У цифрах про те, як компанія створює комфорт та підтримує Україну
Сплачені податки, програма енергоефективності, внутрішні підвищення та допомога постраждалим від війни.

Цього року мережа супермаркетів NOVUS святкує своє 15-річчя. Уявіть: перший магазин відкрили у далекому 2009 році, у місті Рівне.

З того часу кількість магазинів NOVUS збільшилася до 84. Вони ставали все комфортнішими та сучаснішими.

Сьогодні пригадуємо досягнення у цифрах, якими пишається мережа, і дізнаємося несподівані факти про підхід до створення команд, соціальні ініціативи бренду та людей, які їх реалізують.
Саме стільки клієнтів відвідало мережу минулого року. Гасло бренду з 2023 року — “Робимо, бо любимо”, адже це лежить в основі ставлення команди до роботи та клієнтів.

NOVUS прагне створювати максимальний комфорт для клієнтів та постійно поліпшувати взаємодію з ними. Це означає покращити сервіс, привезти ексклюзивну пляшку вина власного імпорту, створити смачний сезонний салат, підтримати соціально-важливі проєкти, запустити улюблену клієнтами акцію 1+1 і, наприклад, розробити мобільний застосунок, з яким купувати продукцію стало легше і вигідніше.

Клієнти особливо цінують продукцію власного виробництва NOVUS (хрумкий багет, піцу чи продукцію для барбекю), а також товари власного імпорту.

Дмитро Москвічов, директор з продажів:
“Наші клієнти люблять нас за те, що ми вкладаємо душу в кожен аспект нашої роботи — від ретельного відбору інгредієнтів до інноваційних технологій виробництва.

Це і є наша магія – робити якісні продукти, які закохують у себе”.
Стільки товарів “made in UA” є у мережі. На сьогодні це 75% від усіх товарів, які продають у магазинах. Серед них є як відомі бренди, так і продукція невеликих виробників — фермерів з різних областей України. Деякі з них виробляють свою продукцію у прифронтових регіонах — попри обстріли та постійні загрози з боку ворога.

Щодо товарів від українських виробників, то на полицях магазинів є овочі, ягоди, фрукти, крупи, олії, м’ясні вироби та навіть десерти. Крім цього, у супермаркетах є окремі зони, відведені під крафтову продукцію – відділ “FoodНація”.

Дарія Іванченко, комерційна директорка:
“З українських товарів особливо раджу спробувати фермерські сири. Це сир з трюфелями 50% жирності від виробника “Мукко” та козячий твердий сир від ТМ ZINKA. Також смачні ковбаси від ТМ Wako, мелене сало від “Палко” та молочна продукція від ТМ “Вілла Роз”. Це унікальні продукти, які точно варто спробувати”.
Понад 7 тисяч людей сьогодні працюють у NOVUS. Це найрізноманітніші професії: від операційних та маркетингових департаментів до кондитерів, кухарів, піцайол, вантажників та водіїв. Найбільше у мережі продавців та продавчинь продовольчих товарів — 843 людини, а також продавців-консультантів — 661 людина.

Компанія залучає персонал на рівних умовах незалежно від віку, статі, досвіду. Так, сьогодні активно залучають до роботи жінок на ті посади, які традиційно вважались чоловічими. Приміром, у новому логістичному центрі вже працює близько 24% жінок. За прогнозами, до кінця 2025 року кількість жінок на традиційно чоловічих посадах зросте до 40%.

Також NOVUS залучає працівників старшого віку. Наприклад, компанія має двох співробітників у віці 75 років, які працюють кухонним робітником та продавцем продовольчих товарів. Також є колеги віком 71-74 роки.

Олексій Панасенко, заступник генерального директора з операційної діяльності:
“Наші працівники — це велика згуртована команда, яка забезпечує функціонування 84 магазинів. Для багатьох з них вкрай важливо мати добрі взаємовідносини в колективі та відчувати комфорт на робочому місці. Наприклад, у наш новий логістичний центр людей на роботу і додому привозить спеціальний транспорт. Їх забезпечують уніформою, гарячими обідами, є роздягальня та душова.

Саме над цим ми завжди працюємо. Нам важливо, щоб наші працівники почувалися комфортно на роботі”.
1 972 246 665,38 грн — саме стільки податків сплатила мережа у 2023 році. Так, NOVUS увійшов у топ-20 платників податків в Україні. Компанії важливо вести бізнес прозоро та офіційно наймати працівників, адже це — підтримка економіки країни та інвестиції у наше краще майбутнє.

