«Київстар» програв суд НКРЗ: нав’язування мелодії замість гудків (оновлено)

Мобільний оператор «Київстар» програв справу в суді щодо послуги «Ді-Джингл». Про це повідомляє Liga.net.

Шостий Апеляційний адмінсуд відмовив у задоволенні позову компанії «Київстар» до Національної комісії з питань регулювання зв’язку та інформатизації (НКРЗ). У позові компанія вимагала анулювати розпорядження, яке регулятор прийняв за підсумками позапланової перевірки.

НКРЗ винесла припис через скаргу абонента на встановлення рінгбектона — мелодії замість гудків — при зміні тарифного плану. Регулятор вимагав у оператора усунути порушення та проводити свою діяльність у відповідністі з нормами законодавства. У «Київстар» заявили, що не вважають це порушенням через те, що послуга надається безкоштовно.

3 лютого 2017 року на урядову гарячу лінію звернувся громадянин Гавел Ю.П. зі скаргою на оператора. Він повідомив, що «Київстар» нав’язує користувачам без їхньої згоди послуги.

НКРЗ провела позапланову перевірку і з’ясувала, що Гавел є абонентом передплаченого зв’язку, не є зареєстрованим абонентом і обслуговується знеособлено. При зміні тарифного плану Гавела автоматично була підключена послуга «Ді-Джингл», яка входила в цей тарифний план.

Однак, в матеріалах справи сказано, що абонент не давав згоди на підключення йому послуги «Ді-Джингл».

А за умовами тарифного плану, надана послуга «Ді-Джингл» — встановлення рінгбектону — не тарифікується протягом 32 днів і відключається, якщо абонент самостійно її не продовжить.

Однак, на думку регулятора, при наданні безкоштовної послуги оператор повинен був керуватися тими ж вимогами, що й для платних послуг. А саме, повідомляти про вартість, тривалість та інші параметри сервісу.

У свою чергу, адмінсуд підтримав НКРЗ: «тарифні плани для абонентів передплачених послуг для контрактних абонентів застосовуються на умовах, однакових для всіх абонентів».

Оновлено. Представники міжнародного агентства Havas Kyiv, яке співпрацює з компанією «Київстар», контактували з прес-службою оператора та отримали від них офіційну позицію стосовно даного рішення суду.

«"Київстар" оскаржив рішення суду, про яке йдеться в публікації. Більш того, рішення стосується недоліків інформування і порядку згоди абонента, і не містить висновків про те, що компанія нав’язує сервіси клієнтам. Послуга «Ді-Джингл» надавалася клієнтам без стягування плати, протягом 32 днів з моменту активації тарифного плану. Клієнти могли самостійно обирати, користуватися послугою чи ні. Після завершення 32-денного періоду послуга автоматично відключається, жодних коштів за надання цього сервісу з балансу клієнта не знімається», — сказано в повідомленні агентства.

Раніше повідомлялося, що оператор «Київстар» хоче скасувати безлімітні тарифні плани.