Chas.News not found

Cтраница не надена

Извините, но такой страницы нет на нашем сайте. Вероятно, введён некорректный адрес, или страница была удалена. Возможно поиск поможет найти?

Чому в Києві протестують кур’єри Glovo

Київські кур’єри Glovo майже місяць протестують, вимагаючи покращення умов праці. Нещодавно вони навіть створили профспілку для захисту своїх прав. Ми з’ясували, що саме не задовольняє кур’єрів, як на це реагує керівництво компанії та чи діє Glovo в цій ситуації відповідно закону.

Історія одного кур’єра

Богдану Громову 21 рік, він ― один з протестуючих «гловерів». Хлопець працював в компанії недовго ― лише з березня по липень цього року, але навіть за цей короткий час встиг розчаруватись в форматі роботи компанії.

― В Glovo мене привабили умови праці, які були в момент, коли я туди влаштувався. Але поступово трудові умови ставали все гіршими і гіршими, ― розповідає кур’єр.

Фото: biz.liga.net

Спочатку Богдану доводилось працювати близько 60 годин на тиждень майже без вихідних. В липні систему оплати праці в Glovo змінили, і навантаження стало ще більшим: за ті ж самі гроші Богдану прийшлося працювати вже не менше 80 годин на тиждень.

― При старій системі оплати я отримував близько 18 тисяч гривень в місяць. Мені ще пощастило, бо працював на своєму транспорті, і мені не треба було платити за його оренду. Якщо вирахувати вартість оренди мопеду, то зарплата стає десь вдвічі меншою. А на орендованому транспорті працює більшість кур’єрів Glovo, ― говорить Громов.

Як змінилась система оплати кур’єрів Glovo в липні

Компанія Glovo була створена в 2015 році в Барселоні. Зараз вона працює в 24 країнах світу, а в 2018 році почала свою роботу в Україні. Сервіс доступний у Києві, Харкові, Дніпрі, Львові, Запоріжжі, Вінниці, Одесі та Миколаєві. 

Фото: strana.ua

Glovo спеціалізується на швидкісній доставці товарів та посилок по місту. Для того, щоб стати кур’єром компанії, треба подати заявку через сайт Glovo, а ще заповнити анкетні дані, надати копію свого паспорта та номер банківської картки. Після цього потенційного кур’єра запрошують на інфосесію ― тренінг для нових працівників. Там на телефон нового кур’єра встановлюють мобільний додаток Glovo та навчають ним користуватись.

Також видають фірмову сумку, за оренду якої треба разово заплатити 900 гривень. В оренду пропонують взяти мопед для роботи, який коштує 350 гривень за день. І все. Кур’єрів офіційно не працевлаштовують ― вони вважаються лише користувачами фірмового додатку в мобільному телефоні. Компанія не надає своїм працівникам соціального пакету чи додаткових гарантій.

І якщо на всі ці «недоліки» кур’єри, отримуючи більш-менш пристойну зарплату, могли заплющити очі, то після зміни системи оплати терпець у «гловерів» увірвався.  

Фото: kiev.informator.ua

Заробітна плата в Glovo, за словами Громова, розраховується наступним чином: за доставку одного замовлення кур’єру платять 17 гривень + 5,5 гривень за кожен кілометр доставки ― це приблизно 40 гривень за одне замовлення. Але ці кошти, за словами Громова, йдуть на пальне, зв’язок та інші потреби кур’єра.

Основу заробітку «гловерів», каже Богдан, складають, бонуси за кількість замовлень ― чим їх більше, тим вище сума бонусів. Наприклад, раніше за 10 замовлень на тиждень кур’єр Glovo отримував 300 грн бонусів, за 20 замовлень на тиждень ― 900 гривень і так далі.

