Сервіс доставки покупок з-за кордону Meest Shopping провів дослідження шопінг-звичок українців в інтернет-магазинах. Все більше громадян змушені заощаджувати, водночас кількість замовлень залишається стабільною, а серед ключових критеріїв вибору інтернет-магазинів на перший план виходять асортимент і якість товарів.
Що українці купують онлайн
У 2024 році кожен третій здійснював покупки в інтернеті, а майже половина поєднувала онлайн- та офлайн-шопінг. Близько 20% все ще віддають перевагу виключно традиційним магазинам.Частота онлайн-покупок залишається відносно стабільною порівняно з минулим роком. Кожен третій українець робить замовлення кілька разів на пів року, а половина — від одного до трьох разів на місяць. У середньому один покупець здійснює 1,5 онлайн-покупки за цей період.
Серед найпопулярніших категорій товарів: одяг, товари для дому, косметика, взуття та електроніка. Втім, порівняно з 2023 роком, українці рідше замовляли дорогі продукти харчування, натомість частіше купували техніку, електроніку та косметику.
Скільки українці витрачають на онлайн-шопінг
Більше половини українців розраховуються за онлайн-покупки електронними платіжними системами. Ще третина готівкою, а 13% — банківський переказ.
Вартість кожного третього онлайн-замовлення не перевищує 1000 грн. Водночас частка покупок у діапазоні 1000-3000 грн зросла: у 2024 році вони становили 40% від загальної кількості придбань (у 2023 році — 36%). Також зріс середній чек: українець у середньому витрачав 2888 грн на одну онлайн-покупку, тоді як у 2023-му — 2647 грн.
Змінилися критерії вибору інтернет-магазинів. Минулоріч покупці частіше звертали увагу на наявність товару і його якість. Ціна та термін доставки дещо втратили свою значущість, хоча все одно залишаються важливими факторами вибору.
Як повномасштабна війна змінила добробут українців
Загалом учасники дослідження повідомляють про зниження власних фінансових можливостей. У більшості сімей вистачає грошей на їжу та іноді на одяг, проте для придбання побутової техніки, особливо великої, доводиться заощаджувати або позичати. Понад 85% українців почали економити під час війни, також багато хто планує покупки заздалегідь, тимчасово відмовляється від певних товарів чи послуг.Більшість опитаних — 15% — мають дохід у межах 10 000-15 000 грн. Водночас майже рівними за розмірами є групи, які заробляють від 15 000 грн до понад 50 000 грн. Середній дохід — 24 000 грн.
Дослідження Meest Shopping провела компанією 4Service методом анонімного онлайн опитування, в опитуванні взяли участь 1000 людей.