Київської міській державній адміністрації вдалося домогтися того, щоб на даному етапі вартість послуг комунальних ЖЕКів не підвищувалася. Про це заявив заступник голови КМДА Петро Пантелєєв в інтерв’ю «Сегодня».
«На засіданні Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), скасовано постанову від 21 грудня 2018 року про підвищення ціни на електроенергію, що споживається у технічних цілях в багатоквартирних будинках і садових товариствах. Рішення про скасування підвищеної ціни на електроенергію дає можливість комунальним підприємствам утримати вартість своїх послуг і не підвищувати їх», — розповів заступник голови КМДА.
За його словами, при цьому ціна на електроенергію є одним з визначальних чинників при формуванні вартості послуг на утримання будинків і прибудинкових територій.
«Адже в перелік послуг, які сьогодні надають комунальні керуючі компанії, входить електрифікація ліфтів, освітлення коридорів в будинках, робота насосного обладнання тощо. Як тільки зростають обов’язкові витрати, мається на увазі електроенергія, паливо для спецтехніки, мінімальна заробітна плата, то підприємства змушені коригувати вартість послуг», — пояснив Пантелєєв.
Також чиновник нагадав: існуючі договори з обслуговуючими компаніями діють, поки не будуть укладені відповідні договори на послугу з управління багатоквартирним будинком.
«Ціна послуг з утримання будинків і прибудинкових територій становить 5-6 гривень за один квадратний метр і множиться на площу квартири. Ця ціна враховує необхідні витрати компаній, і вона істотно нижче в порівнянні з більшістю цін комерційних підприємств. Я багатьох здивую, але сьогодні комунальні підприємства не є монополістами на ринку. Якщо говорити про площу житла, що обслуговується, то близько 50% — під опікою комерційних компаній», — зазначив заступник голови КМДА.
При цьому він запропонував не пов’язувати якість послуг з формою управління підприємством — приватним або комунальним.
«Я б не ставив якість послуги в залежність від форми підприємства. Адже рівень сервісу залежить від грамотного менеджменту і професіоналізму людей. Але головне, що сьогодні у людей є вибір: зібравшись і прийнявши рішення на рівні багатоквартирного будинку, мешканці можуть вибрати нову керуючу компанію, якщо робота нинішньої не влаштовує. Люди можуть обрати перелік послуг, які повинні входити у квартплату. Але цей процес, на мій погляд, не повинен бути примусовим або проходити в умовах якихось дедлайнів», — резюмував Пантелєєв.