Київський тиждень критики представив постер і нову фестивальну програму

Шостий Київський тиждень критики, який відбудеться у столиці з 20 по 26 жовтня, представив новий постер. Це зображення уродженки Києва Майї Дерен, яка в середині минулого століття започаткувала американський авангард у кіно.

Крім того, організатори оголосили першу з чотирьох програм цьогорічного кінофестивалю — "Історія української комедії". Програма створена у співпраці з Довженко-Центром і складається з шести гумористичних фільмів від 1929 до 1994 року. Це і відомі українському глядачеві стрічки, і роботи, які довгий час не були доступні.

"Комедія — вкрай важливий жанр для України. Саме з комедії почалася наша справжня література — "Енеїда" Котляревського. Так через комедію світ почув українську мову. Саме комедія була й найпопулярнішим жанром у кіно. З комедії починав свій шлях в режисурі Олександр Довженко, а комедійне кіно в Радянському Союзі неодноразово ставало чудовою можливістю провозити контрабандно приховані мотиви, питання національної ідентичності й рідну мову. Так, протягом ХХ сторіччя формувалася традиція української кінокомедії: з тяжінням до сюрреалізму та абсурду, зі знаковими персонажами, темами та спробами не втрачати почуття гумору, не дивлячись на всі негаразди та біди, що споконвік переслідували нас. Сьогодні, в один з найважчих періодів для нашої країни, все це здається нам вкрай важливим", — каже один із кураторів тижня критики й кінознавець Станіслав Битюцький.

Програма кінофестивалю приурочена до 125-річчя українського режисера та сценариста Миколи Шпиковського.

Програма шостого Київського тижня критики

ШКУРНИК (1929)
 

Події розгортаються під час Громадянської війни. Аполітичний Аполлон Шмигуєв у пошуках наживи приєднується то до червоних, то до білих, то до анархістів. Відсутність інтересу до ідеологій не заважає чоловіку всюди отримувати статус і гроші.

ШТЕПСЕЛЬ ОДРУЖУЄ ТАРАПУНЬКУ (1957)
Напівбіографічна стрічка Юхима Березіна та Юрія Тимошенка про двох друзів з фронту, які шукають себе. Ще на війні один із них, — Тарапунька, — закохується в Галю, але нічого не виходить через сором’язливі ти хлопця. Після війни доля зводить їх знов у Києві. Тепер ситуацію в свої руки бере приятель Тарапуньки Штепсель, який намагається звести пару.
ЗА ДВОМА ЗАЙЦЯМИ (1961)

Усім відома й улюблена українська комедія Віктора Іванова про любовний трикутник. У пошуках вигідного шлюбу цирюльник Свирид Голохвостов-Голохвастов залицяється до багатої Проні Прокопівни, проте серце його належить скромній Галі.

ПРОПАЛА ГРАМОТА (1972)

Стрічка Бориса Івченка про двох козаків, які везуть грамоту гетьмана цариці в петербург. Їхній шлях сповнений пригод, випробувань і містики.

ВПЕРЕД, ЗА СКАРБАМИ ГЕТЬМАНА (1993)

Фільм Вадима Кастеллі нащадка гетьманського роду Івана, який раптово дізнається про своє походження. Він повинен поїхати до Англії за скарбом свого діда Полуботка. Легенда каже, що золото можна буде отримати, коли Україна здобуде незалежність. Та, крім Івана, на скарби претендує кдб,  мафія, кпрс і ЦРУ.

ОЧІКУЮЧИ ВАНТАЖ НА РЕЙДІ ФУЧЖОУ БІЛЯ ПАГОДИ / ФУЧЖОУ (1994)

Комедія Михайла Іллєнка розповідає про сина українського емігранта Ореста, якого вітром закидає в українське село. Вітер розлучив хлопця з його коханою, і він усіма силами намагається з нею воз’єднатися.