TikTok — одна з найпопулярніших сучасних соцмереж. Застосунок дозволяє користувачам створювати невеликі відео на різноманітну тематику та просувати їх на широку публіку. За даними платформи Backlinko, станом на липень 2024 року активними користувачами TikTok є близько 1,04 млрд людей у світі. Зокрема в Україні — понад 13,5 млн (дані станом на лютий 2023-го). Крім розважального контенту, застосунок може бути корисним інструментом для заробітку. “Наш Київ” розповідає, як монетизувати TikTok, які програми для цього існують та скільки платформа може принести грошей.
Заробіток у TikTok
Наразі на платформі існує кілька спеціальних програм, розроблених для підтримки контент-креаторів.
Creator Rewards Program
Однією з них є Creator Rewards Program — кожен блогер може отримувати кошти безпосередньо від TikTok. Щоб приєднатися, користувачі повинні мати щонайменше 10 тисяч підписників і 100 тисяч переглядів за останні 30 днів. Прибуток також розраховують, беручи до уваги перегляди та іншу взаємодію (лайки, репости, коментарі тощо).
- Важливо: наразі програма доступна для Бразилії, Франції, Німеччини, Японії, Кореї, Великої Британії та США.
Монетизація прямих етерів
Проводити прямі етери, або ж LIVE відео, у TikTok може будь-який користувач старше 18 років та з як мінімум тисячею підписників. Під час лайвів контент-мейкеру можна відправляти донати або дарувати спеціальні віртуальні подарунки — вони накопичуються на балансі LIVE Gifts. Далі їх можна перевести у грошовий еквівалент.
Так, австралійський стрімер Джейкі Боем проводить трансляції того, як він спить — під час лайвів йому донатять сотні й тисячі доларів. Зокрема в травні 2022-го Джекі вдалося заробити близько $34 тисяч.
Чайові (Tips) в TikTok
Користувачі платформи можуть залишати “чайові” авторам контенту. Для цього треба мати принаймні 100 тисяч підписників, а автор мусить проживати у Франції, Великій Британії, Німеччині, США, Італії або Іспанії. Розмір “чайових” починається від $5.
Крім того, до свого акаунту можна підключити різноманітні платформи монетизації — як Patreon, Buy Me a Coffee, Tipeee тощо. Завдяки цим інструментам користувачі також можуть "дякувати" авторам контенту.
Реклама, спонсорство та просування брендів/продуктів
Враховуючи кількість активних користувачів платформи, TikTok є дієвим методом для просування бренду. Застосунок використовує алгоритми, що пропонують юзерам відео за їхніми уподобаннями та інтересами. Кожен продукт знаходитиме свою авдиторію, а також має шанс захопити увагу нових користувачів.
Для легальної співпраці на платформі створили Creator Marketplace. Бренди та агентства можуть шукати авторів контенту, що підходять їм за кількістю підписників, тематикою, статистикою тощо.
Доходи від подібної співпраці можуть значно відрізнятися. До прикладу, тіктокер Алекс Охеда, який має 8,5 млн підписників, може заробляти до $20 тисяч з одного спонсорованого посту, та $10 тисяч за брендоване відео.
Як вивести гроші з ТікТок
Найпростішим способом вивести гроші з акаунту в TikTok є система PayPal. Потрібно додати необхідні платіжні дані й слідувати алгоритму виведення коштів. Мінімальна сума, яку можна вивести з акаунту в TikTok — $10 доларів.Кожний обліковий запис можна прив’язати не більше ніж до 6 методів виведення коштів. При цьому не можна додати понад 5 акаунтів PayPal і понад 3 банківські рахунки.