Ба більше, NOVUS інвестує у нові проєкти, зокрема у програму енергоефективності. Компанія працює над встановленням дахових сонячних станцій на 30 магазинах. Це забезпечить їхню автономну роботу, аби покупці змогли у будь-який момент прийти й придбати свіжі продукти.

Марк Петкевич, генеральний директор:
“Наскільки насправді важливий продуктовий ритейл для держави та населення, можна було особливо відчути на початку повномасштабного вторгнення. Тоді магазини ставали острівком безпеки для людей. Це не лише про продукти. Відкритий магазин зі співробітниками, що наважилися вийти на зміну у такий складний час — це своєрідний індикатор. Люди йшли у місцеві магазини, бачили, що там продовжується життя, є базові продукти. Це давало спокій і надію.

Коли ми кажемо, що намагаємося бути поруч з клієнтами, це не тільки про чергове відкриття. це про те, щоб бути поруч навіть у важкий час”.
Стільки зібрала мережа разом з клієнтами завдяки соціальним ініціативам. Це:

  • 13,5 млн з ініціативи “Велике маленьке серце”, в межах якої NOVUS у партнерстві з благодійним фондом “Твоя опора” підтримують дітей з вродженими вадами серця. На ці кошти купують сучасне обладнання, що змінює життя малечі.
  • 6,5 млн з ініціативи “Сіль ВОЛЯ”. Мережа супермаркетів продає особливі пакування “Артемсолі” із шахт Соледару. Зібрані кошти йдуть на придбання FPV-дронів на передову.
  • 16,5 млн з ініціативи “1 грн для 3 ОШБР”. У межах збору компанія перераховує бригаді по 1 гривні з кожного проданого товару власної марки NOVUS або продажу кави з кавомашин. Завдяки проєкту захисники отримують важливе оснащення.
  • 100 млн, конвертовані у продуктові набори, завдяки ініціативі Food for Ukraine. Це благодійний фонд, який заснував бенефіціар NOVUS Раймондас Туменас. За час повномасштабного вторгнення вдалося відправити 100 машин з продуктами для соціально незахищених верств населення, що дорівнюють 100 млн грн допомоги та 2 млн кг продукції.

Кристина Івченко, керівниця PR-департаменту:
“Наразі у нас є 6 благодійних ініціатив, які ми реалізуємо в мережі NOVUS. Ці проєкти охоплюють найбільш вразливі категорії населення, які дійсно потребують нашої уваги та підтримки. Вони спрямовані на підтримку дітей, військових та цивільного населення, що особливо постраждало під час війни й знаходиться у вкрай скрутному становищі.

У нас є можливість об’єднувати людей заради важливої справи у наших магазинах, тому ми вважаємо необхідним долучатися до благодійних ініціатив. Щиро радіємо, коли вони змінюють життя людей на краще”.
Стільки батарейок здали на перероблення 200 тисяч клієнтів мережі за останні два роки. Цей об’єм дорівнює фурі у 22 тони.

NOVUS реалізує проєкт разом із Всеукраїнським екорухом “Батарейки, здавайтеся!”. До ініціативи долучилися бренди батарейок VARTA, Panasonic, EuroElectric, Duracell, Hyundai, Navaton та Westinghouse.
Усі отримані батарейки відправляють на перероблення до Польщі, Франції та Великої Британії.

Максим Бєлов, директор з маркетингу:
“Одна батарейка забруднює 16 м² нашої землі. А сьогодні ще важливіше робити свій вклад у збереження нашої планети. Наші клієнти це розуміють і з заохоченням підтримують екоініціативу. Тому давайте й надалі разом правильно утилізувати батарейки”.
Це загальна площа торговельних комплексів компанії. Всього мережа нараховує 84 магазини. Окрім NOVUS, це 22 “Мі Маркет” (магазини формату “біля дому”) та дві “Хапайки” (магазини-дискаунтери).

Для NOVUS кожне відкриття магазину — важлива подія, адже вони роблять це з думкою про клієнта: чи буде йому та їй комфортно у проходах, чи буде до магазину зручний під’їзд або місце для паркінгу. Клієнти проводять за покупками багато часу, тож їхній комфорт — у пріоритеті для компанії.

Максим Бугаєв, заступник генерального директора з правових питань та зв'язкам з державними органами:
“Війна втрутилася у наші плани. Через окупацію Київської області постраждали три магазини NOVUS в Ірпені та два в Бучі. Росіяни також розбомбили наш холодний склад у Броварах. Від влучання ракети в один із торгових центрів було знищено і центральний офіс NOVUS.

