90 років історії, або як змінювалася музична культура впродовж останніх десятиліть
За останні 90 років музична сцена пройшла шлях від живих оркестрів і джазу до цифрової епохи фестивалів, фонку та андеграунд-виступів. Кожне десятиліття приносило нові звучання й технології.
Свідком цих змін був Jägermeister, який цього року відзначає 90-річчя — і повертається до історичних коренів. Бренд випускає обмежену серію напою — Limited Retro Edition. Це оригінальний дизайн пляшки, з якої все почалося в 1930-х роках.
90 років Jägermeister були не лише історією про пошук ідеального смаку та становлення бренду, але й віддзеркаленням ритму цілих музичних епох. Саме тому ми знайшли 90 треків з різних історичних відтинків, щоб дослідити, як змінилися музика, стиль та навіть світ — і як Jägermeister залишався вірним собі, зі своїм оригінальним смаком та культурою напою.
90 років Jägermeister були не лише історією про пошук ідеального смаку та становлення бренду, але й віддзеркаленням ритму цілих музичних епох. Саме тому ми знайшли 90 треків з різних історичних відтинків, щоб дослідити, як змінилися музика, стиль та навіть світ — і як Jägermeister залишався вірним собі, зі своїм оригінальним смаком та культурою напою.
90 років історії, або як змінювалася музична культура впродовж останніх десятиліть
За останні 90 років музична сцена пройшла шлях від живих оркестрів і джазу до цифрової епохи фестивалів, фонку та андеграунд-виступів. Кожне десятиліття приносило нові звучання й технології.
Свідком цих змін був Jägermeister, який цього року відзначає 90-річчя — і повертається до історичних коренів. Бренд випускає обмежену серію напою — Limited Retro Edition. Це оригінальний дизайн пляшки, з якої все почалося в 1930-х роках.
90 років Jägermeister були не лише історією про пошук ідеального смаку та становлення бренду, але й віддзеркаленням ритму цілих музичних епох. Саме тому ми знайшли 90 треків з різних історичних відтинків, щоб дослідити, як змінилися музика, стиль та навіть світ — і як Jägermeister залишався вірним собі, зі своїм оригінальним смаком та культурою напою.
90 років Jägermeister були не лише історією про пошук ідеального смаку та становлення бренду, але й віддзеркаленням ритму цілих музичних епох. Саме тому ми знайшли 90 треків з різних історичних відтинків, щоб дослідити, як змінилися музика, стиль та навіть світ — і як Jägermeister залишався вірним собі, зі своїм оригінальним смаком та культурою напою.
1930-ті — джаз і народження легенди
30-ті роки — часи, коли музика була порятунком. Вона давала людям можливість танцювати та святкувати — попри Велику депресію, політичні кризи та напруження в Центральній Європі.
Марлен Дітріх ламає норми, одягаючи чоловічі костюми та підтримуючи права жінок. Бінг Кросбі стає першим хіпстером, що попри біле походження, відкрито слухає та грає музику чорних. Дюк Еллінгтон фактично легалізує джаз у сегрегованій Америці. У Львові Богдан Весоловський закладає основи міжнародної слави української естрадної музики.
Тим часом мисливець Курт Маст створює оригінальний рецепт лікеру з 56 трав, коріння, квітів і фруктів, який мав поєднати його два захоплення: полювання та створення алкогольних напоїв. Так народжується Jägermeister — травʼяний напій, який згодом стане символом молодіжної культури, смаку та витримки.
Марлен Дітріх ламає норми, одягаючи чоловічі костюми та підтримуючи права жінок. Бінг Кросбі стає першим хіпстером, що попри біле походження, відкрито слухає та грає музику чорних. Дюк Еллінгтон фактично легалізує джаз у сегрегованій Америці. У Львові Богдан Весоловський закладає основи міжнародної слави української естрадної музики.
Тим часом мисливець Курт Маст створює оригінальний рецепт лікеру з 56 трав, коріння, квітів і фруктів, який мав поєднати його два захоплення: полювання та створення алкогольних напоїв. Так народжується Jägermeister — травʼяний напій, який згодом стане символом молодіжної культури, смаку та витримки.
1940-ві — меланхолія і буремні роки
Музика 40-х вчила не боятися смутку та не забувати про людяність. У Гамбурзі Swing Kids танцюють під Каунта Бейсі та Луї Пріму — попри цензуру і ризик арешту. У Марселі з’являється перший «discotheque» — бар, де моряки привозили з рейсів платівки з усього світу.
