Віцепрем'єр-міністерка Юлія Свириденко розповіла про актуальний стан з пальним в Україні. За її словами, уряд робить все, аби забезпечити Україну пальним.
"Ми активно переорієнтовуємо Україну на інші маршрути постачання. В результаті збільшили об'єми автоперевезення пального у травні у 15 разів, залізничні та річкові – в 5 разів. Але навіть цього не достатньо", - пояснює Свириденко.
Міністерка додає: при потребі бензину на травень в обсязі 120 тис. тонн в Уряду є можливість забезпечити його наявність на ринку. Проте триває робота над завезенням запасів для операторів ринку. Для цього, зокрема, Польща має збільшити транзитну спроможність, про що було домовлено на економічному форумі у Варшаві.
Потреба в дизелі на травень складає 254 тисяч тонн. Її зможуть покрити за рахунок максимальних обсягів імпорту, збільшивши пропускну спроможність автомобільних переходів та залізничного перевантаження.
Для цього вже скасували дозволи на виїзд бензовозів за кордон, що дозволить їм виїжджати, не витрачаючи час на оформлення дозволів на виконання комерційних перевезень вантажів територіями інших держав. Також Уряд зменшив кількість пунктів пропуску для "євроблях" із семи до трьох, щоб зменшити черги на кордоні.
Коли з'явиться пальне?
За подібних обставин, пальне в Україні має з'явитися у другій половині травня. За словами Свириденко, на травень є контракт на купівлю 72 тис. тонн бензину та 252 тис тонн дизельного пального.
Однак також нормалізації ситуації на ринку заважає ажіотаж, який спричинив зростання споживання пального. Так, споживання бензину зросло на 12%, а дизпального – на 27%. Цим скористалися деякі АЗС та підняли ціни до рівня 60 грн/літр або більше, що є спекуляцією.
Тож якими мають бути ціни на пальне?
Уряд збільшив націнку для бензину та дизелю. Це означає, що ціни на пальне на заправках зростуть. Однак влада продовжить держрегулювання цін, тому вартість бензину на АЗС не має перевищувати 37,69 грн за літр, звичайного дизелю – 42,63 грн за літр.
Актуальну ситуацію з пальним в Україні можна переглянути на онлайн-мапі. Зокрема, у Києві ситуація з пальним наступна: