18 травня 2024 року в Пирогові відкрили "Музеї Їжі" від родини брендів МХП. Це історичний стенд, мета якого — розповісти українцям про культуру та історію їжі в Україні. На ньому розмістили автентичний посуд, книги з кулінарії різних часів, дані про події, пов’язані з гастрономією минулого, та інформаційно-інтерактивний стенд про культуру їжі.
Музей просто неба відкрили на Співочому полі, у серці фестивальних розваг у Пирогові. У день відкриття до нього завітали багато людей — від мам з дітьми, які прийшли відпочити на вихідні, до пар або компаній друзів.
На головному стенді музею розмістили інформацію про українську національну кухню — що її сформувало, як раніше споживали їжу та гастрономічні смаки видатних українців. Наприклад, яку їжу любив Тарас Шевченко, чому Леся Українка обожнювала ожинове морозиво, чим любив ласувати Іван Франко і наскільки особливими є для української кухні курячі гомілки.
Особливо відвідувачів зацікавив інтерактивний стенд з національними стравами. На ньому можна було покрутити борщ чи янтики та дізнатися їхні рецепти. Стенд розробила команда брендів МХП спільно з експертами Ігорем Лільо, Маріанною Душар і Льолею Ландою.
"Сподобалось, що я можу побачити фотографію страви та одразу й рецепт до неї. А потім порівняти власний спосіб приготування борщу та гомілок з традиційним рецептом", — каже пані Ірина, яка з цікавістю розглядала інтерактивний стенд.
Фудкорт та кухня різних регіонів України
Наступною локацією, яка зібрала чимало людей, став фудкорт. На ньому готували страви від брендів МХП "Наша Ряба", "Апетитна", "М’ясомаркет", "Супер Філео", Döner Маркет. Люди стояли в чергах, аби спробувати гомілки "Батерфляй", плов, що куштували два президенти та ковбаски барбекю.
"Я люблю їсти на природі, особливо якщо це курятина на грилі. Сьогодні я спробував гомілки в смачному маринаді та плов, це було неймовірно", — поділився враженнями Віктор Олексійович, гість заходу.
Крім того, команда МХП провела гастрономічну вікторину. Гості “Музею Їжі” витягали кульку з питанням про українську кухню, а відповідь мали знайти на стенді. За вгадане слово вони отримували подарунок від родини брендів МХП. Поряд зі стендом встановили банку для донатів, щоб зібрати кошти на реабілітацію військових та ветеранів у межах програми “МХП Поруч”.
Кулінарну програму розбавили Kozak System, які виконували патріотичні пісні з власного репертуару. А після неї розпочалися кулінарні батли "Супер Шефео" від бренду "Супер Філео" та Аліка Мкртчяна. Дві команди мали приготувати якомога більше страв із запропонованих продуктів за 45 хвилин. Головна умова — у кожній з них мало бути стегно "Супер Філео".
І ніби як підтвердження цього учасники за менше ніж годину приготували зі стегон курячі стріпси, рублені котлети, шаурму, шніцель, фарширований перець та навіть курячий суп. Їх оцінили шеф-кухар Алік Мкртчян та глядачі, а переможці отримали призи. Так, запах від страв швидко пробудив апетит навіть у тих, хто їсти не планували.
Після кулінарних поєдинків для гостей провели квіз про українську кухню від мережі "М’ясомаркет". Також на завершення відбулися майстер-класи з приготування борщу та ліпки вареників від шеф-кухарки Ірини Рудневської.
“Це гарна ідея — популяризувати історію української їжі. Адже ми вільний народ з власною культурою. Мої діти мають знати, що таке шпундра, куліш і чому в різних регіонах полюбляють різні страви. Побільше б таких заходів”, — підсумував Ілля, гість музею, батько двох дітей та прихильник національних страв.