Світова сцена співала про розлуку і повернення додому. Віра Лінн стає голосом Великобританії з піснею «Weʼll Meet Again». Лале Андерсен перетворює солдатську пісню «Лілі Марлен» на міжнародний гімн самотності, а Нет Кінґ Коул формує післявоєнну романтику своїм оксамитовим голосом.
У такій атмосфері продовжує виготовлятися Jägermeister — хоча й у зменшених обʼємах. Він позиціонується як напій для мисливців, тож у ті буремні часи ще не було і думки про бари, музику і фестивальну культуру, з якою бренд почне асоціюватися зовсім скоро.
Світова сцена співала про розлуку і повернення додому. Віра Лінн стає голосом Великобританії з піснею «Weʼll Meet Again». Лале Андерсен перетворює солдатську пісню «Лілі Марлен» на міжнародний гімн самотності, а Нет Кінґ Коул формує післявоєнну романтику своїм оксамитовим голосом.
У такій атмосфері продовжує виготовлятися Jägermeister — хоча й у зменшених обʼємах. Він позиціонується як напій для мисливців, тож у ті буремні часи ще не було і думки про бари, музику і фестивальну культуру, з якою бренд почне асоціюватися зовсім скоро.
1950-ті — рок-н-рол і народження ідентичності
Найголовніша музична революція, що сталася у ХХ сторіччі, — це рок-н-рол 50-х. Хоча справжні революціонери — винахідники ритм-н-блюзу — не погодяться, вказуючи, що Елвіс просто піддивився, що роблять Чак Беррі та Літтл Річард. У 1952-му на Moondog Coronation Ball замість 10 тисяч людей приходить 25 тисяч піжонів — і стається перший масштабний вилив нової музичної ери. Саме діджей Алан Фрід, який організував захід, вигадав термін «рок-н-рол».
Світ учився провокаційних рухів під «Rock Around the Clock» Білла Хейлі, але й не забував про властиві йому сентименти, кохання та меланхолію. А ще — навіть мріяв про подорожі іншими світами в недалекому космічному майбутньому.
Тоді ж з’являється культовий логотип Jägermeister з оленем і хрестом — символ Святого Губерта, покровителя мисливців. Напій подається як класичний дижестив і поступово завойовує визнання в Західній Німеччині.
Світ учився провокаційних рухів під «Rock Around the Clock» Білла Хейлі, але й не забував про властиві йому сентименти, кохання та меланхолію. А ще — навіть мріяв про подорожі іншими світами в недалекому космічному майбутньому.
Тоді ж з’являється культовий логотип Jägermeister з оленем і хрестом — символ Святого Губерта, покровителя мисливців. Напій подається як класичний дижестив і поступово завойовує визнання в Західній Німеччині.
1960-ті — «бітли», «ролінги» і вихід на світову арену
Початок 1966–го, Київ. Композитор Ігор Поклад проводить кастинг у складі хору заводу «Арсенал» та створює герлз-бенд «Мрія». У цей час світ сходить з розуму за The Beatles, а Rolling Stones записують свою «Satisfaction» на гітарах, що їм позичили Джон Леннон і Джордж Харрісон. Моди програють Лондон рокерам, а в передмісті Манчестера вже зароджується майбутній «північний соул», який згодом стане предком рейвів.
Світ втомився від запального рок-н-ролу, тож для веселощів додалися твіст та йе-йе, для екзистенціалізму – шансон, психоделік-рок та синтезаторні експерименти.
І в цей карколомний момент зʼявляються перші рекламні кампанії Jägermeister, які роблять напій синонімом німецької якості та мужності. Одна з найкультовіших — кампанія «I drink Jägermeister, because…» (Я пʼю Jägermeister, бо…), в якій знялися, зокрема, музиканти тих часів.
Світ втомився від запального рок-н-ролу, тож для веселощів додалися твіст та йе-йе, для екзистенціалізму – шансон, психоделік-рок та синтезаторні експерименти.
І в цей карколомний момент зʼявляються перші рекламні кампанії Jägermeister, які роблять напій синонімом німецької якості та мужності. Одна з найкультовіших — кампанія «I drink Jägermeister, because…» (Я пʼю Jägermeister, бо…), в якій знялися, зокрема, музиканти тих часів.
1970-ті — регі й той самий образ
Адріано Челентано доводить, що слухач іноді просто хоче веселощів. Його пісня, написана на імітації англійської, стає хітом №1 у рідній Італії. Тоді ж Kraftwerk виходять на вершину німецьких чартів, Джеймс Браун влаштовує тріумф у Римі, а Донна Саммер під керівництвом Джорджо Мородера стає іконою диско в Нью-Йорку.
