Причини аварії між "Деміївською" та "Либідською": результати дослідження
Фото - Київська міська прокуратура

Аварійну ситуацію між станціями метро "Деміївська" — "Либідська" спричинили неякісні проєктні рішення і неякісні будівельні роботи у процесі спорудження цієї ділянки тунелю. Про це повідомили у КМДА.

Експерти Науково-дослідної судово-експертної установи провели дослідження і встановили такі порушення:

  • оправа тунелю згідно з проєктом повинна експлуатуватися при значно меншому рівні ґрунтових вод;
  • оправу тунелю побудували неякісно з порушенням допусків монтажу кілець;
  • жорсткість тунелю нижча, ніж проєктна, через застосування стінових блоків замість лоткових (зменшена товщина та відсутність ребер).

Також дослідження виявили грубі порушення через відсутність хімічного закріплення ґрунтів навколо тунелю. Всі результати передадуть до правоохоронних органів у межах порушеної кримінальної справи.

"Перегінні тунелі між станціями "Деміївська" і "Либідська" Оболонсько-Теремківської лінії метрополітену Києва введені в експлуатацію у грудні 2010 року. Будівництво здійснювалось у складних гірничо-геологічних умовах та обводнених ґрунтах. При будівництві виникали аварійні ситуації із зупинкою проходки щита та подальшим будівництвом тунелю немеханізованим способом. Рівень ґрунтових вод у межах зазначеної дільниці вище оправи тунелю на 2–4 метри", — розповіли в міській адміністрації. 

Нагадаємо, у Києві планують відновити рух поїздів метро між станціями "Деміївська" та "Либідська" на початку осені 2024 року. 

Підтоплення тунелів "Деміївська" — "Либідська": керівництву метро вручили підозри