У 2024 році, на третій рік повномасштабної війни, українці більше економлять, частіше обирають українське та стають прискіпливішими до брендів.
Дослідження щодо споживчих трендів в Україні опублікувало Gradus Research.
Тренд №1 — при здійсненні покупки українці звертають увагу на бренд. Дві третини респондентів (62%) звертають увагу на бренд під час покупок. Тоді як у грудні 2022 року таких було трохи більше половини (54%). При цьому прискіпливість споживачів у великих містах вища, що пояснюється ширшим вибором товарів чи послуг.
Тренд №2 — українці стали більше підтримувати вітчизняного виробника. Дані опитування показують, що українські споживачі досить обережні у зміні звичних брендів. Більше половини респондентів (54%) надають перевагу знайомим брендам. Проте на ринку існує виражений запит на нові бренди — 37% опитаних готові експерементувати.
Ключовий фактор, що спонукає дати шанс новим брендам — бажання підтримати українське (57%, більшість жінки). На другому місці — фактор економії коштів (45%, більшість чоловіки).
Якщо в грудні 2022 року тренд на все українське лише набирав обертів — тоді про купівлю товарів/послуг українських виробників заявляли 69% опитаних — зараз частка таких зросла до 74%.
Тренд №3 — менше розваг, більше раціоналізму. Українські споживачі економлять. Дві третини опитаних (65%) надають перевагу більш дешевим брендам. Третина респондентів (32%) відмовилася від покупки улюблених брендів.
Найменше економлять українці на їжі, ліках, освіті та на транспорті/паливі.
Крім цього, більшість опитаних продовжують заздалегідь планувати свої покупки (73%), а не приймати спонтанні рішення.