Українцям розповіли, у яких інтернет-магазинах небезпечно купувати техніку

Експерти з громадської організації «Союз споживачів України» перевірили 20 українських інтернет-магазинів на дотримання законів  «Про захист прав споживачів» та «Про електронну комерцію».

Результати дослідження вони опублікували у своему Facebook.

Дослідження тривало з грудня 2017 року по березень 2018-го. Заради виявлення порушень у популярних інтернет-магазинах експерти здійснили контрольні закупки. У результаті чого, у деяких магазинах виявили порушення з чеками, поверненнями, доставкою та невірно вказаною формою господарювання.

Спілка перевірила наступні магазини: 

  • 27.ua
  • AKS
  • «Алло»
  • «Служба сервісу»
  • «Цитрус»
  • City.com
  • Comfy
  • Deshevshe.net
  • «Эльдорадо»
  • F.ua
  • «Фокстрот»
  • ITbox
  • «Мобіллак»
  • MOYO
  • Repka
  • «Розетка»
  • Skidka.ua
  • Stylus
  • «Телемарт»
  • ТТТ

У результаті експерти сформували рейтинг, да позначені зеленим магазини пройшли перевірку достойно, жовтим – так собі, червоним позначили  порушників законодавства.

У п'яти випадках фахівцяям не вдалося за чеками встановити форму господарювання та ідентифікувати 5 із 20 крамниць. 

Дані магазини вказували лише назву доменного імені, яке не завжди відповідало сайту, де купували товар. На практиці це означає,  що покупець не зможе захистити свої права, якщо виникнуть складнощі з поверненням чи гарантією на товар. 

Помітили експерти і серйозні порушення маркування деяких товарів.

«Наприклад, продукція, яка має відповідати технічному регламенту на радіообладнання, ідентифікована або промаркована як система УкрСЕПРО – система обов’язкової сертифікації, яка не поширюється на цей вид продукції. І все це поряд із позначками UA, UCRF, щоб імітувати, що продукція проходила первинні процедури щодо допуску на ринок», – зазначають в організації.

Також експерти розповіли, що у п'яти магазинах виникли складнощі з поверненням товарів.

«Нам вдалося повернути придбані смартфони лише зі скандалами та подекуди із залученням преси. Приміром, інтернет-магазин «Алло» повертав нам гроші кілька тижнів, а «Мобіллак» – майже два з половиною місяці», – розповіли учасники дослідження.

Раніше ми розповідали, що у Києві відкрився новий торговий центр.