У Лонг-Айленді рут-диско готується до перетворення на гараж та хаус. Набирає силу хіп-хоп, який щойно народився на півночі Нью-Йорка — ось-ось в чарти застрибне «Rapper’s Delight». Тим часом ВІА «Карпати» непогано рубає біг-біт.
Jägermeister у цей час впевнено завойовує молодь. Він стає першим алкогольним спонсором футбольного клубу, а 21+ обирають його як напій вільних і зухвалих. Так народжується «культ зеленої пляшки», який існує донині.
У Лонг-Айленді рут-диско готується до перетворення на гараж та хаус. Набирає силу хіп-хоп, який щойно народився на півночі Нью-Йорка — ось-ось в чарти застрибне «Rapper’s Delight». Тим часом ВІА «Карпати» непогано рубає біг-біт.
Jägermeister у цей час впевнено завойовує молодь. Він стає першим алкогольним спонсором футбольного клубу, а 21+ обирають його як напій вільних і зухвалих. Так народжується «культ зеленої пляшки», який існує донині.
1980-ті — ера кліпів і «Привіт, Америка!»
Коли хлопці з Бронкса вийшли з картонками на 5-ту авеню показати, на що здатний брейк-денс, в пригоді трапилися й австралійський хард-рок AC/DC, і німецька саундмашина Kraftwerk, що її переробив під вимоги стріт-культури Afrika Bambaata.
У 1981-му стартує MTV — епоха музичних кліпів. У Детройті з’являється тріо Аткинс-Мей-Саундерсон, які винаходять техно. Поштар Маршал Джефферсон пише майбутній зразок чикаго-хаусу Move Your Body, а DJ Pierre випадково створює ейсід-хаус.
Настрій епохи підхоплює Jägermeister, остаточно завоювавши США і ставши улюбленим напоєм рокерів та студентів. З’являється Jäger-shot — новий ритуал, який робить лікер символом нічного життя.
У 1981-му стартує MTV — епоха музичних кліпів. У Детройті з’являється тріо Аткинс-Мей-Саундерсон, які винаходять техно. Поштар Маршал Джефферсон пише майбутній зразок чикаго-хаусу Move Your Body, а DJ Pierre випадково створює ейсід-хаус.
Настрій епохи підхоплює Jägermeister, остаточно завоювавши США і ставши улюбленим напоєм рокерів та студентів. З’являється Jäger-shot — новий ритуал, який робить лікер символом нічного життя.
1990-ті — рейви та молодіжна культура
90-ті — це енергія, свобода й експеримент. Це вуду-рейв, телевізійне техно, french touch й адаптоване під вимоги УТ-1 регі. The Prodigy перетворюють слухачів на дикунів, Happy Mondays закликають «робити що завгодно».
Українська сцена народжує свої перші підземні клуби: київські «Барви», харківський «Живот», львівська «Лялька». На кримському піску гудить «Казантип», а по столиці кружляє Torba.
У той час Jägermeister впевнено заходить у світ музики та починає власні музичні тури й вечірки Jägermeister Music Tour. Бренд отримує перших амбасадорів та інтегрується у світову фестивальну і рейв-культуру.
Українська сцена народжує свої перші підземні клуби: київські «Барви», харківський «Живот», львівська «Лялька». На кримському піску гудить «Казантип», а по столиці кружляє Torba.
У той час Jägermeister впевнено заходить у світ музики та починає власні музичні тури й вечірки Jägermeister Music Tour. Бренд отримує перших амбасадорів та інтегрується у світову фестивальну і рейв-культуру.
2000-ні — еклектика й міжнародний успіх
Рейви збирають стадіони, а їх герої посідають верхні позиції хіт-парадів. Chemical Brothers виходять на головну фестивальну сцену планети Glastonbury. Beck та Gonzales переписують закони суспільства, а Depeche Mode лишають шкіряні штани вдома й одягають золоті.
Тоді ж український ТНМК в пошуках моря знаходить «Океан Ельзи». Київський «Славутич» стає центром техно, транса і драм-н-бейсу світового ґатунку, а Xlib Club — центром розвитку Подолу.
Jägermeister також не відстає. Бренд експортується вже у 80 країн світу, значно розширює підтримку музичних фестивалів, бере участь у спортивних подіях та оновлює айдентику, зберігаючи фірмову зелену пляшку. Компанія активно спонсорує такі великі події, як Rockstar Mayhem Festival, де виступали відомі рок-гурти того часу, та фестивалі електронної музики — UMF (Ultra Music Festival), Tomorrowland і Creamfields.
