У Києві хочуть провести капремонт Харківського шосе: що не так з проєктом
Фото: "Пасажири Києва"

Комунальна корпорація "Київавтодор" оголосила тендер на проведення капітального ремонту Харківського шосе у Дніпровському та Дарницькому районах столиці.

Про це інформує пресслужба КМДА.

Магістраль з’єднує проспекти Соборності та Леоніда Каденюка з проспектом Миколи Бажана. Її побудували у 1967 році, а у 1987-му реконструювали.

"Наразі на шосе спостерігаються значні дефекти дорожнього покриття: напливи й тріщини. Це свідчить про те, що наявна конструкція дорожнього одягу не витримує сучасних навантажень. Такі пошкодження значно ускладнюють безпечний рух магістраллю та вимагають невідкладного її ремонту", — йдеться у повідомленні.

Проєктом передбачений ремонт проїжджої частини і тротуарів, мережі дощової каналізації та зовнішнього освітлення, а також підземних пішохідних переходів.

Для безпечного та комфортного пересування людей з інвалідністю та маломобільних груп ремонт виконають з урахуванням принципів безбар’єрності. На пішохідних переходах і велопереїздах занизять бортовий камінь, влаштують тактильну навігацію. У підземному пішохідному переході поруч з Інститутом хімії високомолекулярних сполук НАН України облаштують ліфти.

Також для покращення організації дорожнього руху влаштують нові світлофорні об’єкти та додаткові смуги для лівих поворотів там, де це можливо.

Протяжність ділянки, на якій проводитимуть капремонт, становить 5,4 км. Очікувана вартість закупівлі — 1,4 млрд грн. Прийом пропозицій триватиме до 29 серпня 2025 року. Детальна інформація про тендер — на електронній платформі публічних закупівель Prozorro за посиланням.

У громадській організації "Пасажири Києва" заявляють, що проєкт капітального ремонту не відповідає нормам безбар'єрності.

Зокрема, в офіційній відповіді від Дептрансу на запит організації зазначають, що наземних переходів не буде, оскільки немає місця для накопичення пішоходів. Водночас, як зауважили в ГО, знайшлось місце під відбійник, який норми не вимагають. 

Крім того, розширюють 3 км проїзної частини від вул. Литвинського до Бориспільської траси зі зносом частини дерев — таке розширення не підпадає під визначення капітального ремонту і не було обґрунтовано жодним моделюванням.

"Наразі проєкт капремонту Харківського шосе порушує рішення Київради, наказ Дептрансу, наказ Мінрозвитку та чинні державні будівельні норми", — пишуть в ГО.

У дописі наголошують, що будівництво об'єкту, який не відповідає вимогам державних будівельних норм, є розтратою бюджетних коштів та тягне за собою кримінальну відповідальність.

"Не кажучи про етичну сторону, коли черговий мільярд гривень буде витрачено, а, наприклад, поранений ветеран на колісному кріслі не зможе перетнути вулицю, на якій він живе", — додать у повідомленні.

Тендер закликають скасувати, а проєкт капітального ремонту відкоригувати для забезпечення вимог безбар'єрності.

Раніше "Наш Київ" повідомляв, що із початку 2025 року 6 687 киян отримали матеріальну допомогу на загальну суму 66,87 млн грн.

Найбільше боржників проживає на лівому березі — "Київводоканал"