«Таємниця» реконструкції Поштової площі

Ще в липні 2012 року розпочато роботи по реконструкції Поштової площі, і, о, щастя, 5 травня 2015 року проект реконструкції було отримано трьома громадськими об’єднаннями, які опікуються питаннями доступності міста для маломобільних груп населення та велосипедистів.

Причому, це стало можливим тільки після відкритої зустрічі в Українському Кризовому Медіа Центрі 29.04.2015 з представниками замовника (КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва”) реконструкції Поштової площі та інвестора.

Проект має кілька критичних недоліків, переважно у частині, за яку відповідає інвестор.

По-перше, з проекту незрозуміло, де буде територія розкопок славнозвісної археологічної знахідки та музею.

По пре це, перед входом до торгівельного центру ми бачимо 4 невідомих кутових конструкції, які майже повністю перекривають рух до Паркового мосту. Це в тому разі, якщо над ними буде виконано споруду типу альтанки. А саме таку споруду ми бачимо на одній з оприлюднених візуалізацій проекту.

Так було візуалізовано:

Таке показує проект:

Ці невідомі конструкції впритул розташовані до схилів газонів та входу в ТРЦ, вщент перекриваючи будь який рух між ТРЦ та Парковим мостом.

Чекаємо відповіді від Замовника та виконавця проекту: а) що це за конструкції, б) як буде забезпечено рух людей до Паркового мосту, в) де саме, дійсно, буде територія розкопок та музею, які, безумовно, будуть обмежувати рух пішоходів та велосипедистів.

Також у напрямку Паркового мосту – однієї з ключових точок призначення відвідувачів Поштової, пропонуються вузькі сходи (3,5 м у найвужчому місці). Зважаючи на потік пішоходів та велосипедистів, також наполягаємо на розширенні цієї частини до 6 м і заміни усіх сходів на рампу.

Друге критичне зауваження.

Згідно проекту, зліва від майбутнього фонтану маємо єдиний найближчий вхід до переходу, що веде через ТРЦ до метро. При цьому його ширина - тільки 4,2 метри, а не 6, як за ДБН. Дай нам Боже не повторити трагедію, що сталася в Мінську в 1999 р., коли в штовханині в переході загинули 53 людини. Але легко собі уявити, як біля фонтана відбувається якесь свято, та раптом починається злива. Куди рине натовп? Наполягаємо на розширенні підйому до 6 м і облаштування його пандусом з поручами.

Третє. Навіщо влаштовувати сходинки, які ускладнюють пересування родин з дітками у візочках, велосипедистів, людей з валізами, поранених воїнів, людей похилого віку, людей з інвалідністю, там, де ландшафт дозволяє створити рампи (похилі з’їзди), що не суперечать вимогам універсального дизайну? За даними Департаменту Містобудування та Архітектури, маломобільні групи населення в Києві складають 55%. Чи є сенс відмовляти більш ніж половині киян пересуватися площею? Навіть з економічної точки зору в огляді на присутність ТРЦ та інших закладів, розрахованих на отримання прибутку від киян та гостей міста це не є раціональним. Пропонуємо на площі всі сходи замінити на похилі рампи (ухил до 4 градусів).

Ще критичне зауваження:

Якщо людина з велосипедом, візочком, або на візку захоче з рівня площі потрапити на Набережну, їй пропонується спуститись пандусом, облаштованим на сходах (позначено червоною стрілкою на фото нижче. Фото зроблено Ксенією Семеновою, АВК 10.05.2015).

Уявляєте все задоволення людини з інвалідністю від такого «атракціону»? Американські Горки відпочивають. І це було б смішно, якби не було так сумно. Наша вимога: з обох боків річкового вокзалу облаштувати два ліфти, кожен з яких дозволяє перевозити одночасно два велосипеди.

Особливо маємо підкреслити відсутність на схемі пішохідного переходу до фунікулера через Володимирський узвіз. Хоча на зустрічі 29.04 в УКМЦ представник Замовника обіцяв, що перехід залишиться. Що до цієї ділянки, то тут майже всі зауваження є критичними.

Ми зробили єдину таблицю зі усіма нашими зауваженнями та рекомендаціями:

Ознайомитись з детальним аналізом та усіма рекомендаціями

І вони 12.05.2015 були направлені міському голові його радницею з питань розвитку вело інфраструктури з проханням терміново передати ці вимоги замовнику та вимагати врахувати рекомендації у проекті реконструкції.

Аналіз та рекомендації підготували:

Ксенія Семенова, ГО “Асоціація велосипедистів Києва”, радниця Київського міського голови з питань розвитку велоінфраструктури
Олена Педай, громадська ініціатива “Безбар’єрний Київ”, ГО «ДемАльянс Допомога».

Олексій Краснощоков, ГО “Підмога.Інфо”.

Якщо Вам не байдуже, яким наш Київ буде завтра, приєднуйтесь, ставте питання, готові допомагати.

Олена Педай
https://www.facebook.com/BezbarjerniyKiev
https://www.facebook.com/DemAllianceDopomoga