Тоді ж український ТНМК в пошуках моря знаходить «Океан Ельзи». Київський «Славутич» стає центром техно, транса і драм-н-бейсу світового ґатунку, а Xlib Club — центром розвитку Подолу.
Jägermeister також не відстає. Бренд експортується вже у 80 країн світу, значно розширює підтримку музичних фестивалів, бере участь у спортивних подіях та оновлює айдентику, зберігаючи фірмову зелену пляшку. Компанія активно спонсорує такі великі події, як Rockstar Mayhem Festival, де виступали відомі рок-гурти того часу, та фестивалі електронної музики — UMF (Ultra Music Festival), Tomorrowland і Creamfields.
2010-ті — камбек попмузики й експерименти
В часи всепоглинального мр3 здається, що настає кінець музичної індустрії. Але навпаки: андеграунд ніби перевинаходить нові форми. Jamie XX змішує хардкор з диско-панком, а Burial створює ефемерні суміші тріп-хопа з ембієнтом.
Українська сцена також міцніє: Onuka формує фольктроніку, Alyona Alyona переосмислює хіп-хоп, а Поділ стає осередком нової культури, адже виникають клуби Closer, Keller та ∄ (Кирилівська, 41).
У Jägermeister виникає новий, мінімалістичний дизайн пляшки. Бренд починає співпрацювати з художниками та випускає ексклюзивні формати напоїв для вечірок. Jägermeister стає офіційним спонсором більш ніж 25 великих музичних фестивалів по всьому світу, найбільші з яких — Download, Rockness та Wireless.
Окрім того, у 2018 році бренд починає проводити в Україні незалежну музичну премію Jäger Music Awards, мета якої — підтримувати альтернативну музичну сцену та розвиток молодих талантів. Особливу увагу на премії приділяють номінації Young Blood, де визначають найперспективніші молоді гурти та виконавців.
Українська сцена також міцніє: Onuka формує фольктроніку, Alyona Alyona переосмислює хіп-хоп, а Поділ стає осередком нової культури, адже виникають клуби Closer, Keller та ∄ (Кирилівська, 41).
У Jägermeister виникає новий, мінімалістичний дизайн пляшки. Бренд починає співпрацювати з художниками та випускає ексклюзивні формати напоїв для вечірок. Jägermeister стає офіційним спонсором більш ніж 25 великих музичних фестивалів по всьому світу, найбільші з яких — Download, Rockness та Wireless.
Окрім того, у 2018 році бренд починає проводити в Україні незалежну музичну премію Jäger Music Awards, мета якої — підтримувати альтернативну музичну сцену та розвиток молодих талантів. Особливу увагу на премії приділяють номінації Young Blood, де визначають найперспективніші молоді гурти та виконавців.
2020-ті — технології й сучасність
Сучасність готується до змін, або досконально вивчаючи, або радикально відштовхуючи спроби штучного інтелекту долучитися до творчих процесів. Rosalia створює майже академічний поп-арт, а Justice та Tame Impala запрошують у космічні подорожі, натхненні мультиплікаційною психоделією 70-х.
Виникають наївні, але насправді складні мотиви. На Черкащині та в інших регіонах панує ніжна балеаріка, яку розповсюджують хлопці з Latexfauna. Polygrim вирушає на хвилі Київського моря, а Hyphen Dash — в закинуту промзону, створювати полігональний джаз.
Музичне різнобарвʼя підтримує Jägermeister. Він допомагає відомим музикантам і новачкам, розвиває культуру нічного життя. В Україні бренд ще більше підтримує андеграунд і його виконавців: продовжується вручення премії Jäger Music Awards, запускається проєкт «Майстерня» — буткемп для розвитку індустрії музичних подій, проводиться шоукейс Young Blood Live.
А у 2025 році Jägermeister повертає легенду — ретро-пляшку з 1930-х, що стала символом незмінності стилю.
Виникають наївні, але насправді складні мотиви. На Черкащині та в інших регіонах панує ніжна балеаріка, яку розповсюджують хлопці з Latexfauna. Polygrim вирушає на хвилі Київського моря, а Hyphen Dash — в закинуту промзону, створювати полігональний джаз.
Музичне різнобарвʼя підтримує Jägermeister. Він допомагає відомим музикантам і новачкам, розвиває культуру нічного життя. В Україні бренд ще більше підтримує андеграунд і його виконавців: продовжується вручення премії Jäger Music Awards, запускається проєкт «Майстерня» — буткемп для розвитку індустрії музичних подій, проводиться шоукейс Young Blood Live.
А у 2025 році Jägermeister повертає легенду — ретро-пляшку з 1930-х, що стала символом незмінності стилю.
Матеріал призначений для осіб старше 18 років
