Культова "Мафія", гра на асоціації у "Dixit", бадьорий "Еліас" та детективний "Шпигун". Пропонуємо добірку ігор та настілок, щоб розважитися великою компанією.
Уно
Щоб почати гру, потрібно роздати по 7 карт кожному гравцю. Верхню карту на колоді перевертають і відкладають поруч — вона стає основою колоди скидання.
Гравець, який знаходиться зліва від того, хто роздає, ходить першим. Далі по колу гравці мають скидати картки залежно від кольору чи номіналу тієї картки, яку скинули останньою. Мета гри — першим скинути всі карти. Програє той, у кого набирається найбільше балів — 200, 500, або кількість балів, яку узгодить компанія. Бали підраховують згідно з картами, які залишилися на руках (у кінці раунду).
- це карткова гра, для якої потрібна спеціальна колода;
- крім ігрових карт, у колоді також є “картки дії” — правила їхнього використання зазвичай прописані в інструкції.
Дженга
Спочатку потрібно створити вежу з щільно викладених дерев’яних блоків. Кожен "поверх" вежі складається з трьох блоків, а кожен наступний поверх викладають перпендикулярно попередньому. Далі гравці почергово дістають блоки з основи вежі й кладуть їх наверх — таким чином конструкція стає вищою, проте менш стійкою. Програє той, у кого вежа завалиться.
- для гри потрібно придбати набір з блоками для Дженги.
Вгадай персонажа / “Хто я?”
Кожному гравцю окремо загадують персонажа (або предмет) та пишуть його імʼя на папері. Гравець має прикріпити папір собі на лоб. Після того, як кожному роздали “ролі”, гравці по черзі починають ставити будь-які питання, які допоможуть вгадати персонажа та на які можна відповісти лише “так” чи “ні”. Перший, хто вгадає “себе” — переможець.
- для гри знадобляться наліпки, або ж просто декілька клаптиків паперу та ручка/маркер;
- активний гравець може продовжувати ставити питання, допоки не почує відповідь “ні”;
- для більшої цікавості можна обмежити кількість питань, які доступні учасникам (наприклад: якщо гравець за 20 питань не вгадує свого персонажа — програє автоматично).
Є контакт!
Один з гравців загадує слово й озвучує лише першу літеру. Інші учасники придумують різні слова на цю літеру та намагаються їх пояснити, не називаючи сам предмет. Якщо двоє гравців одночасно розуміють, про яке слово йдеться, вони кажуть: “Є контакт!” і вимовляють його вголос. Якщо їхні слова збігаються — загадувальник відкриває наступну літеру.
Загадувальник також може зупинити їх, якщо першим здогадається, яке слово вони мають на увазі й назве його раніше, ніж у них буде “контакт”. Гра триває, допоки гравці не відкриють всі літери або не розгадають слово.
Мафія
Учасники діляться на “мирних жителів” та “мафію” — ролі кожного відомі тільки їм самим. Ведучий оголошує “ніч” — тоді ж прокидається мафія і таємно "вбиває" когось із гравців. Після оголошення “дня”, мирні жителі дізнаються, хто вибув з гри, обговорюють та намагаються визначити мафію. Щоб перемогти, треба викрити усіх мафіозі. Мафія ж виграє, якщо чисельно перевищить мирних мешканців.
Залежно від кількості гравців, персонажів мафії може бути більше.
- у гру можна додати персонажа “комісара/шерифа”, з яким легше викривати злочинців;
- для гри можна придбати окрему спеціалізовану колоду (на якій вже зображені відповідні ролі), або ж зробити її самотужки — потрібен лише папір та ручка/маркер.
Еліас
Гравці діляться на команди й кожен по черзі намагається пояснити слово, не використовуючи його частини або схожі слова. У цей час інші учасники команди повинні вгадати, про що йдеться. Якщо команда вгадує слово, вони отримують бал і переходять до наступного слова. Кожен раунд обмежений часом, і команда, що відгадала більше слів, виграє.
- для гри потрібен спеціальний набір з картками, на яких вказані ігрові слова та обмеження (заборонені слова або пояснення, що містять занадто очевидні підказки команді);
- також можна знайти відповідний мобільний застосунок;
- у деяких варіаціях використовують ігрове поле — фігурка рухається, коли команда здобуває бали.
Dixit
Учасникам роздають по 6 карток, на яких зображені унікальні ілюстрації. Гравці по черзі стають оповідачами/ведучими раунду — оповідач обирає одну зі своїх карток, не показує її та вигадує асоціацію до зображення, описуючи його словом, реченням, звуком, цитатою тощо.
Інші учасники серед своїх малюнків мають обрати той, що найбільше підходить опису — і так само нікому не показують картку. Далі всі картки збирають, перемішують та викладають на стіл. Завдання гравців — здогадатись, яка саме картка була в оповідача.
Мета гри — отримати найбільшу кількість балів. Оповідач отримує бали тільки тоді, коли хоча б один, але водночас не всі гравці здогадались, яка картка йому належала. Ведучий раунду і всі, хто вгадав його картку, отримують по 3 бали. Якщо ж на його картку не вказав ніхто, або всі одразу — оповідач не отримує нічого, а всі інші гравці — по 2 бали. Додатково, всім гравцям, чиї картки обирали за “правильні”, нараховують по 1 балу.
З кожним ходом учасники добирають по одній картці з колоди, аж поки вони не закінчаться. Виграє той, хто набрав найбільше ігрових поінтів.
- потрібно придбати гру Dixit, що містить набір карток з ілюстраціями.
Шпигун
Кожен учасник гри, крім одного — шпигуна, отримує картку з одним й тим самим місцем, подією або персоною (наприклад, “пустеля”, “музичний фестиваль”, “Наполеон”). Гравці визначають тривалість раунду (наприклад, 10 хвилин) і за цей час по черзі ставлять один одному питання про локацію/персонажа, намагаючись не видати її — аби шпигун не здогадався.
Водночас шпигун намагається розкрити потаємне слово і залишитися непоміченим. Коли час закінчується, усі голосують за того, кого підозрюють у ролі шпигуна.
- все що треба для гри — папір та ручка, на якій писатимуть роль шпигуна та локації/персонажів;
- також можна знайти спеціальний мобільний додаток для гри, або ж купити гральний набір.