Українські торговельні мережі масово відмовляються від продажу продукції французького виробника Bonduelle через скандал із "гуманітарною допомогою" російським окупантам.
Напередодні Нового року у російських ЗМІ з'явилася інформація про те, що місцеве представництво Bonduelle привітало з Новим роком учасників окупаційної війни проти України та передало військовим 10 тисяч продуктових кошиків, до яких додали листівки: "Повертайтесь з перемогою". У російському представництві компанії, зазначають ЗМІ, заявили, що "підтримка захисників є невід’ємною частиною соціальної відповідальності бізнес".
Серед іншого, такий допис опублікували в групі "Ярцево.LIVE" у російській соцмережі vk.com.
Після того, як ця інформація набула наголосу, українські мережі супермаркетів почали відмовлятися від продукції Bonduelle та прибирати її зі своїх полиць. З такими заявами вже виступили мережі "Сільпо", NOVUS, VARUS, "АТБ", METRO та "Ашан".
"Ми зупинили усі заплановані закупівлі продукції Bonduelle для "Сільпо" і знімаємо продукцію з полиць. Додатково ми звернулися до головного офісу Bonduelle із запитом офіційно заперечити будь-яку взаємодію з російськими військовими", — кажуть у "Сільпо".
"З відомих причин ми прибираємо з полиць NOVUS товари ТМ Bonduelle та Greenfield. Що ж, відмова від бренду — привід ближче познайомитись з українськими виробниками, які виготовляють якісні і смачні продукти. Наприклад, чудовою альтернативою ще й за приємною ціною є товари власних торгових марок — NOVUS та Marka Promo. Підтримуйте українське і розповідайте друзям", — заявили у NOVUS.
"Мережа супермаркетів VARUS знімає з продажів продукцію Bonduelle. Таке рішення було прийнято компанією одразу 31 грудня через скандал із гуманітарною допомогою для російської армії. В той же день ми почали знімати продукцію з полиць наших супермаркетів. Проте, через великий обсяг товарів, ми не виключаємо можливі помилки або брак уваги. Тож, якщо раптом ви виявите товар даної торгової марки на полиці якогось із магазинів VARUS, просимо Вас повідомити нам на гарячу лінію 0 800 30 70 80", — повідомили у VARUS.
" З 4.01.2023 закупівля продукції цього бренду зупинена. Якщо щось на полках ви ще можете побачити, то це допродажа залишків які були викуплені нашою мережею", — повідомили в "АТБ".
"Інформуємо вас, що продукції компанії Bonduelle не буде на полицях METRO через підтримку росії", — зазначили у METRO.
"У зв’язку з даною ситуацією компанія Auchan Ukraine прийняла рішення зняти із полиць продукцію бренду Bonduell. На цей момент наші магазини виконують це рішення", — повідомили в "Ашані".
Крім того, Національне агентство із запобігання корупції внесло компанію Bonduelle до переліку міжнародних спонсорів війни.
"Компанія Bonduelle не планує йти з російського ринку та продовжує сплачувати податки, збори та інші внески до російського бюджету, тим самим фінансуючи війну. Раніше у статті російського Forbes за 2019 рік вказувалось, що директорка представництва Bonduelle у росії Катерина Єлісєєва вчилася в Академії ФСБ на перекладача", — кажуть у НАЗК.
Водночас головний офіс Bonduelle Group опублікував заяву, в якій спростовує допомогу російським військовим та називає інформацію, яку розповсюдили тамошні ЗМІ, оманливою.
"30 грудня російські соцмережі поширили оманливу інформацію щодо нашої діяльності у росії. Інформація та заяви, які приписують компанії Bonduelle та її менеджменту, є фейковими. Bonduelle Group продовжує свою діяльність у росії з єдиною метою — забезпечити доступ населення до основних продуктів у росії та у навколишніх країнах", — заявили у Bonduelle Group.
В українському представництві Bonduelle підтвердили спростовання, опубліковане головним офісом, та додали наступне:
"Bonduelle Group не надсилала та не доручала будь-якій третій стороні надсилати коробки з продукцією Bonduelle та вітальними листівками для російської армії. Опубліковані 30 грудня 2022 року фотографії, на яких зображені коробки з продукцією Bonduelle, є підробленими, і цитати є фейковими та необґрунтованими".
Раніше ми писали про те, що компанія McDonald's планує масові скорочення персоналу у 2023 році. Зокрема, компанія перегляне пріоритети щодо окремих напрямків, а деякі можуть взагалі згорнути.