У київському метрополітені сплив термін експлуатації більш ніж ста вагонів — це приблизно кожен сьомий. Щоб визначити можливість подальшої їхньої служби, КП “Київський метрополітен” оголосило тендер на комплексну перевірку кузовів вагонів, повідомляє "Інформатор".
Згідно з тендерною документацією, підрядник має надати послуги відповідно до спеціальної “Методики технічного діагностування вагонів, які відслужили свій термін, для продовження їх експлуатації”.
Йдеться про 84 вагони моделі 81-717/714 та 26 вагонів типу Е, які були випущені ще у 1960-х — 1970-х роках.
Зазначається, що значна частина цих вагонів проходила модернізацію, однак навіть оновлений рухомий склад наразі потребує поглибленої технічної перевірки. В ході діагностики фахівці шукатимуть можливі тріщини в металі, ознаки корозії та інші експлуатаційні дефекти, які можуть вплинути на безпеку пасажирських перевезень.
Загальна вартість послуг з перевірки оцінюється у 2 мільйони гривень. Прийом тендерних пропозицій завершився 21 квітня. Очікується, що за результатами конкурсу замовлення отримає компанія “Управляюча компанія Трансвагонсервіс”, яка запропонувала найнижчу ціну. Виконати весь обсяг робіт підрядник має до 31 грудня 2025 року.
Вагони моделей 81-717 (головний) та 81-714 (проміжний), відомі як “номерні”, були розроблені в Радянському Союзі у 1970-х роках. Спочатку вони створювалися для тестування нового обладнання, але через затримки з іншими моделями та дефіцит рухомого складу стали серійними. Вагони типу Е почали експлуатуватися ще раніше, у період з 1963 по 1969 рік. На сьогоднішній день вагони цієї моделі продовжують використовуватися в метрополітенах Харкова та Тбілісі.
Нагадаємо, у столичному метрополітені на станціях "Вокзальна" та "Либідська" з’явилися нові інформаційні наліпки, які нагадують про основні правила безпеки.