Але 22 липня компанія Glovo змінила систему оплати. Суми за доставку лишились ті ж самі, «відкоригували» лише систему нарахування бонусів. Наприклад, раніше за 30 замовлень кур’єр отримував 1450 грн, відтепер майже таку саму суму ― 1480 грн ― йому платять за 40 замовлень. Це означає, що тепер кур’єрам потрібно виконувати значно більше замовлень, щоб отримувати ту ж зарплатню.

Що кажуть «гловери»

Кур’єри Glovo не стали звикати до змін і вийшли на акції протесту. Перша пройшла 22 липня під офісом компанії в Печерському районі столиці. На ній зібралось близько 30 чоловік, які висловили своє незадоволення змінами умов праці.

― Спершу до протестів спонукала зміна системи оплати праці, а саме ― нарахування бонусів. Саме бонуси й були основою заробітку в компанії. Загалом, мене приваблювали робота в Glovo, і я не планував звільнятись. Але після нововведень в бонусній системі ми вимушені були або протестувати, або звільнятись, бо робота за новою системою заробітку повністю втратила сенс, ― пояснює Богдан Громов.

За його словами, перша акція протесту була доволі хаотичною: на перший мітинг кур’єри вийшли, щоб поговорити з керівництвом і почути їхню позицію. Але, за словами Громова, керівництво вирішило не реагувати на протест і зачинилося в офісі.

Фото: biz.liga.net

Наступна акція протесту «гловерів» пройшла 26 липня на Поштовій площі. На ній вимоги вже розширились і не обмежувались лише зміною системи оплати праці.

― Ця акція вже не була хотичною, на ній ми озвучили наші вимоги. А саме: офіційне працевлаштування, страховки кожного кур'єра, пільги на паливо і зв'язок. До речі, завдяки акціям протесту, пільги на зв'язок все ж таки були отримані. Також, ми вимагаємо переробити нинішню кабальну систему нарахування заробітку, за якою кур'єр змушений працювати не менше 80 годин на тиждень, ― заявляє Громов.

 

Так і не домігшись виконання всіх вимог, «гловери» зібрались на акцію втретє: 31 липня вони спочатку вшанували пам’ять свого 20-річного колеги з Харкова, якого 25 липня під час виконання замовлення збило авто (30 липня хлопець помер в лікарні ― прим. ред.). А потім нагадали, що ніяк не оформлені в Glovo і не мають соціального пакета.

До речі, київськи «гловери» ― не єдині, хто не задоволений умовами праці в компанії. Наприклад, у Барселоні кур'єри Glovo ще в травні масово спалювали фірмові рюкзаки компанії на знак протесту проти відсутності страховки для працівників. 

Фото: «Информатор»

Яка позиція у Glovo

В Glovo відреагували на протести кур’єрів лише 26 липня. В компанії заявили, що «всі кур'єри самостійно вибирають, прийнятні ті чи інші умови для них на сьогоднішній день. А також мають можливість відключитися від платформи в будь-який момент».

― Зараз заробіток кур'єра формується таким чином: нараховується базовий дохід і бонуси. За кожне виконане замовлення кур'єр отримує базовий дохід. Бонуси нараховуються за певну кількість виконаних замовлень. При цьому розмір бонусів може змінюватися, про що кур'єрів попереджають на сесіях при підключенні до платформи Glovo, а також на щотижневих інформаційних зустрічах та через інші канали комунікації Glovo.

Фото: kiev.informator.ua

Богдан Громов каже, що цією заявою реакція компанії не обмежилась. За його словами, на два тижні закрилися всі офіси компанії, були скасовані всі публічні зустрічі. А також, як стверджує Громов, кур’єрів, які писали будь-які повідомлення у внутрішніх чатах в Telegram чи Viber про невдоволення компанією, чи тих, хто був помічений у протестах, без пояснень відключили від платформи й звільнили, зокрема, і самого Громова.

Ми звернулись до компанії за номерами, вказаними на сайті Glovo. Але там відповіли, що це представники партнерської компанії, яка займається орендою транспорту для кур’єрів. Вони порекомендували звернутись до керівництва Glovo через інший сайт. 

