Навіть після 11 місяців війни та погіршення економічної ситуації українці продовжують активно волонтерити та донатити на різні потреби. Протягом останніх трьох місяців цим займалися 82% українців. Про це свідчать дані комплексного соціологічного дослідження Pace Panel, яке Publicis Groupe Ukraine провела спільно з Global Web Index.
Найбільш активно жертвують гроші у віковій групі 25-34 роки, а ось волонтерів більше серед молодого покоління віком 16-24 років. За словами соціологів, такі цифри є цілком зрозумілими, адже наймолодша вікова група представлена здебільшого студентами, які ще не мають стабільного прибутку, проте дуже хочуть долучитися до допомоги армії та країні у будь-який спосіб.
З тих людей, які донатили або волонтерили, найбільша кількість (59%) — переказували гроші на потреби ЗСУ, а ще 44% — допомагали речами. Крім того, 33% донатили волонтерам, а ще 19% займалися волонтерством самі.
Також українці почали більше цікавитися різними формами благодійності. Якщо у 2021 році це питання цікавило 20% мешканців Україні, то у 2022-му — вже 34%.
При цьому найбільше українці донатять через інтернет (46%) та соцмережі (19%). До прикладу, у США та Великій Британії, де теж чимало уваги приділяють благодійності, донатять через інтернет тільки 15% та 17% відповідно.
У дослідженні взяли участь 2000 респондентів, що відображають все населення України віком 16-64 роки (крім тимчасово окупованих територій). Це 3 хвиля дослідження, репрезентативна за віком та статтю з широкою географією (як великі, так і маленькі міста), що проводилась онлайн у вересні 2022 року. Перша та друга хвиля відбулись у 2019 та 2020 роках.
Нагадаємо, за час, що минув від початку повномасштабної війни, на рахунки найбільших благодійних фондів України перерахували майже 1 млрд доларів. Ці гроші перераховували як українці, так й іноземні громадяни.