Вчора почесне журі конкурсу Urban Social Startup, куди увійшов головний редактор “Наш Киев” Дмитро Федоренко в затяжному бою обрало першу десятку фіналістів. На наш погляд більшості конкурсантів не вистачає бачення міста, як цілісного організму, немає усвідомлення того, в якому напрямку воно розвивається. Але велика дорога починається з першого кроку. І, дивлячись на те, як усе відбувається, у нас в душі загорівся вогник надії, що все у нас вийде якнайкраще.
“На відміну від рекламних фестивалів, у яких я приймаю участь уже більше ніж 10 років, тут я не побачив відкритого лоббіювання або війни проти конкурентів. Тут не було “своїх проектів”, а замість них було “своє місто”. І це ще більш дивно, тому що на кону лежала не грамота або медалька. На кону лежали 200 000 гривень на проект “усього твого життя”. І це ще одна відмінність Конкурсу міських стартапів від Фестивалю реклами – практична реалізуємість і реальна затребуваність результату” – Дмитро Федоренко, головний редактор “Наш Киев”.
Усього на конкурс подано 162 проекти.
Критерії оцінки, згідно з конкурсним завданням:
-
Оцінка значення для міського простору
Сприяння позитивним змінам у міському середовищі та більш відповідальному ставленню городян до міста. -
Оцінка впливу
Наявність позитивного соціального ефекту. Масштаб змін, до яких призводить проект має перевищувати обсяг витрачених зусиль. -
Оцінка потенціалу
Висвітлення перспектив подальшого розвитку проекту. Проект вже вирішує конкретну проблему або створює умови для її вирішення в майбутньому або сприяє вирішенню низки інших проблем. -
Оцінка затребуваності
Наявність соціального попиту на проект. Люди будуть користуватися запропонованими рішеннями або продуктом без додаткової реклами. -
Оцінка інноваційності
Новаторський підхід до вирішення проблеми у порівнянні з тим, як вона вирішувалась до того. -
Оцінка реалістичності
Здатність проекту чи його пілотного етапу бути реалізованими впродовж року визначеним коштом (у розмірі конкурсної винагороди). -
Оцінка презентації
Інформативність презентації та грунтовність запропонованого рішення. -
Оцінка команди
Здатність команди реалізувати проект.
Для проектів, що претендують на додатковий грант Інституту енергоефективності України*: -
Оцінка впливу на енергоефективність міста
Вплив проекту на підвищення енергоефективності інфраструктури міста та / або об’єктів, на які він спрямований. Подолання технологічних та поведінкових бар’єрів до впровадження заходів з енергозбереження. Популяризація бережливого споживання енергоресурсів міста.
Після розгляду всіх проектів, згідно критеріїв оцінки, було визначено 10 фіналістів:
Карта міста безпечного для дітей
Найбільш небезпечними місцями та факторами для дітей у місті є вулиці, будівельні майданчики та пустирі, сміття, бродячі собаки, дитячі майданчики у невідповідному стані. «Карта міста безпечного для дітей» має стати одним з інструментів змін в міському середовищі. Проект передбачає створення базової Карти міста, безпечного для дітей. Після моніторингу міського середовища на карту будуть нанесені позначення небезпечних та комфортних факторів і місць для перебування дітей і родин з дітьми. Потім карта стане інтерактивною – мешканці самі зможуть доповнювати її та також слідкувати за процесами ліквідації небезпеки. Заявки про несприятливі місця для знаходження дітей та родин з дітьми направлятимуться до відповідальних служб, які мають вирішити проблему.
Автор проекту: Ганна Астаулова-Ільницька, провідний архітектор «Київського інституту міського цивільного проектування».
ЕкоМапа. Знайди найближчий пункт утилізації відходів
Хоч і не дуже розвинена, але інфраструктура утилізації відходів (у тому числі й небезпечних, наприклад, таких, що містять ртуть) в Україні є. Проте інформації про неї недостатньо. Щоб вирішити цю проблему, автор проекту пропонує створити ЕкоМапу - безкоштовний мобільний додаток, який визначає ваше місцезнаходження і вказує найближчий пункт прийому батарейок, люмінісцентних ламп і термометрів та вторинної сировини (склобою, пластикових пляшок, макулатури тощо). Користувачі ЕкоМапи можуть також додавати нові точки прийому вторсировини, створюючи таким чином глобальну мапу.
Автор проекту: Олександр Іванов, PhD кандидат університету Гронінгена (Нідерланди) у галузі прикладної математики. Розробник програмного забезпечення на C++, Python, Java. Адміністратор вебсайту http://4army.com.ua.
Спільне картографування позитивних міських просторів в Києві
Ідея належить міжнародному архітектурному фестивалю CANactions та Європейській географічній асоціації (EGEA). Автори намагаються вирішити декілька проблем: це як брак публічних просторів у місті, так і низький рівень ідентифікації людей з міським простором й через те – низька участь у його перетворенні. В рамках проекти усі бажаючі за допомогою спеціального мобільного додатку або через сайт зможуть визначити на інтерактивній карті свої улюблені місця в Києві. Озброєні такими знаннями про простір свого міста, мешканці можуть стати активними учасниками його розвитку.
