У Міністерстві охорони здоров'я дали кілька порад стосовно інформаційної гігієни та безпеки підлітків в інтернеті.
Там зазначають, що за даними опитувань, приблизно 50% підлітків проводять у соцмережах чотири та більше годин на день. І батькам буває важко слідкувати за інтернет-життям своїх дітей. Крім того, постійний перегляд новин та постів у соцмережах під час війни можуть посилити тривожність підлітка і негативно вплинути на його здоров'я.
Щоб зберегти фізичне та психологічне здоров'я підлітків, батькам радять пояснити їм основні правила інформаційної безпеки. У МОЗ розповіли, як саме це краще зробити.
По-перше, дитина має довіряти дорослим, щоб, побачивши щось дискомфортне у мережі, звернутися до них по допомогу. Крім того, батькам радять поговорити з дитиною та пояснити, що в інтернеті теж є свої правила етичного поводження, і не варто використовувати його для розповсюдження пліток, погроз, хуліганства тощо.
Щоб бути ближче до інфополя підлітка, можна запитати про його вподобання, улюблені серіали та фільми, запитати рекомендацій, за ким варто стежити у соцмережах тощо. При цьому не слід критикувати смак дитини.
Також варто пояснити основні правила приватності: чому не можна розсилати іншим людям свої особисті дані, номери карток, номери телефонів тощо. Слід пояснити, що профіль у соцмережі краще закрити під список друзів, і що в інтернеті є багато шахраїв, які використовують особисті дані людей. Також батькам радять наполягати, щоб дитина не зустрічалася з інтернет-знайомими без їхнього відома та пояснити можливі ризики.
Основні правила інформаційної гігієни:
- Якщо підліток читає новини — слід порадити йому перевірені канали та ЗМІ й пояснити, чому вони більш правдиві;
- Треба пояснити, що не треба підписуватися на пабліки, що рекламують себе як "найперші, найточніші" тощо. А також — переходити за сумнівними посиланнями;
- Слід обговорити з дитиною часові ліміти, які можна встановлювати у батьківських застосунках;
- Також потрібно пояснити, чому не слід одразу реагувати на прохання про допомогу в інтернеті, а краще одразу звернутися до батьків.
Нагадаємо, в інтернеті запустили першу креативну агенцію на основі штучного інтелекту Uncreative. Платформа працює на штучному інтелекті та безоплатно генерує ідеї на основі брифу.