Уряд обіцяє ліквідувати дефіцит палива на українських АЗС упродовж семи днів. Він утворився через те, що протягом останніх трьох тижнів ворог завдавав нищівних ударів по паливній інфраструктурі України.
Про це заявила перша віцепрем'єрка, міністерка економіки України Юлія Свириденко.
Так, наприклад, російські окупанти знищили Кременчуцький нафтопереробний завод, який був основним виробником пального в Україн. Також низка великих нафтобаз операторів ринку зі значними запасами пального.
Мета країни-агресора рф — зупинити економіку України через штучне створення дефіциту пального. Уряд з початку війни через Міненерго та Мінекономіки щоденно співпрацює з операторами ринку для забезпечення населення і підприємств нафтопродуктами. Впродовж наступних 7 днів дефіцит буде ліквідований, оскільки оператори мають законтрактовані обсязі на території Західної Європи. І зараз ми вирішуємо питання їх завезення на територію України.
Свириденко попередила, що така ситуація призведе до "незначного подорожчання" нафтопродуктів.
Це пов’язано насамперед з більшою ціною логістики, через складні маршрути та використання кількох видів транспорту. Раніше були ухвалені рішення, що суттєво зменшили вплив на економіку різкого подорожчання нафтопродуктів на світових ринках. Зокрема ми скасували акциз та зменшили ПДВ з 20% до 7%.
Як повідомляє "Інтерфакс Україна", у Верховній Раді зареєстрували законопроєкт №7311, у якому пропонується скасувати 7% ПДВ на ввезення моторного палива й нульовий акциз на постачання бензину та скрапленого газу. У пояснювальній записці зазначено, що мета законопроєкту — забезпечити під час воєнного стану умов для належного функціонування економіки, а також належного наповнення дохідної частини бюджету за рахунок надходження податкових і митних платежів.
За словами авторів законопроєкту, за тиждень унаслідок дії звільнення від оподаткування ввізним митом та ПДВ до бюджету не надійшло 417 млн грн.
Директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн вважає, що у разі ухвалення цього законопроєкту, ціни на бензин та дизель зростуть як мінімум на 10-12 грн/л — до 45 грн/л та 48 грн/л за нинішньої ціни у 34,10 грн/л та 38,7 грн/л відповідно.
Скасування акцизу га зменшення ПДВ з 20 до 7% в середині березня знизило ціни на 10-12 грн/л. Відповідно повернення податків приведе до зворотного ефекту. Розрахунок по формулі Мінекономіки показує, що гранична ціна на бензин буде 45 грн/л (зараз 34,10), дизпальне — 48 грн/л (38,7 зараз). Але це ще не все. Сьогодні раніше я писав, що пального нема, що змушує окремих учасників ринку забити на «рекомендації» уряду. Тому бензин реально вже 40, а дизпальне – 45 грн/л. Тобто з повною ставкою податків реальна ціна злетить мінімум до 52 та 55 грн/л.
На думку Куюна, якщо й припускати зростання цін на пальне, то за рахунок відміни держрегулювання або його послаблення.
Ціна зросте, але не так сильно, як від повного повернення податків, та й буде ефект у вигляді стимулювання наповнення ринку. Тільки після побудови нової системи постачання пального в країну через західний кордон можна буде повернутися й до держрегулювання, й до збільшення податків.
Спротив російській окупації, день 65