Курси бізнес-англійської
Фото: Британська рада

З початком повномасштабного вторгнення зв’язки України з міжнародними партнерами лише посилились. Вітчизняні бізнесмени почали відкривати представництва за кордоном — наприклад, у Польщі, де за 9 місяців 2022-го відкрилося 3600 нових компаній з українським капіталом та 10 200 ФОПів. Про це зазначає Польський економічний інститут (PIE).

Однак посилення контактів України з іншими країнами відбувається не тільки у бізнес-секторі. Громадські організації, волонтери, дипломати теж потребують взаєморозуміння з іноземцями, оскільки покладаються на їхню допомогу. І саме знання ділової англійської — перший та основний крок на шляху до зближення з партнерами. 

Важливо, що англійська потрібна не тільки досвідченим гравцям ринку. За результатами опитування компанії Gradus Research у співпраці з українським урядом, близько 63% українців хочуть відкрити власний бізнес. Найбільше серед них молоді віком до 34 років. 

Тож, вивчення ділової англійської — це необхідність як для підприємців, так і  для тих, хто тільки мріє заснувати власну справу. Але щоб бути конкурентним у бізнес-середовищі, необхідно не тільки базово розуміти англійську ділову лексику, а й знати, як комунікувати письмово та вміти презентувати себе.  

Де вивчати бізнес-англійську

Вивчення англійської мови зазвичай складається з декількох аспектів: курси, мовні клуби, споживання контенту англійською — зокрема фільмів та серіалів, читання книжок тощо. Однак у випадку з бізнес-англійською найефективнішим способом її опанувати будуть саме курси. Вони допомагають швидко вивчити ділову лексику та граматику, вчать презентувати власні проєкти та зрозуміло комунікувати з бізнес-партнерами — письмово й усно. 

Більш корисними будуть ті курси, де навчання проводять на реальних життєвих ситуаціях. Такий підхід покладений в основу курсу Business English від Британської ради. Він розрахований на студентів різних рівнів володіння англійської та з різним досвідом ведення власної справи. Навчання будуть корисні як студентам, які прагнуть отримати роботу в міжнародних компаніях, так і досвідченим менеджерам, які отримали нові обов'язки, що передбачають спілкування англійською мовою.

Курси бізнес-англійської

Business English фокусується на тих ситуаціях, з якими найімовірніше можуть зіткнутися підприємці у реальному житті — зустрічі, презентації, ділове листування тощо. Матеріали для навчання побудовані саме на запитах бізнес-середовища. 

Ще однією перевагою Business English є те, що студенти практикують англійську через ситуативні рольові ігри та комунікативну роботу. Наприклад, після вивчення мови для переговорів, студенти читають довідкову інформацію та інструкції від свого уявного боса, а потім готуються до переговорів і проводять їх на основі цієї інформації. Викладач спостерігає за переговорами й надає фідбек щодо використання мови — що спрацювало, а що ні. Також він ділиться порадами, як краще підготуватися до наступних переговорів. 

З інших переваг:

  • викладачі з розуміннями бізнес-контексту;
  • нетворкінг, взаємодія зі студентами з інших країн;
  • онлайн формат.

Фредрік Хенріксон, викладач

“Мета Business English полягає в тому, щоб якнайшвидше навчити студентів тої мови, яка потрібно для виконання обов'язків на роботі. Це означає, що кожен урок ґрунтується на практиці та зосереджений на конкретному завданні й мові, необхідній для його виконання. Ми не даємо завдань на кшталт “Уявіть, що ви працюєте у відділі маркетингу”, а заохочуємо студентів використовувати власний робочий контекст. Приміром, одним із завдань може бути підготовка та презентація оновленої інформації про роботу студента над проєктом X, яку треба представити керівнику наступного місяця”. 

Як англійська впливає на кар’єрні перспективи

Англійська стає перевагою на ринку праці через те, що компанії шукають співробітників, які можуть ефективно спілкуватися з партнерами або клієнтами з інших країн, каже HR-експертка Марина Камінська. 

Марина Камінська, HR-експертка, 15 років в управлінні персоналом

«Знання англійської відкриває доступ до світових навчальних можливостей та дозволяє постійно вдосконалювати свої знання та навички. Навіть коли я проводжу профорієнтації для студентів, я завжди на перше місце ставлю вивчення англійської поруч з вдосконаленням софт скілів», — каже експертка. 

Знання англійської може вплинути на вибір кандидата відносно інших, особливо якщо позиція вимагає комунікації з іноземними клієнтами, партнерами або колегами. Роботодавець дійсно може віддати перевагу кандидатам з вищим рівнем англійської, тому що вони здатні ефективно спілкуватися в міжнародному середовищі. А ще — бо вони здатні працювати із різноманітним софтом (CRM системи, HR системи для автоматизації, сервіси для керування завданнями та проєктами команди Jira/Asana/ClickUp тощо). 

«Є одна історія, яку не люблять англійці, але вона може бути гарною мотивацією у різних обставинах. Вона звучить так: up your game — тобто покращуй свою гру, виходь на новий рівень. Це дуже необхідно в бізнесі.

Коли принц Гаррі побачив Меган Маркл, то подумав: “Alright, well I’m really going to have to up my game. I have to make sure I have a good chat at least and make a good impression”. Це важко перекласти, щоб зберегти гру слів, але суть наступна: мені треба вдосконалювати свій рівень гри, докладати більше зусиль і покращувати якість того, що ви робите, щоб скласти хороше враження». 

Тому треба знати що базову мову, що її тонкощі. Це дозволить не тільки спілкуватися, а й справляти хороше враження, що важливо в бізнесі. 

Курси бізнес-англійської

Це підтверджує й інша HR-експертка, Юлія Гончар. Спеціалістка стверджує, що особливо потреба знати англійську виникла за часи повномасштабного вторгнення. Багато бізнесів переглянули свої погляди на роботу — почали відкривати офіси в різних країнах та диверсифікувати ризики. Так, люди зі знанням англійської потрібні в ІТ-сфері, медицині, економіці, логістиці. Також вміти спілкуватися англійською знадобиться волонтерам та благодійним фондам. Однак, за словами Юлії, насправді сьогодні англійська must have скрізь, якщо людина хоче бути топ спеціалістом або спеціалісткою. 

Юлія Гончар, HR-експертка, 8+ років в управлінні персоналом

«Сьогодні стало більше можливостей заявити про Україну, і звичайно, це треба робити на мові, яку всі розуміють. Багато компаній, відкриваючи офіси в інших країнах, охочіше довіряють свій бізнес закордоном своїм працівникам, які готові релокуватися. 

Суспільство змінюється, Україна також, тому треба адаптуватися до обставин, які є, і не відкладати свої наміри вчитися будь-чого нового».