Однак ми бачили, наскільки магазини важливі для мешканців цих міст, тому консолідувалися і відновили всі пошкоджені магазини до кінця 22-го. У 2023 році навіть вдалося відкрити 7 нових магазинів. У 2024-му — ще 9 та логістичний центр. Тож попри війну та виклики, ми продовжуємо працювати й підтримувати економіку України”.
У мережі підрахували приблизні інвестиції у модернізацію логістики за останні п’ять років. У травні NOVUS відкрили перший "зелений" розподільчий центр. Його будівництво й облаштування розпочалося ще у 2018 році. Він відповідає принципам екологічного будівництва BREEAM, має безфреонові та безаміачні системи охолодження. Це дозволило покращити ланцюжок постачання продуктів у магазини мережі, оптимізувати перевезення та логістику.

Костянтин Паршин, директор з операційної логістики:
“Центр об’єднав усі логістичні операції компанії під одним дахом, підвищивши ефективність роботи та скоротивши операційні витрати. Він замінює 7 складських приміщень, якими мережа користувалася до того, й повністю відповідає вимогам непростого часу — оснащений трьома потужними дизель-генераторами та сонячними панелями на даху. До 90% потреб логістичного центру у літній період забезпечуватимуть саме вони.

Однією з ключових особливостей нового логістичного центру є наявність 18 температурних зон, що охоплюють широкий діапазон — від -24℃ до +22℃. Це дозволяє зберігати продукти різних категорій — від заморожених до свіжих — в оптимальних умовах”.
Стільки товарів всього є у мережі. Це продукція усіх необхідних категорій — від овочів і фруктів до товарів для побуту. Асортимент магазинів постійно поповнюється новинками, зокрема завдяки власному імпорту NOVUS. А ще у мережі є свіжа продукція власного виробництва, яку дуже люблять клієнти.

NOVUS ретельно перевіряє постачальників перед співпрацею. Уся продукція сертифікована та відповідає стандартам якості. Для компанії це важливе питання, адже вони успішно проходять наглядовий аудит на відповідність міжнародним стандартам ISO 9001:2015 – системи управління якістю, а також ISO 22000:2018 – системи управління безпечністю харчових продуктів і виробництва.

Дарія Іванченко, комерційна директорка:
“Наш пріоритет — задовольнити потреби клієнтів як у повсякденних товарах, так і для особливих подій. Ми працюємо над асортиментом таким чином, щоб відвідувачі знаходили бажані продукти в одному місці та з максимальною зручністю”.
Стільки користувачів завантажили мобільний застосунок NOVUS. Його запустили у грудні 2023 року. Застосунок містить віртуальну бонусну картку, каталог акцій, в якому легше відстежувати знижки на товари, історію покупок, з якою можна переглядати нарахування бонусів, а також сканер ціни, який допомагає перевірити актуальну ціну товару в магазині.

Команда постійно працює над оновленнями, щоб краще систематизувати категорії товарів у застосунку, робити більше персоналізованих пропозицій клієнтам. Наразі працюють над створенням окремого фільтру для магазинів — щоб відстежувати, де конкретно діє знижка на обраний товар.

Дмитро Москвічов, директор з продажів:
“Ми розробили наш застосунок з акцентом на зручність і простоту, щоб клієнти могли без зусиль планувати свої покупки та витрати, отримуючи при цьому значні переваги. Ми впевнені, що з впровадженням нових оновлень та спеціальних пропозицій кількість користувачів нашого застосунку продовжуватиме невпинно зростати”.
Це сума інвестицій в програму енергоефективності. Так, NOVUS запровадила нові енергоефективні технології у своїх супермаркетах, щоб забезпечити їхню безперебійну роботу. Зокрема, компанія встановлює сонячні панелі на дахах супермаркетів та оснащує магазини дизель-генераторами зі зниженим рівнем шуму. Також у роботі обладнання газовими генераторами стратегічних об’єктів та перехід на використання акумуляторів у нічний час.

У майбутньому мережа планує збільшувати кількість супермаркетів, що працюватимуть на альтернативних джерелах живлення, а нові об’єкти відкриватиме вже з даховими сонячними станціями.

Дайнюс Туменас, заступник гендиректора з управління активами:
“Наша програма з енергоефективності дозволяє клієнтам купувати свіжу продукцію навіть під час відключень світла. Ба більше, ми маємо можливість готувати кулінарію та випікати свіжий хліб. Це особливо цінно в той час, коли вдома можливості готувати немає. Завдяки цій програмі люди можуть повноцінно харчуватися, купувати необхідне для своєї сім'ї й, головне, — все свіже та якісне”.
Стільки кілограмів власної продукції виробила мережа за 2023 рік. Це страви на будь-який смак — від традиційного салату “Оселедець під шубою” до вишуканих м’ясних чи рибних страв, а також випічки. У мережі готують й популярні закордонні страви, зокрема кухонь Італії, США, Франції тощо.

