Суд щодо оренди, стратегія розвитку та реставрація: у Києві говорили про майбутнє "Житнього ринку"

У вівторок, 3 жовтня, на другому поверсі "Житнього ринку" провели громадські обговорення щодо майбутнього простору. Ініціював та модерував захід ресторатор Євген Клопотенко.

Активісти, експерти різних галузей разом з представниками влади ділилися баченням та ідеями стосовно розвитку ринку. Зокрема, на зустрічі були присутні радник заступника міського голови Києва Олексій Курпас, голова Державного агентства розвитку туризму України Мар'яна Олеськів, заступник директора "Житного ринку", головний інженер, журналісти, урбаністи, громадські діячі, жителі Подолу. 

Принцип охайної реставрації 

Головне побоювання активістів стосувалося того, що реновація "Житнього ринку" може перетворитися в перебудову, що може призвести до знищення вагомої пам’ятки архітектури. Тому під час реставрації важливо зберегти фасад будівлі, історичне панно "Від варяг у греки" та всі інші деталі Житнього, зауважили у ході зустрічі. 

"Реставрація "Житнього" має бути дуже охайна. Бо він має кілька культурних шарів. І важливо їх зберегти. І я хочу, щоб ринок був природним, органічним і залишався ринком, яким був початково. Щоб люди, які приїжджають з області, також могли продавати тут свої продукти. Тому важливо зробити хаотичну контрольовану стихійну зону на вулиці", —зазначила співзасновниця гастрономічної спільноти Foodies Agency Яна Жадан.

Судова справа щодо оренди другого поверху 

Також учасники заходу обговорили ситуацію з чинним орендарем значної частини Житнього ТОВ “Танджерін”, близьким до Tarantino Family, яке у 2022 році виграла тендер на реставрацію ринку. За словами представників КП "Житній ринок", орендар не тільки не виконав зобов'язання щодо ремонту, але й не вніс своєчасно орендну плату. Відтак керівництво ринку недоотримало значних ресурсів для забезпечення його функціонування. Наразі міська влада намагається через суд розв'язати це питання.

"Справа щодо оренди другого поверху Житнього наразі перебуває в суді. Ми намагаємося розірвати договір з минулим орендарем. Адже хочеться, щоб Житній ринок жив, заробляв і процвітав. Для цього є політична воля й план оновлення ринку, який ми будемо реалізовувати в межах чинного законодавства", — розповів радник заступника міського голови Києва Олексій Курпас. 

Покращення поточної функції ринку

Крім цього, на зустрічі торкнули теми покращення асортименту та урегулювання цінової політики на ринку, а також налагодження контрольованої стихійної торгівлі навколо нього. 

"Тут мають бути зони з доступними продуктами та послугами для всіх цільових аудиторій. Для себе я виділяю їх три. Перша — це жителі Подолу. Вони мають отримати доступ до свіжих продуктів на щодень. Також було б добре створити освітні дитячі зони на ринку, де батьки могли б залишати дітей під час покупок. Друга аудиторія офісні співробітники, які шукають місця, де можна смачно та цікаво пообідати. Й третя люди, які приходитимуть на Житній ввечері до барів, на концерти чи фестивалі", — вважає співзасновник ініціативи "Сміливі відновлювати" Віталій Селик. 

Інклюзивність та безбар'єрність на "Житньому"

На зустрічі також йшлося про необхідність перетворення Житнього ринку на інклюзивний та безбар’єрний простір. Зокрема мова йшла і про комфортне перебування на локації людей з інвалідністю.

Директор громадської організації "Група активної реабілітації" Віталій Пчолкін зауважив, що зараз в Україні збільшується кількість людей з інвалідністю й простір ринку мусить бути для них зручним. 

Також громадські активісти говорили про фінансову інклюзивність. А саме — можливість розраховуватися за покупки зручними діджитальними платіжними системами. 

Всі озвучені думки Євген Клопотенко пообіцяв структурувати у спеціальному документі, попередньо погодити його з учасниками та представити міській владі як стратегію розвитку. Наступні обговорення планують провести взимку.

Нагадаємо, 7-8 жовтня на Житньому відбудеться ще один гастрономічний pop-up, під час якого збиратимуть грошу на реставрації даху будівлі, а також для фонду бригади "Азов".

«Кий. ШЕФ. Хорив». Як пройшов гастрономічний pop-up на Житньому ринку