Дослідження стану креативної галузі в Україні у 2024 році: інсайти, виклики та тренди
Фото ілюстративне: Pexels

Агенція комунікацій “ВАРТО” спільно з дослідницькою компанією Gradus Research, Всеукраїнською рекламною коаліцією та платформою Happy Monday провели дослідження, в якому опитали фрилансерів, inhouse-працівників та креативників із агенцій, щодо стану креативної галузі у 2024 році.

У дослідженні взяли участь 189 респондентів, серед опитаних — спеціалісти з PR, маркетингу, SMM, дизайну, брендингу та інших напрямів. Дослідження стану креативної галузі в Україні у 2024 році: інсайти, виклики та трендиНаразі багато розмов, щодо кадрового голоду в галузі, однак на практиці бачимо, що питання глибше ніж кількісна нестача людей, також є питання в якості та настроях спеціалістів. Ми бачимо що є розрив між очікуванням роботодавців та кандидатів. Тож метою нашого дослідження було зрозуміти, що чекають спеціалісти креативної галузі від компаній в яких працюють, та, в подальшому, порівняти з очікуванням роботодавців та наблизити спільну реальність”, — зазначає Наталія Холод, СЕО агенції комунікацій “ВАРТО”.

Чим живе українська креативна індустрія, які умови роботи шукають фахівці, де стикаються з викликами, а де бачать нові можливості?  

Гібридність — нова філософія роботи

61% опитаних чоловіків і 56% опитаних жінок у креативі обирають гібридний формат роботи. 

  • Офіс — для колаборацій та брейнштормів (32%); 
  • віддалена робота — для глибокого занурення в задачі (48%). 

Це стає стилем роботи, який дозволяє тримати ритм, змінювати фокус та знаходити нові ідеї на межі різних середовищ.

Кар'єрний зсув: більше драйву, менше шаблонів

68% опитаних фахівців готові змінювати роботу не заради статусу, а заради нових проєктів, де їхні ідеї почують. Також майже половина респондентів (48%) хочуть команду, де буде простір для самореалізації.

Вибір роботи на основі цінностей

65% опитаних креативників шукають компанії з цінностями, які збігаються з їхніми власними. Важливо, аби бізнес підтримував соціальні проєкти, мав розвинену внутрішню культуру та реагував на події навколо екологічно. Креативники шукають однодумців, а не статусні бренди.

Цінності vs проєкти: що важливіше?

63% опитаних фахівців обирають компанію не за проєктами, а за цінностями. Навіть круті проєкти (59%) не мають такого значення, якщо компанія не резонує зі світосприйняттям своїх працівників. Чітка позиція бренду як роботодавця, культура відкритості та спільні переконання — найважливіше для креативників.

Фрилансери та inhouse: хто насправді обирає зміни?

69% опитаних фрилансерів завжди в пошуку нових можливостей і готові змінювати проєкти, коли відчувають, що не отримують потрібної динаміки чи розвитку. Водночас лише 31% респондентів із категорії Inhouse-спеціалістів хочуть щось змінювати. 

Тут ми бачимо різні пріоритети: фрилансери прагнуть свободи та різнопланових завдань, тоді як inhouse шукають стабільності та ясності”, — йдеться у дослідженні.

Результати дослідження вказують на те, що креативна індустрія в Україні перебуває у процесі великої трансформації. Гнучкість, свобода, можливості реалізації та цінності все більше впливають на вибір фахівців та розвиток галузі. У фокусі — адаптивність до сучасних викликів та нові підходи до роботи.

Дослідження провели методом самозаповнення анкети в мобільному додатку Gradus.

  • Цільова група дослідження: представники креативних індустрій — три сегменти: працюють на боці виробників, на боці креативних агенцій, фрилансери. 
  • Період проведення поля: 1 серпня — 2 вересня 2024 року. 
  • Розмір вибірки: 189 респондентів.
Медалістів в Україні стає більше, але якість знань падає — дослідження