Фото: reddit.com
Якби Барселона відповідала встановленим в Євросоюзі рекомендаціям за якістю повітря, серед населення було б на 1200 менше смертей, на 18 700 і захворювань астмою 12 100 нападів гострого бронхіту.
До того ж, забруднення повітря, трафік – головна причина підвищеного рівня шуму в місті. Так, 61% жителів Барселони живе в небезпечній для здоров'я зоні. Дорожня мережа скорочує і озеленення міста. Всесвітня організація здоров'я рекомендує містам мати не менш 9 кв. метрів зелені на людину. У Барселона ж на одного жителя припадає лише 6,6 кв. метрів в порівнянні з Лондоном, де 27 кв. м, і Амстердамом (87,5 кв. м на людину).
Для вирішення всіх цих проблем влада міста повернулися до ідеї, яку вперше озвучували ще 30 років тому. На основі кварталів Ешампле будуть створені житлові «суперблоки» на розмірами 400 на 400 метрів. Кожен такий «суперблок» об'єднає дев'ять кварталів. Всередину блоків зможуть проїжджати тільки машини резидентів і спецтранспорту, а також вантажівки для забезпечення місцевих магазинів. Швидкість руху всередині «суперблоків» обмежать до 10 км/ч в порівнянні з нинішніми 50 км/год (і 30 км/год в особливих зонах).
Такими заходами адміністрація міста планує скоротити використання машин в місті на 21% в наступні два роки і збільшити пересування пішки, на велосипедах і громадському транспорті. Разом зі стратегією «суперблоків» буде побудовано 300 км велосипедних доріг на додаток до нинішньої сотні і введена нова система автобусів, яка скоротить час очікування з 14 до п'яти хвилин.
У разі реалізації всього плану будуть звільнені сім з 13,8 мільйона кв. метрів, зайнятих автомобілями. 160 перехресть стануть пішохідними, і влада міста вже фантазує, як на їх місці влітку будуть виникати надувні басейни і тимчасові ринки з музичними фестивалями.
Проблемою трафіку стурбована і влада Парижа. Французька столиця просуває програму «Париж дихає», згідно з якою ряд центральних вулиць, в тому числі знамениті Єлисейські поля, стають пішохідними один день на місяць. Також на семи площах французької столиці, зараз практично не придатних для прогулянок, з'являться пішохідні зони та зелені насадження.
Джерело: urbanua.org