Лабубу де купити в Україні
Фото: POP MART

Чули про Лабубу? Тоді цей тренд просто до вас ще не дійшов. Бо соцмережі, здається, заполонив новий хайп — прикраси на сумки у вигляді пухнастої іграшки, схожої на зайця, з гострими зубами. Якщо раніше це були класичні брелоки чи креми на карабіні, то саме Лабубу —  хіт останніх тижнів, який доповнює сумку як яскравий (але неоднозначний) аксесуар.

Хто придумав Лабубу, звідки взагалі взялася мода прикрашати сумки дивними аксесуарами та чи варто бігти з такою іграшкою вже зараз? Розібралися зі стилістом в короткому експлейнері.

Що таке Лабубу?

Лабубу (Labubu) — мʼяка плюшева іграшка, яка ззовні нагадує зайця. Вона має лапки, тіло та вуха, а також характерну посмішку з гострими зубами, яка деяких відлякує. Дорослі кріплять іграшку до сумки як аксесуар. 

Labubu — це персонаж серії The Monsters, колекції магічних персонажів, яку намалював художник Касінг Лунг з Гонконгу ще у 2015 році. Колекція містить декілька вигаданих істот, натхненних скандинавською міфологією. Серед них є як добрі, так і злі персонажі. А є такі як Лабубу — ззовні лячний, але добродушний всередині. 

Декілька років потому китайська компанія Pop Mart випустила Лабубу як іграшку, і відтоді він потроху захоплює світ. 

Істерія з Лабубу

Починаючи з 2019 року, Лабубу почали активно продавати за межі Південної Азії. Їх почали носити блогери, зірки, діти просять своїх батьків купувати ці іграшки як подарунок. Так, у Великій Британії навіть довелося терміново зачинити магазини Pop Mart після їхнього відкриття, бо ажіотаж на Лабубу спричинив сварки та навіть бійки.

За підрахунками медіа, лише у 2024 році дохід від продажів Лабубу склав близько 400 мільйонів доларів.

Однак справді популярною іграшка стала після того, як її помітили в образах світових зірок — як Ліса, Ріанна та Дуа Ліпа. Завдяки цьому СЕО Pop Mart Ван Нін буквально за добу заробив 1,6 мільярда доларів. За даними Forbes, на квітень 2025 року чистий капітал директора компанії досяг вже 16,1 мільярда доларів.

Ріанна та Лабубу

Основним фактором успіху Лабубу називають використання Pop Mart “сліпих коробок”. Вони надсилають запечатані коробки з іграшками, тож люди не знають, який персонаж знаходиться всередині. Так купівля переростає в азартну гру, на яку “підсідають” колекціонери і не тільки. 

Де купити Лабубу в Україні

Іграшки Лабубу вже продають в Україні, проте в обмеженій кількості. Ціни стартують від 900 грн і залежать від лімітованості самої іграшки. Лабубу можна купити, наприклад, на маркетплейсахде вона вже є топом продажів. Також іграшки продають у дитячих магазинах, магазинах техніки та сайтах з продажу речей. 

Чому такий ажіотаж на Лабубу?

Закордонні медіа пояснюють це загальним трендом на дитячість — так званий “kidult” феномен. Дорослі по всьому світу починають купувати іграшки та дитячі ігри як ностальгію за власними дитячими спогадами. Таким чином вони тішать свою “внутрішню дитину”, і Лабубу ідеально підійшла для цієї задачі. Іграшка мʼяка, смішна, пробуджує ностальгію. І, що найголовніше, її можна колекціонувати — а саме це було визначним у 90х та 2000х, дитинстві міленіалів, які сьогодні масово скуповують іграшку. 

Стиліст Єгор Воронкін у коментарі для "Нашого Києва" каже, що популярність Labubu — щасливий випадок, підкріплений гейміфікованим підходом до маркетингу, коли ти не знаєш, що буде всередині упаковки. 

Єгор Воронкін, стиліст

Ця рітейл модель не нова. Згадаймо лише Kinder surprise, який викликав і викликає хвилю азарту. Але головне — Labubu ідеально влучив у дух часу. Його неоднозначна зовнішність — приклад естетики “ugly-cute”, яка сьогодні домінує серед покоління Z, втомленої від штучної глянцевості, яку безперервно транслюють інфлюенсери з екранів наших телефонів. Відтак "огидний хорошунчик" став символом ностальгії та візуального задоволення, опозиційного до гладкої картинки з фільтром "подвійний шовк".

Загалом тренд на брелоки стиліст пояснює загальним станом суспільства: рефлексія на політичний хаос, руйнація загальноприйнятих канонів і новітні економічні процеси, які складно передбачити. Це дублює ситуацію у 90-х та на початку 2000-х років, під час яких виник цей тренд. 

Суспільний хаос створює хаос візуальний, і, як результат, мода відображає внутрішній безлад та душевний неспокій,

Стиліст пояснює ще одну причину популярності брелоків. За його словами, цей тренд втілює іронічне ставлення до символів розкоші та їхньої швидкоплинності у сучасному світі. Саме тому, на його думку, володарі сумок Birkin першими відреагували на такий "шепіт у суспільстві" та у час економічної нестабільності намагаються зменшити напругу, демонструючи люкс під камуфляжем із пластмасової мішури.

Тож якщо вам близькі іронія та соціальні експерименти, приправлені гостромодними трендами, не обовʼязково обзаводитися сумкою Birkin, щоб продемонструвати свою зневагу до люксу. Достатньо повісити страшненького Labubu на лаконічну сумку від Zara,