Звернення до української спадщини – тренд, що знайшов реалізацію в багатьох сферах. Традицію, у найширших її проявах, використовують для рекламних кампаній, колекцій одягу та аксесуарів, візуальної айдентики та сенсового наповнення проєктів різних профілів. Українську спадщину відтворюють, інтерпретують, відроджують, адаптовуючи традиційне до сучасного життя та актуальних викликів.
Все частіше в роботі з матеріальним та нематеріальним спадком саме поєднання нового й старого є головною ціллю. Широким полем для її втілення завжди був період різдвяних свят – коли концентрація традиційного у звичних буднях зростає, бренди починають активніше звертатись до джерел. Як не загубитись у потоці дідухів та різдвяних зірок, як вдало поєднувати традиції із сучасними формами святкування та що робити, щоб проєкт мав сенс? Розбираємось на прикладі «Крафтового Різдва» від KredoBank.
«Крафтове Різдво»: цінності в традиції
Цього року KredoBank запрошує провести Різдво разом. Проєкт «Крафтове Різдво» — це святкова ініціатива, що пропонує сучасний погляд на українські традиції, поєднує давні звичаї з інноваціями та креативністю. Єднальною ідеєю заходів стало бажання популяризувати українську різдвяну спадщину, досліджуючи автентику та підтримуючи життя ремесел через співпрацю з майстрами, музикантами та культурними діячами.
Проєкт об’єднує традиційні розваги, майстрів, митців та дух Різдва у низці подій у Києві, Львові та онлайн. Водночас KredoBank переслідує й глибшу мету — сприяти спільності та ґрунтовнішому розумінню своєї ідентичності. Проєкт прагне нагадати про важливість традицій як фактора єднання в часи викликів.
«Ми віримо, що підтримка локальної культури та ремесел — це не лише про бізнес, а й про нашу спільну відповідальність за збереження національної спадщини. У часи свят ми хочемо нагадати, наскільки важливо єднатися, берегти традиції й допомагати тим, хто створює цю культуру тут і зараз», — Андрій Мельник, керівник маркетингу.
«Крафтове Різдво» – що відвідати?
Проєкт «Коляда» та концерт у Львові
Проєкт «Коляда» від KredoBank і бренду «Ґроно» пропонує поринути в Різдво завдяки скляним ялинковим прикрасам, кожна з яких ілюструє сюжети рідкісних українських колядок із різних регіонів. Дизайн куль розробив тату-майстер Сашко Луцишин, відомий відродженням української автентики у своїх роботах.
Придбати прикраси та послухати лекції про різдвяні традиції гості зможуть в різних закладах та шоурумах Києва та Львова, а також відвідати презентації колекції ялинкових прикрас в столиці. Також в межах проєкту етногурт «Курбаси» створив музичну добірку колядок.
А 1 грудня у дворику Палацу мистецтв у Львові познайомитись з українськими різдвяними піснями та почути коляду наживо могли усі охочі.
Подкаст від «Локальної історії»
Для тих, хто хоче дізнатись більше про українські різдвяні традиції, проєкт «Локальна історія» у співпраці з KredoBank створив продовження подкасту «Крафтове Різдво з Надійкою Гербіш». В пʼятьох нових епізодах слухачі почують про маловідомі факти святкування, символізм обрядів та роль Різдва в українській культурі. Продовження подкасту буде доступне до прослуховування на YouTube, Spotify, Apple Music та інших платформах, аби кожен зміг знайти час для натхнення.ʼ
Виставка «Під Різдвяною Зіркою»
У Національному музеї «Київська картинна галерея» протягом свят відбудеться міжмузейний виставковий проєкт «Під Різдвяною Зіркою», створений спільно з Національним музеєм народної архітектури та побуту України. Це виставка-розповідь про нашу ідентичність, тяглість спадку та відродження традицій. Проєкт створює живий діалог між минулим і сьогоденням, між давніми ремеслами і сучасними формами мистецтва. А ще обʼєднує відвідувачів в затишному етнопросторі під Різдвяною зіркою.
Експозиція презентує автентичні твори з колекцій обох музеїв, як от народні ікони ХVII-XIX ст., косівську кераміку, живописні твори видатних митців І. Марчука, Ф. Манайла та інших. Також там будуть представлені роботи сучасних майстрів декоративного мистецтва та крафтових майстерень, серед яких вироби від Gunia Project, GORN Ceramics, Triytsya collections, Guculiya, QUIET FORM, ЖОРНА та інших, що були відібрані спільно з KredoBank.
Адвент-календар «Крафтове Різдво»
KredoBank запрошує стати преміальними клієнтами на тарифних пакетах Craft та Craft Black та долучитися до традиційного Адвент-календаря. Щодня з 1 по 25 грудня календар відкриватиме віконечко з унікальним крафтовим виробом та історією про його творця. Учасники, які виконають умову конкурсу та зроблять хоча б одну покупку карткою, візьмуть участь в розіграші 25 подарунків від українських крафтових виробників. Результати конкурсу оголосять наприкінці грудня, а подарунки будуть вручені в січні 2025 року.
KredoBank запрошує всіх долучитися до подій проєкту «Крафтове Різдво» та створити святкову атмосферу, підтримати локальних крафтярів і поширювати різдвяну спадщину разом. Завдяки співпраці з майстрами, митцями, етногуртом і діячами культури, проєкт популяризує українські традиції та ремесла. Також частина коштів від активностей буде спрямована на допомогу українським захисникам та захисницям. У цей святковий час проєкт об’єднує людей довкола спільних цінностей і показує, що культура — це сила, яка надихає та підтримує.