Ми знайшли ще один сайт компанії, але там контактів взагалі немає. Тому ми зв’язалися з Glovo через сторінку в Facebook, де нам порадили надіслати інформаційний запит. У ньому ми запитали, чому змінили бонусну систему, як оформляють кур’єрів та безліч інших питань. Як тільки ми отримаємо  відповіді від компанії Glovo, одразу їх опублікуємо. 

Як трудові умови в Glovo оцінюють експерти

Експерт з трудового права, юрист ГО «Трудові ініціативи» Георгій Сандул вважає, що протести кур'єрів Glovo є принципово новим явищем в нашій державі. Україна зіштовхнулася з проблемою, що є актуальною у світі вже кілька років. А саме з правовим регулюванням так званої gig-economy ― моделі економіки, яка передбачає таку форму зайнятості, як фріланс. Зазвичай такі робітники працюють без будь-якої офіційної трудової угоди.

Фото: glovo-dostavka.com.ua

― Моделі таких «платформ», як сервіси кур'єрської доставки, по всьому світу вдаються до схеми прихованого працевлаштування. Офіційно компанії називають кур'єрів лише «вільними агентами» та «фрілансерами». А насправді, їх формат зайнятості має всі ознаки працевлаштування, ― вважає Сандул.

За словами експерта, кур'єри підпорядковуються правилам, що встановлені компанією. А це свідчить про наявність різновиду правил внутрішнього трудового розпорядку, яким кур'єр підпорядковується у здійсненні своєї діяльності. Компанія надає кур'єрам спеціальний одяг та приладдя ― ті ж самі наплічні сумки. А також проводить інструктаж.

― В розумінні національного законодавства, а саме Кодексу законів про працю України (КЗпП), можна говорити, що це саме трудові відносини, які вимагають відповідного оформлення з укладанням трудового договору. Якщо цього немає, то роботодавцю загрожує понад 100 тисяч гривень штрафу за кожного неофіційно найманого працівника. В такій ситуації накладання штрафів лежить в компетенції Державної служби України з питань праці, ― розповідає експерт.

Фото: narodna-pravda.ua

На його думку, ситуація з такими «платформами» є негативною як для самих працівників, так і для публічних фінансів. І виходом з цього може бути лише легалізація їхньої праці.

― Працівник не має жодних гарантій зайнятості та можливості компенсації у разі настання нещасного випадку під час своєї діяльності. А державний бюджет не отримує в такій ситуації податків. Легалізація праці кур'єрів ― це ключ до досягнення нормальних умов праці. Адже наразі вони проводять в процесі доставки по 80-90 годин на тиждень. Саме встановлення офіційних трудових відносин відповідно до чинного трудового законодавства буде гарантувати належні умови праці кур'єрів, ― додає Сандул.

Що буде далі

Для подальшого захисту своїх інтересів кур’єри Glovo створили профспілку й подали документи на її реєстрацію.

― Від імені профспілки можна робити безліч речей, які неможливо організувати стихійно. Більше того, ця профспілка відноситься не тільки до Glovo, а до всіх кур'єрських служб. Наша організація вже заручилася підтримкою юридичних організацій і чиновників з Управління Держпраці, що є дуже вагомим аргументом в суперечках з підприємцями, ― каже Богдан Громов.

Фото: bzh.life

За його словами, кур’єри Glovo вже повідомили компанію, що її працівники об’єдналися у профспілку. Сама профспілка має на меті не лише покращення умов для кур’єрів, що досі працюють в компанії, але й відновлення на роботі тих, кого звільнили за участь в протестах.

Також, профспілка кур’єрів Glovo планує об’єднатись з кур’єрами інших компаній. Для захисту своїх інтересів кур’єри Glovo будуть продовжувати акції протесту.

