Креатори з усього світу обирають платформу Patreon, де авторів фінансово підтримує їхня аудиторія. Наразі там зареєстровані понад 250 тисяч креаторів і більше ніж 8 мільйонів активних патронів (донатерів).
Розберемося, що це за платформа, як вона працює, яким чином там можна заробляти і чим підписка вигідна для аудиторії.
Історія виникнення Patreon
Сервіс був створений у 2013 році за 6 тижнів. Ідея прийшла музиканту Джеку Конте, який, попри мільйонні перегляди і прихильність аудиторії, отримував за свій контент на YouTube зовсім маленькі гроші. Технічним втіленням ідеї займався одногрупник Джека і нині співзасновник Patreon — Сем Ям.
З того часу завдяки платформі креатори заробили вже понад 3,5 млрд доларів.
Для авторів: хто і як може заробляти на Patreon
Patreon — це ще одна можливість монетизації творчої діяльності завдяки підпискам.
Заохочувати платити за контент, який є у вільному доступі, можна завдяки ексклюзивним перевагам для підписників. Це може бути що завгодно. Хтось надає доступ до секретних телеграм-каналів, хтось публікує раз на місяць контент тільки для підписників, хтось дозволяє впливати на наступні випуски. Але часто патрони не вимагають особливого ставлення, а просто хочуть підтримати улюбленого автора.
Створити акаунт і почати заробляти на своїй творчості можуть всі, хто продукує контент і має аудиторію.
Зокрема, платформою найчастіше користуються відеоблогери, подкастери, музиканти, письменники, автори коміксів, фотографи, незалежні журналісти чи цілі видання тощо.
Автори можуть запропонувати аудиторії два види підписки:
- Щомісячна, коли підписники обирають комфортну їм суму і кожен місяць вона списується з їх рахунку;
- Окремо за пост, коли підписники платитимуть за окремі пости автора.
Для креаторів реєстрація на Patreon безкоштовна. Згодом, після того, як автор починає заробляти, сервіс відраховує 5, 8 або 12 відсотків від щомісячного прибутку. Цей податок визначається пакетом, який ви обираєте. Є три основні пакети:
- Lite — 5% від місячного прибутку. Базовий план. Дозволяє створити авторську сторінку, додати способи комунікації з підписниками (патронами) та відвідувати семінари платформи;
- Pro — 8% від місячного прибутку. Розширені можливості. Має той же функціонал, що й Lite-тариф, але додатково автор отримує доступ до аналітики і висновків, рівнів підписок, майстер-класів, інтеграції застосунків у необмеженій кількості і пріорітетної підтримки від сервісу.
- Premium — 12% від місячного прибутку. Усі можливості, доступні в плані Pro, і додатково персональне обслуговування, сувеніри для патронів і можливість колективного ведення профілю.
Крім того, окремо автор має сплатити близько 5% комісії за виведення коштів на PayPal або Payoneer.
Чи можна зареєструватися на Patreon початківцям без аудиторії
Можна, але варто розуміти, що платформа не буде вас просувати. На Patreon немає реклами та інструментів просування. Новачки не з’являтимуться в стрічці патрону, навіть якщо ваша діяльність входить у коло його інтересів. На Patreon є ТОП авторів, але новачків серед них немає. Це список найуспішніших креаторів.
Тому зазвичай на платформу заходять вже маючи власну аудиторію в соціальних мережах, якій обіцяють і надають тут ексклюзивний контент.
Які переваги для патронів (підписників)
Тим, хто хоче підтримати свого улюбленого автора (може й не одного), необхідно зареєструватися, вказати реквізити банківської карти і вибрати рівень підписки. Мінімальна вартість — 1 долар.
Крім споживання авторського контенту без реклами, кожен автор встановлює окремі "плюшки" для своїх патронів.
Які переваги можна очікувати від підписки:
- Спілкування з автором;
- Можливість впливати на контент;
- Ексклюзивний контент, доступний лише підписникам;
- Окремі стріми для підписників;
- Додаткові матеріали, стікерпаки тощо;
- Доступ до секретних чатів;
- Фізичні подарунки (зазвичай застосовується до підписників із найвищим рівнем підписки, відповідно, з найбільшими донатами).
У планах підписки окремого креатора ви бачитимете, що саме зможете отримати як патрон.
Зазначимо, у будь-який момент людина може відписатися від автора, якщо, наприклад, контент її більше не влаштовує.