Автори: CANactions та EGEA.
Мистецька інтервенція в урбаністичний простір міста
Проект націлений на підтримку участі громадян у ревіталізації й модернізації міського простору; залучення громадських і культурних ініціатив до процесів планування та розвитку міста шляхом «вплітання» сучасного мистецтва в урбаністичний ландшафт, що дозволить поступово перетворити депресивні райони міста на музей соціального та територіального мистецтва.
Автор проекту: Захарко Андрій, має мізичну та незакінчену філологічну освіту. У 1997-2000р. працював в дирекції фестивалю "Червона Рута" 2000-2010 тимчасово проживав у Іспанії (Мадрид, Барселона) займався проведенням музичних та арт.фестивалів.
yourtree.com.ua – Краудфандингова платформа для озеленення міста
Ідея проекту Yourtree полягає у створені веб-сайту та мобільної аплікації, які б дозволяли будь-кому з киян сфотографувати та розмістити на інтерактивній мапі місця, де мали б рости дерева, а іншим громадянам - киянам, гостям міста та просто меценатам профінансувати посадку дерев у цих місцях.
Автор проекту: Кирило Виноградов, VJ в українському гурті «Бумбокс» та дизайнер і розробник у власній дизайнерскій агенції Dopamine production.
connecTABLE – ініціатива сусідства у подвір'ях дворів спальних районів Києва
Від соціального відчуження найбільше страждають мешканці пострадянських спальних районів. Величезні простори між будинками не відповідають людському масштабу. Задумані як суспільні простори, в реальності вони стали пустирями для усіх і ні для кого одночасно. Автори проекту пропонують ідею фестивалю connecTABLE, який стане відправною точкою для соціалізації. Символічним місцем для спілкування буде довгий стіл з різноманітними ігровим та освітніми активностями. Підготовці фестивалю передуватиме соціальне-просторове дослідження двору, проведення майстер-класів та інших заходів для виявлення ініціативної групи мешканців, спільна з жителями розробка програми фестивалю.
Автори проекту: ГО «МістоДія»
HappyNeighbour
Проект дає змогу на інтерактивній мапі здійснювати пошук однодумців на вузькій території (на відміну від соціальних мереж), а саме – у дворі, в межах вулиці, кварталу, району, міста, та згуртовуватися для вирішення спільних локальних проблем: прибирання території, ремонту під’їзду, реконструкції дитячого майданчику, демонтажу МАФів, тощо.
Автор проекту: Альона Дєньга. Ініціативна група: Дмитро Кудрявцев, Ксенія Семенова, Артем Сердюк, Альона Дєньга, Олексій Багнюк
Empty Place
Проект передбачає створення інформаційного ресурсу Empty Place. Він допомагатиме налагоджувати зв’язки між власниками порожніх приміщень та молодими підприємцями, стартаперами, художниками та культурними організаціями, які шукають місце для роботи, виставок, репетицій. Простір використовуватиметься тимчасово – поки власник шукає постійного орендаря чи покупця. Це допомагатиме йому економити кошти на утримання приміщення та залучати додаткову увагу до об’єкту.
Автори проекту: Саша Ткаченко і Таня Вовк
Оціум-бібліотека. Мережа публічних просторів
Бібліотеки - єдина досі збережена інфраструктура радянської системи дозвіллля, що наразі є відірваною від міського контексту. Стартап спрямований на трансформацію бібліотечної мережі, її зв’язок з контекстом Києва та створення сприятливих умов для дозвілля, формування та єднання спільноти мешканців району чи прилеглої території на основі якісного культурного публічного простору.
Автори проекту: Антощенко Андрій, економіст-аналітик; Гранкіна Олена, архітектор; Тищенко Ігор, культуролог - дослідник міста; Ферлей Оля, архітектор.
Слухняні Вуличні Ліхтарі
Проект не просто дозволить економити електроенергію, але й перетворить вечірні прогулянки киян і туристів на справжній атракціон. Будь-який житель Києва, що користується смартфоном, матиме змогу “замовити” собі світло - створити навколо себе освітлення бажаного кольору та яскравості, що супроводжуватиме його по всьому парку, плавно перетікаючи від одного ліхтаря до іншого. Під час зустрічі відвідувачів їхні кольори зливатимуться в один, утворюючи новий колір.
Аналоги такої системи дозволяють економити щодня до 70% енергії (наприклад, у Лос-Анджелісі).
Автори проекту: Олександр Семенюта та Сергій Лишавський, випускники НТУУ «КПІ», інженери. Наразі працюють над реалізацією стартапів та пошуком інвесторів.
Докладніше про конкурс можна дізнатись на веб-сайті: promisto.socialboost.com.ua