А колишній кур’єр компанії Богдан Громов зараз шукає нову роботу, паралельно займаючись новоствореною профспілкою кур’єрів.

― Якщо у людини є голова на плечах ― вона знайде собі місце. Glovo, мабуть, вирішило від подібних людей позбутися. Але разом з профспілкою ми будемо добиватися справедливості, ― підсумовує Громов.

Читайте також: «Чиїм голосом говорить "Київпастранс"»

В центре Киева реконструируют здание начала XX  века
Фото: hmarochos.kiev.ua

На улице Прорезной, 8а реконструируют здание постройки начала XX века. Раньше в нем находился офис «Киевметростроя».

Об этом сообщает «Хмарочос».

На информационном щите указано, что заказчиком реконструкции выступает ЗАО «Днипробудмашина», а исполнителем — ООО «Будгенсервис». Сейчас строители заменяют в здании окна и достраивают четвертый мансардный этаж. На информационной карточке у казано, что дом не находится на учете как памятник или только выявленный объект культурного наследия. Тем не менее компания получила контрольную карточку на нарушение благоустройства. 

Фото: hmarochos.kiev.ua

Фото: hmarochos.kiev.ua

Исследователь истории архитектуры Киева Семен Широчин отметил, что бывшее здание «Киевметростроя» находится в буферной зоне улицы Крещатик и является частью ее ансамбля. 

Здание на улице Прорезной, 8а было построено в 1907-1909 годах. Оно выполнено в стиле рационального модерна. В то время в нем находился городской ломбард. В сентябре 1941 года оно значительно пострадало. В 1949 году было восстановлено. Выгоревший изнутри дом украсили новым фасадом в стиле сталинского неоклассицизма.

«Украинский дом» будут реконструировать: объявлен тендер

 

Олимпиада-2020: украинские стрелки завоевали бронзовую медаль
Фото: facebook.com/olympicua

Украинские спортсмены Елена Костевич и Олег Омельчук на Олимпиаде-2020 в Токио завоевали бронзовую медаль в соревнованиях смешанных команд в стрельбе из пневматического пистолета с 10 метров.

В борьбе за третье место украинцы обыграли команду Сербии, получив 16 очков против 12. Костевич и Омельчук проиграли в первом раунде, а затем выиграли три раунда подряд. После этого сербы взяли таймаут и победили в четырех раундах подряд. Затем таймаут взяли уже украинцы, после чего они смогли вырваться вперед и 

Золотую медаль в этой дисциплине завоевали спортсмены из Китая, а «серебро» досталось представителям Олимпийского комитета России.

Фото: facebook.com/olympicua

«Мы долго и упорно шли к этой награде. И сегодня все же был нелегкий день — удача заменяла неудачу и наоборот. Олег — большой молодец, и эта награда для нас — очень ценна. Как золото... Говорили, что знаменосец не может получить медаль. Я никогда не верила в это. Имела большую честь нести флаг своего государства и счастлива, что нам удалось завоевать эту награду для страны», — прокомментировала пресс-службе НОК Украины Елена Костевич.

На Олимпийских играх в Токио «бронза» Костевич и Омельчук — первая для украинских стрелков и третья для Украины. Перед этим бронзовые медали для нашей страны завоевали дзюдоистка Дарья Белодед и фехтовальщик Игорь Рейзлин.

В Токио стартовала Олимпиада 2020

 

На Трухановом острове хотят создать ландшафтный заказник «Зеленый остров»
Фото: facebook.com/kyiv.city.council

Депутаты Киевсовета подготовили проект решения о создании ландшафтного заказника «Зеленый остров» на территории Труханового острова в Киеве. Под него хотят выделить 187,9 га. Об этом сообщила пресс-служба Киевсовета.

«В настоящее время в результате мощного рекреационного давления происходит запустение природных экосистем днепровский островов в пределах Киева. В проекте определены основные меры по сбережению природных комплексов, которые берутся под охрану на территории спроектированного объекта природно-заповедного фонда. Принятие этого решения будет способствовать оздоровлению окружающей среды и создаст условия для сбережения редкостных растений и животных», — рассказала депутатка Киевсовета Олеся Пинзеник. 

