Завтра, 12 вересня, відновлять повноцінний рух поїздів між станціями "Героїв Дніпра" — "Теремки". Про це повідомив мер Києва Віталій Кличко. Пусконалагоджувальні роботи на оновленій ділянці тунелю між станціями "Деміївська" — "Либідська" завершили. Увесь комплекс робіт тривав 9 місяців.
"За цей час підготували будівельний майданчик, переклали понад 200 кабельних мереж, зокрема мереж ДТЕКу, Укртелекому, інших. Розробили котлован глибиною понад 15 метрів, демонтували стару частину тунелю довжиною у 27 метрів та побудували нову", — додав очільник столиці.
Крім цього, тут посили з обох сторін тунельну оправу, що примикає до нової ділянки (загальною довжиною понад 50 метрів). Уклали нові колії, відновили всі інженерні мережі, налагодили безпекові системи руху поїздів. Перегінний тунель між станціями "Деміївська" — "Либідська" знаходиться у складних гідрогеологічних умовах. Тому під час ремонту здійснили всі необхідні роботи з гідроізоляції тунельної оправи та хімічного закріплення ґрунтів навколо неї. Кошторисна вартість усього комплексу робіт склала 383 млн гривень, що на 62 млн гривень менше початкової вартості.
Також між станціями провели експертні дослідження з визначення причин виникнення аварійної ситуації. Підтверджено, що причинами є такі фактори:
- оправа тунелю згідно з проєктом повинна експлуатуватися при значно меншому рівні ґрунтових вод;
- оправу тунелю збудовано неякісно з порушенням допусків монтажу кілець;
- не виконано компенсаційних заходів (хімічного закріплення ґрунтів), у тому числі, для унеможливлення впливу перерізуючи зусиль тунелю у місці зміни інженерно-геологічних умов основи;
- жорсткість тунелю нижча проєктної — з причини застосування стінових блоків замість лоткових (зменшена товщина та відсутність ребер).
"Крім того, проведеними лабораторними дослідженнями підтверджено грубі порушення при будівництві в частині відсутності хімічного закріплення ґрунтів навколо тунелю", — додав мер Києва.
Нагадаємо, що ремонті аварійної ділянки "синьої лінії" планували завершити до кінця літа, а тестові пуски руху поїздів запустити на початку осені. Також ми писали про те, що у вересні 2024 року в Києві відкриють станції метро "Деміївська" та "Либідська".
Крім цього, петиція про встановлення захисних екранів в метро набрала необхідну кількість підписів для розгляду її Київрадою — 6 тисяч.