”, – каже Олександра.
Mariko
Бренд авторських прикрас та кераміки ручної роботи заснувала 2021 року Марина Тесленко.
Усі керамічні вироби марки створюють вручну без будь-яких форм та заготовок, тому кожен виріб є унікальним та існує в обмеженій кількості зразків. Їхніми особливостями є неідеальність форми, несиметричність та маленькі артефакти у вигляді відбитків пальців – “те, що надихає та наповнює вироби”.
“Криві лінії та вигини, як і в природі, створюють щось справжнє, живе. Цей підхід застосовуємо і при виготовленні ювелірних виробів. Усі срібні прикраси створені вручну з використанням пластичного ювелірного воску. Усі форми з воску були створені за допомогою керамічних інструментів, що відсилає до керамічного начала і з’єднує між собою різні ремесла”, — каже Марина.
Сьогодні над ювелірними виробами працює команда майстрів. У березні бренд презентує нову колекцію, яка з’єднає між собою два світи – кераміку та ювелірне мистецтво.
"Mariko – це про естетику простих речей, про мистецтво повсякденності, про унікальність кожного та кожної. Адже всі ми немов зліплені вручну і всі ми відрізняємося, але всі прекрасні по-своєму", — доповнює дизайнерка.