Чому кияни отримують великі квитанції за світло
Фото: pixabay.com

Попри часту відсутність світла, киянам все одно приходять чималі суми у платіжках за електроенергію. Чому так відбувається, пояснив гендиректор компанії YASNO Сергій Коваленко.

За його словами, справа тут — у відкладеному або підвищеному споживанні електроенергії, яке спостерігається після того, як вмикають світло. Адже в цей момент люди починають одразу заряджати гаджети та вмикати електроприлади, тож відбувається різкий стрибок споживання. Таке різке навантаження може спричинити аварію, через що споживачі знову залишаться без світла. Крім того, таким чином надолужується обсяг електроенергії, що була зекономлена під час відключення.

"Тому за підсумками місяця виходить, що клієнт використав стільки ж електроенергії, як і у періоди, коли відключення не застосовувалися. Навіщо тоді взагалі вимикати? Зараз важливе споживання у конкретний момент часу. Тому що виробляються конкретні обсяги електроенергії, які не можна перевищувати", — пояснив Коваленко.

Ще одна причина великих сум у платіжках полягає у тому, що споживачі часто передають показання лічильників нерегулярно або запізно. Якщо робити це вчасно, то у рахунку буде вказана сума лише за фактичне споживання. В іншому випадку обсяг електроенергії, яку спожив клієнт, визначають за середньодобовим споживанням. Розраховують його з від показань у минулі періоди.

"Тому сума у рахунку може вищою, ніж зазвичай. Навіть якщо через відключення електроенергії споживання загалом за місяць знизилося. Але у тих, хто передає показання вчасно, реальне споживання зараз зменшилося", — каже гендиректор YASNO.

Щоб зменшити суми у квитанціях, він радить розумно використовувати електроенергію, вчасно передавати показання та регулярно платити за спожиті обсяги енергії.

Раніше ми писали про те, чому в Києві не скорочують комендантську годину попри те, що столицю виключили з переліку територій можливих бойових дій.

Чи заощаджують українці електроенергію: опитування