Наталка Макогон: "Будь-яка ситуація на поверхні є безпечнішою, ніж під землею"
Фото: Наталка Макогон (facebook.com/natalka.makogon)

Вечір 11 вересня у киян залишив згадку про "пригоди" у метро. Близько 18:30 під землею між станціями метро "Контрактова площа" та "Тараса Шевченка" виникло замикання та задимлення. Пасажири потягу не постраждали, та з’явились питання щодо організації безпеки, логістики й взагалі роботи метрополітену. Наталка Макогон, радник начальника київського метрополітену відповіла на деякі з них.

Чи безпечно перебувати зараз у метро, вирішена аварійна ситуація?

Так. Усе обладнання відремонтоване та перевірене. З вчорашнього вечора працюємо за звичайним графіком. Комісія зараз встановлює хронологію подій.

У випадках аварійного припинення роботи метро, яким чином організовують роботу альтернативних маршрутів наземного транспорту?

"Київпастранс" досить оперативно зреагував та зміг переробити маршрути й вивести більше тролейбусів, автобусів, трамваїв. Звичайно, на це потрібен був деякий час. Раджу обрати мобільний додаток для відстеження руху міського транспорту, щоб бачити затори та інші ситуації на дорозі. 11 вересня багато людей саме завдяки цим додаткам змогли підлаштуватись та швидше доїхати додому.

Як часто виникають аварії через зламану техніку? На яких станціях найчастіше щось виходить з ладу?

Рейтинги по станціях не ведемо. Такі випадки трапляються дуже рідко, навіть у порівнянні з європейськими метрополітенами. У всіх вдома, буває, зриває кран чи ламається телефон. На 100% передбачити роботу техніки неможливо. Ніхто з спеціалістів не може дати такої гарантії.

Фото: ремонт ескалатора у метро (metro.kiev.ua)

З аварійних ситуацій з технікою частіше трапляються зупинки ескалаторів. Та їх, буває, зупиняє навмисне молодь заради розваги. Хоч ми й попереджаємо, не усі тримаються за поручні та можуть бути випадки травмування.

Хто займається безпекою у метрополітені? Як готують персонал?

У метро працюють 8000 людей, які формують 17 служб, і у кожного своя сфера відповідальності з безпеки. Служба рухомого складу відповідає за стан потягів, сантехніки — за сантехнічний стан метро, електрики — за електрику, є ті, що працюють на станції та ті, що знаходяться у тунелях метро.

Фото: metro.kiev.ua

У аварійній ситуації одночасно працюють багато служб. Одні проводять евакуацію, другі обстежують обладнання, треті викликають рятувальників. Координує усіх диспетчерська служба.

Відпрацьовуємо дії на тренінгах. Після аварії вивчається похвилинно увесь протокол дій, аналізується, як спрацювали люди згідно з інструкцією.

Що порадите людям, які опинились у метро в аварійній ситуації?

По-перше, не панікувати. Розумію, що саме ця фраза може викликати паніку. Перша задача усіх служб — якомога швидше евакуювати людей, а тільки потім — з’ясовувати причини.

По-друге, не вступати в дискусію зі співробітниками метрополітену. Не варто у момент евакуації вимагати додаткової інформації чи критикувати роботу служб. Це можна зробити потім, коли вийдете на поверхню. Якщо просять покинути станцію, треба робити це оперативно і швидко. Не так багато випадків, коли лунають такі оголошення.

По-третє, коли відсутня інформація про час вирішення проблеми, не чекайте. Скористайтесь наземним транспортом. Будь-яка ситуація на поверхні є безпечнішою, ніж під землею.

До речі, станцію метро "Золоті ворота" зняли у рекламному ролику для компанії Apple.