В Україні хочуть заборонити брендам  спекулювати на патріотизмі
Фото: Буча-Комбуча

У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт, який забороняє спекулювати на патріотизмі та війні в комерційних інтересах.

Як приклад неетичних кампаній, автори ініціативи згадують "Героїчну Бучу Комбучу" та насіння редису "Азовсталь". Вони наголошують, що є багато прикладів вдалого креативу на військово-патріотичну тематику, проте не менше й тих, що викликають у суспільства відразу через недоречність.

"На жаль, у таких випадках професійна етика часто не спрацьовує, аби виставити необхідні бар’єри при прийнятті рішень про назви товарів чи запуск рекламних кампаній, знижок, акцій з використанням понять, подій і назв, які мають трагічну конотацію або вимагають особливої шани", — йдеться у пояснювальній записці.

У зв’язку з цим автори законопроєкту пропонують заборонити реєстрацію торговельних марок, які містять назви або згадки:

  • воєнних подій;
  • міст, які стали символами опору російській агресії (виключення — бренди, які були зареєстровані до 24.02.22);
  • бойових дій та військових операцій;
  • озброєння та військової техніки;
  • підрозділів ЗСУ та інших військових формувань;
  • офіційних привітань ЗСУ.

Також хочуть заборонити рекламу, в якій, крім наведених вище назв, згадуються імена військових і цивільних, які брали участь в обороні країни.

При цьому, обмеження не стосуватимуться реклами фільмів чи книг, присвячених подіям російсько-української війни.

Нагадаємо, на початку лютого в мережі сколихнув скандал через рекламу, згадану авторами законопроєкту. Тоді компанія з Ірпеня випустила напій "Героїчна Буча Комбуча".