Проект создания ландшафтного заказника «Зеленый остров» разрабатывали ученые благотворительной организации «Благодійний фонд Дніпровського району "Київський еколого-культурний центр"». Цель проекта — сделать невозможной застройку территории площадью 187,9 га на Трухановом острове.

В Голосеевском районе открыли станцию сортировки вторсырья

 

Проезд в пригородных маршрутках Киевщины может подорожать: когда и на сколько
Фото: ua.news

Перевозчики Киевской области планируют повышать стоимость проезда в пригородных маршрутках. Рост цен ожидают уже в сентябре на 10-18% в зависимости от пассажиропотока. Об этом в комментарии изданию 44.ua рассказал глава Ассоциации перевозчиков Киевской области Алексей Павелко. 

По его словам, рост цен вызван несколькими факторами, один из которых — снижение пассажиропотока из-за временно закрытия транспорта в период пандемии. 

«Есть маршруты, на которые вернулись пассажиры. А есть маршруты, которые просто на грани закрытия. И если так пойдет, то осенью, в учебный период, мы можем остаться без некоторых маршрутов», — рассказал Павленко. 

В частности, отметил глава Ассоциации перевозчиков Киевской области, на границе закрытия сейчас находятся маршруты в Бучанский, Бородянский и еще некоторые районы левобережья Киевской области. Поэтому стоимость проезда будет повышаться на ту или иную сумму в соответствии с уровнем пассажиропотока. Например, на маршрутах, которые могут закрыть, цены могут повысить на 18%, а там, где пассажиропоток возвращается — на 10%.

«Там, где сумасшедшая конкуренция (а таких маршрутов у нас очень много), будет минимальное подорожание, потому что люди могут перейти на электрички, "Блаблакар" и попутки», — добавил Павленко. 

Вместе с тем, отмечает издание, некоторые читатели уже замечают увеличение стоимости проезда. К примеру, читательница, которая ездит из Киева в Ирпень, сообщила о росте цен до 24 грн, хотя еще неделю назад по тому же маршруту можно было доехать за 20 грн, а полгода назад — за 17 грн. 

Стало известно, когда на станции «Святошино» откроют обновленную платформу

 

В столичном метро устроили необычный перформанс ко Дню борьбы с раком легких
Фото: 24news.com.ua

В понедельник, 26 июля, киевский метрополитен устроил необычный перформанс ко Всемирному дню борьбы с раком легких, который отмечают 1 августа. Дикторка подземки в конце объявления кашляла и призывала пассажиров сходить ко врачу. 

Соответствующее видео опубликовали в Telegram-канале PavlovskyNews.

Издание «Сегодня» отмечает, что подобным образом организаторы акции хотели привлечь внимание к заболеванию, которое ежегодно диагностируют около 13 тысяч украинцев. Около 70% пациентов попадают к врачу на поздних стадиях, поэтому ежегодно более 9 тысяч человек с раком легких умирают. 

«Рак легкого — один из самых распространенных видов рака в мире и Украине, но в информационном пространстве на эту проблему не обращают внимания. Поэтому мы решили громко заявить об этом среди привычного шума прибытия поездов, разговоров пассажиров и объявлений в метро», — рассказал организатор проекта Максим Проскуров. 

Объявления типа: «Уважаемые пассажиры! В кассовом зале работают автоматы для оплаты проезда банковской картой» заканчивались внезапным кашлем дикторки и призывом следить за своим здоровьем, вовремя обращать внимание на кашель и регулярно посещать врача. Подобные обращения можно было услышать на многолюдных станциях метро: «Вокзальной», «Левобережной и пересадочной «Театральной».

В Голосеевском районе открыли станцию сортировки вторсырья