Ще на початку пандемії коронавірусу у Всесвітній організації охорони здоров’я заявили, що необґрунтована недовіра людей до вакцинації входить до першої десятки основних проблем сучасної медицини. Завдяки вакцинам були викорінені такі хвороби, як віспа, чорна чума, поліомієліт, стримане поширення кору та правця. А зараз триває боротьба з коронавірусом. Тому у багатьох країнах почали проводити масштабні вакцинальні кампанії, робити щеплення обов’язковим для окремих категорій та закуповувати колосальні обсяги препаратів.
В Україні вакцинація також активно набирає обороти. І надзвичайно важливу роль в цьому відіграє соціально орієнтований бізнес, особливо той, якому довіряють українці. Гарним прикладом може послужити корпорація «АТБ». Магазини торговельної мережі «АТБ-Маркет» працюють у 24 областях України, а постійними клієнтами 1262 супермаркетів є вже більш як чотири мільйони українців. Компанія щорічно відкриває близько сотні нових магазинів і створює 4-5 тисяч нових робочих місць. Загалом на підприємствах корпорації працюють понад як 70 тисяч осіб. І багато хто з них уже подбав про своє здоров’я та безпеку близьких — щеплення від коронавірусу зробили собі понад 85% персоналу (у цю цифру входять усі — й офісні працівники теж). Загальна чисельність становить 59 тисяч осіб. Це — серйозний внесок у боротьбу з коронавірусною пандемією, чергову хвилю якої ми спостерігаємо у жовтні.
Цього року корпорація «АТБ» очікувано утримала свої лідерські позиції в рейтингу кращих роботодавців галузі роздрібної торгівлі. Та підтвердила, що головним своїм капіталом і найціннішим ресурсом вважає співробітників. Тому ще у середині літа на всіх підприємствах «АТБ» стартував активний процес вакцинації. Ставку зробили не на примус, а на усвідомлений вибір співробітників. Щоб показати приклад соціально відповідальної позиції, першими пройшли вакцинацію топменеджери — керівники корпорації та директори підприємств, що входять до групи компаній «АТБ».
Завдяки ретельній роз’яснювальній роботі серед співробітників, масова вакцинація була проведена ще до початку нової хвилі пандемії. Найбільша кількість щеплень була зроблена в серпні та вересні 2021 року. Спеціальні мобільні групи з вакцинування виїжджали безпосередньо на підприємства. Це допомогло спростити процес і значно прискорити його.
За інформацією пресслужби «АТБ», співробітники щеплювалися в основному вакцинами Moderna (США), Pfizer/BioNTech (США/Німеччина), CoronaVac (Китай).
За даними медиків, антиковідна вакцина (не так і важливо, якого саме виробника) хоч і не гарантує стовідсотковий захист, але значно (до 95%) знижує ймовірність важкого перебігу хвороби й тим більше летального результату. Фактично вакцинація була, є й залишається основним «рятівним кругом» від безлічі смертельних хвороб.
В «АТБ» нагадали, що їхні супермаркети стали першими в країні, де ще з початку пандемії були дотримані всі карантинні вимоги: обробка приміщень, поверхонь і торговельного обладнання дезрозчинами, носіння захисних масок персоналом магазинів і відвідувачами, постійне використання рукавичок, щитків тощо. До питання безпеки своїх покупців, а також здоров’я власного персоналу, в компанії ставляться дуже серйозно.
Усі магазини «АТБ» забезпечують ефективними засобами для дезінфекції, що сертифіковані МОЗ. Просторі торгові зали мережі, сучасна система вентиляція приміщень — усе організовано таким чином, щоб максимально знизити ризик зараження. Торговельне обладнання та місця дотику з руками, візки, кошики, сенсорні панелі, ваги, вітрини тощо, регулярно обробляють дезрозчинами. На входах до магазинів «АТБ» і виходах із них можна скористатися засобом для санобробки рук.
«АТБ» виконує всі вимоги й умови адаптивного карантину. Компанія сконцентрувала основні зусилля та ресурси на тому, щоб безперебійно забезпечувати громадян свіжими продуктами, а також максимально захистити від вірусу десятки тисяч своїх співробітників і мільйони клієнтів.