У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт, який забороняє спекулювати на патріотизмі та війні в комерційних інтересах.
Як приклад неетичних кампаній, автори ініціативи згадують "Героїчну Бучу Комбучу" та насіння редису "Азовсталь". Вони наголошують, що є багато прикладів вдалого креативу на військово-патріотичну тематику, проте не менше й тих, що викликають у суспільства відразу через недоречність.
"На жаль, у таких випадках професійна етика часто не спрацьовує, аби виставити необхідні бар’єри при прийнятті рішень про назви товарів чи запуск рекламних кампаній, знижок, акцій з використанням понять, подій і назв, які мають трагічну конотацію або вимагають особливої шани", — йдеться у пояснювальній записці.
У зв’язку з цим автори законопроєкту пропонують заборонити реєстрацію торговельних марок, які містять назви або згадки:
- воєнних подій;
- міст, які стали символами опору російській агресії (виключення — бренди, які були зареєстровані до 24.02.22);
- бойових дій та військових операцій;
- озброєння та військової техніки;
- підрозділів ЗСУ та інших військових формувань;
- офіційних привітань ЗСУ.
Також хочуть заборонити рекламу, в якій, крім наведених вище назв, згадуються імена військових і цивільних, які брали участь в обороні країни.
При цьому, обмеження не стосуватимуться реклами фільмів чи книг, присвячених подіям російсько-української війни.
Нагадаємо, на початку лютого в мережі сколихнув скандал через рекламу, згадану авторами законопроєкту. Тоді компанія з Ірпеня випустила напій "Героїчна Буча Комбуча".