Мільйони годин, електрички й ціни на квитки: що нового в «Укрзалізниці»
Фото: itc.ua

«Укрзалізниця» провела презентацію, на якій розповіла про те, що в неї нового. А якщо конкретно — які з’явились маршрути, як прокачали старі, та коли у нас будуть нормальні електрички. Івент, на якому це розповідали, проходив на Центральному вокзалі Києва. НК також туди навідався і приніс для вас найважливішу інформацію. Можете почитати. Тут небагато, але цікаво. 

Директор філії «Пасажирська компанія» УЗ Олександр Перцовський

Нові потяги і мільйони годин

Укрзалізниця анонсує новий трафік, який почне працювати з 12 грудня (продаж квитків розпочнеться у листопаді). У ньому є революційні зміни — ми відкоригували 60% маршрутів. Також запрацюють 19 нових сполучень і ще 49 вдалось суттєво прискорити. Ми порахували, що завдяки цьому українські пасажири, подорожуючи у 2022 році, зекономлять чотири з половиною мільйони годин. Якщо дати конкретний приклад — потяг, що сполучає Маріуполь із Раховом. Ним користуються люди з Дніпра, Запоріжжя й інших міст. І його маршрут скорочено на вісім годин. Ще є потяг Київ — Солотвино, який йде в Закарпаття. Там нам вдалося виграти три години. 

З Маріуполя, Запоріжжя і Дніпра тепер можна їхати до гір без пересадок. А такі міста як Чернігів, Чернівці, Миколаїв і Полтава отримають від трьох до шести нових прямих сполучень з іншими обласними центрами. Це мінус час на пересадки, дорогу. Ну, і більший комфорт. Особливо для людей з інвалідністю. 

Оптимізація старих маршрутів

Ми також працювали над тим, щоб прибуття і відправлення потягів стали зручнішими. Просто були гумористичні випадки, коли потяг з Бахмута прибував до Львова о 04:30. Люди говорили: «Дякуємо, що привезли. Але ми не хочемо виходити, дайте нам ще поспати». Зараз ми цей поїзд закрутили через Луцьк і так до нього може сісти більше людей. А у Львів він тепер прибуває близько шостої, коли вже можна піти, випити кави. Таких прикладів багато. Зокрема Одеса, де людям важливо не втрачати час у дорозі, а більше побути біля моря. Тепер там відправлення не вдень, а увечері. 

Фото: finbalance.com.ua

Туризм

Туристичний напрямок дуже важливий. Ми зараз працюємо над тим, щоб «туристичні магніти» були сполучені. Наприклад в Умань тепер можна без проблем дістатись і зі сходу, і з заходу країни. Або Кам’янець-Подільський. Раніше там поїзд прибував посеред ночі, а зараз — зранку, що зручніше. Між Одесою та Закарпаттям тепер також є пряме сполучення. Просто всі якось звикли, що туди їдуть люди з великих міст. Але ті, хто живуть в туристичних центрах також хочуть відпочивати і відвідувати якісь інші курорти. 

Що з електричками

Передмова від редакції: нещодавно «Укрзалізниця» оголосила тендер на 31 мільярд гривень, аби закупити нові електрички. Це ми просто нагадуємо, щоб ви були в контексті. Далі знову пряма мова.

Наразі ми мамо катастрофічну ситуацію з приміським сполученням. Якщо брати електропотяги, то понад 90% — це зношений рухомий склад. Тобто пасажири платять за квиток і чекають нормальну електричку. А приїжджає обрізана, шестивагонна. І в неї всі мають якось залізти. Це найбільша, в історії країни, закупівля рухомого пасажирського складу і вона спрямована на приміський та регіональний транспорт. Далі, звісно, будуть тендери і плани по оновленню інших сполучень. Але зараз фокус саме на те, щоб навколо Києва, Харкова, Львова, Дніпра створити нормальне сполучення з містами-сателітами. Це відбувається паралельно з кількома проектами електрифікації. Наприклад, зараз працюють у напрямку Василькова. І коли роботи завершать, ми сподіваємось, що туди ходитиме нормальний рухомий склад. Щоб люди не стояли на Одеській трасі в заторах. 

Невелике доповнення від редакції

Ми дізнались, що у 2022 році «Укрзалізниця» не планує підвищувати ціни на квитки. Таких рішень доки що немає і вони навіть не плануються. Та й взагалі, компанія планує переглянути тарифне регулювання, щоб зробити цінову політику більш гнучкою. А якщо простими словами — чим раніше ми купуватимемо квитки тим дешевшими вони будуть. Але це ще не точно. А ось тут ви можете детально дізнатись про всі нові штуки і маршрути, які запровадила компанія.