В одному зі столичних відділень ПриватБанку 20-річному ветерану відмовили у відновленні картки, бо він не мав рук для підтвердження процедури.
Про це розповіла Олена Толкачова, засновниця патронатної служби "Янголи".
Військовослужбовець втратив усі кінцівки в районі Ізюмського на Харківщині. Його привезли у ПриватБанк, щоб відновити картку — на неї мають надійти державні виплати. Телефон із картками був втрачений у бою.
"Менеджер у відділенні на проспекті Берестейському, 27-А дістає готову картку і каже: візьміть її в руки і потримайте біля обличчя для фото. У людини немає рук. Немає рук — немає картки", — розповідає Олена Толкачова.
Іншій людині тримати картку не можна, а єдина альтернатива від банку — оформити довіреність і видати картку на ім’я медичного куратора.
"Вдумайтеся. Людина, яка втратила на війні руки й ноги, не може отримати свої гроші, бо не має рук. Соромно було комусь? Шукали рішення? Проявили людяність? Ні. Процедури важливіші за людину, яка за них воювала", — йдеться у дописі.
Яка реакція ПриватБанку
У пресслужбі ПриватБанку відреагували на інцидент зі зневажливим ставленням до військового.
Там зазначили, що подібна ситуація є "неприпустимою" і в банку вже з’ясовують всі обставини події. Водночас запевнили, що забезпечать доставку необхідних карток і проведуть внутрішню роботу, аби попередити такі інциденти в майбутньому.
Яка реакція голови НБУ Андрія Пишного
Голова Національного банку України Андрій Пишний також відреагував на інцидент. У своєму дописі він зазначив, що особисто доставить картку військовому з вибаченнями.
"Висновки будуть, реакція буде, а подібного — не буде", — написав Пишний.
Реакція співзасновника Monobank Олега Гороховського
Український бізнесмен та засновник Monobank Олег Гороховський розповів, що в Моно відкрили картку військовому два дні тому — одразу після його звернення.
UPD: ПриватБанк попросив вибачення за інцидент із неналежним наданням послуг ветерану.
"Ми просимо вибачення за те, що нашому клієнту довелося пережити. Нам шкода, що ця ситуація стала можливою", — йдеться у дописі.
Також банк запропонував оплатити лікування та протезування військового.
"Якщо ветеран погодиться прийняти нашу допомогу, ми покриємо йому лікування, протезування та надамо всю необхідну підтримку", — пише пресслужба ПриватБанку.
Крім того, обіцяють зробити все можливе, щоб подібне "ніколи більше не повторилося". Зокрема, в установі переглянуть внутрішні процедури, а також проведуть повторне навчання для працівників.
"Людина і її потреби й гідність — на першому місці", — підсумували у повідомленні.
Також нагадаємо, що у Київському міському центрі комплексної допомоги внутрішньо переміщеним особам звершують ремонтні роботи — вже на початку 2026-го цей простір відкриється для відвідувачів.