Страви готують з інгредієнтів, які постачають окремо великі компанії-постачальники. Їхню якість та свіжість постійно контролюють. Продукти замовляють натуральні, без додавання консервантів та штучних барвників. Їх зберігають в окремому кулінарному цеху, а перетворюють у страви на сучасному обладнанні.

Окрім того, позиції власної продукції NOVUS часто оновлюються, оскільки компанія дослухається до смаків та побажань клієнтів.

Даля Завяцкієне, директорка департаменту харчового виробництва NOVUS:
"Наприклад, якщо молодь прагне харчуватися здоровіше, ми знижуємо вміст жиру у наших стравах. Те саме стосується, якщо клієнти хочуть різноманіття в меню. Проте дещо залишається незмінним. Щодня ми готуємо різні страви для наших покупців невеликими порціями, забезпечуючи свіжість продукції протягом усього дня”.
Зі стількох країн NOVUS імпортує продукцію. Це не лише популярні позиції, але й особливі товари з країн Європи, В’єтнаму і Таїланду. Компанія залучає іноземний досвід, стежить, які продукти популярні на ринку закордонних країн, а потім вводить їх в асортимент магазинів в Україні. Також працівники NOVUS відвідують міжнародні виставки, аби ближче познайомитися з локальною іноземною продукцією.

Найбільше українців цікавлять італійські та іспанські продукти — паста, кава, хамон, оливи, сири з Франції та Нідерландів. Не менш популярними є німецькі йогурти, італійські та польські молочні снеки, бельгійський шоколад та заморожена риба і морепродукти з Ісландії, Шотландії, Аргентини, Уругваю, США, Канади, Нової Зеландії, Норвегії та Данії.

Імпортні товари часто беруть участь в акціях, тож у споживачів з’являється додаткова можливість їх спробувати.

Дарія Іванченко, комерційна директорка:
"Ми постійно збільшуємо асортимент імпортної продукції. Влітку привезли охолоджувальні напої, ближче до прохолодного сезону розширимо вибір соусів песто, рибних та фруктових консервів. Навесні оновимо асортимент сирів та солодощів, вин, щоб у червні було ще більше гідних позицій для нашого традиційного винного фестивалю зі знижками -40%”.
Стільки одиниць товарів власних торгових марок (ВТМ) є у NOVUS. 98 компаній, які виготовляють цю продукцію — з України. П’ять завозять з-за кордону. Усі товари мережа супермаркетів ретельно перевіряє на якість.
Продукцію NOVUS можна знайти під однойменною назвою. На сьогодні такі товари представлені в більшості товарних категорій мережі. Найбільше покупці обирають непродовольчі товари ВТМ NOVUS, а після — товари з категорії “Фреш” (молочну продукцію, сири тощо).

Товари ВТМ є оптимальним співвідношенням ціни та якості для клієнтів. Саме тому їх обирають — бо довіряють якості бренду та покладаються на доступну ціну.

Дарія Іванченко: комерційна директорка:
“Рівень довіри від покупців до ТМ NOVUS завжди був високим й наразі спостерігається тренд на зростання. Секретів немає: гідна якість товару, раціональна цінова пропозиція та постійна наявність на полицях”.
Це сума інвестицій мережі за 2023-2024 рр. Компанія інвестувала у власний логістичний центр, відновлення пошкоджених і відкриття 16 нових магазинів та програму енергоефективності. Команда зробила це попри виклики від повномасштабного вторгнення, які призвели не тільки до втрати певних магазинів та складів мережі, але й до розриву логістичних ланцюгів, втрати постачальників, відтоку кадрів через внутрішню та зовнішню міграцію. Тому команді NOVUS довелося швидко шукати нових постачальників, адаптовувати асортимент товарів під нові потреби споживачів.

Марк Петкевич, генеральний директор:
“Найважчим було пристосуватися до швидкості зміни рішень. Те, що працювало зранку, ввечері вже могло не працювати. Також накладалася емпатія до відчуттів співробітників, кожен з яких по-своєму переживав війну.

Ми обрали життя та розвиток. З найближчих цілей — стати лідером роздрібної торгівлі. Ми бачимо компанію у топ-3 кращих ритейлерів з товарообігу та серед кращих роботодавців”.