Київ демонструє серйозне зниження показників застосування української мови в освітньому процесі.
Про це повідомив заступник керівника Секретаріату Уповноваженого із захисту державної мови Сергій Сиротенко, посилаючись на результати відповідного моніторингового дослідження.
Загалом до Уповноваженого надходить приблизно 5% від загальної кількості скарг щодо порушень у сфері освіти. Вони стосуються всіх форм освіти, включно з дошкільної та позашкільної.
"Щодо шкіл, ця частина скарг складає всього лише одну четверту від загальної кількості скарг щодо освіти. Здавалося б, небагато. Але невелика кількість скарг не означає відсутність порушень. Очевидно, це пов'язано із специфікою відносин між суб'єктами освітнього процесу. Батьки й діти певною мірою зацікавлені в лояльності вчителів. Крім того, існує проблема з фіксацією порушення", — розповів Сергій Сиротенко.
Так, за оцінкою учнів, близько 24% вчителів під час уроків та 40% під час перерв порушують мовний закон — застосовують недержавну мову. Водночас середня цифра по Україні: 14% на уроках та 21% — на перервах.
При опитуванні учні зазначили, що й самі порушують мовний закон — спілкуються російською на уроках 66%, на перервах — 82% (статистика по Україні: на уроках — 40%, на перервах — 52%). Лише 18% столичних школярів зазначили, що говорять виключно українською мовою.
"Київ можна віднести до зросійщених регіонів України. Всі показники нижчі, ніж по Україні. Молоде покоління застосовує російську мову навіть частіше, ніж їхні батьки. Це ознака серйозного впливу країни-агресора. Через інтернет, соціальні мережі росія впливає на наших дітей, на формування мовних звичок", — зазначив Сергій Сиротенко.
Також заступник керівника Секретаріату Уповноваженого наголосив на необхідності прийняття Закону №13072.
"Цей закон не є ідеальним і не вирішить всіх питань. Але він створить певні правові підстави для впливу і на батьків, і на дітей. Адже він чітко визначає, що є освітнім українськомовним середовищем, якою мовою повинні спілкуватися учасники освітнього процесу на території закладу освіти", — зауважив Сиротенко.
Крім того, необхідно організувати системну роботу щодо правової та ціннісної просвіти як вчителів так і учнів, а також посилити контроль всередині системи освіти.
"Наш Київ" також вже писав, що у Миронівці на Київщині відкрили новий ветеранський хаб.
