Девелопер про задум
благоустрою району
що зміниться в житті
мікрорайону
Нове будівництво
на Позняках:
Неподалік від станції метро “Позняки” розгорнули новий будівельний майданчик. Банери на огорожі свідчать про те, що незабаром тут з’явиться двоповерхова будівля, в якій можна буде купити фермерські продукти, поїсти та відпочити.

“Наш Київ” поговорив із девелопером, місцевими жителями та урбаністами про те, як новий проєкт може змінити спальний район столиці.
Майбутній Маркет розташовуватиметься на проспекті Миколи Бажана, неподалік виходу зі станції метро “Позняки”.
Маркет на Позняках
Головна ідея нашого проєкту – створити оазис затишку та комфорту, де люди могли б відпочивати, проводити час з родиною чи друзями, насолоджуватися смачною їжею та купувати якісні фермерські продукти для себе. На створення проєкту нас надихнули такі європейські приклади, як Тайм Аут маркет у Лісабоні, чи Кармель маркет в Тель Авіві.

Крім того, ми бачимо, що в Україні є попит на такі проєкти. Наприклад, дуже популярними стали “КиївФудМаркет” на Арсенальній або “Міський ринок їжі” в Одесі,зазначає генеральний директор компанії Володимир Коломієць.
Фермерський ринок на першому поверсі, фуд-корт та дитяча зона – на другому, озеленення території в 1 300 м2, простір для відпочинку з лавками та гойдалками для малечі – так описує свій проєкт “Маркет на Позняках” девелопер “Ново-Комерцбуд”.
Саме це місце обране тому, що людям буде зручно потрапити у “Маркет на Позняках” або з’їжджаючи у спеціально облаштований паркінг з проспекту Бажана, або виходячи з метро, по дорозі додому, – пояснює Коломієць.
З усієї дозвільною документацією на будівництво можна ознайомитися, відсканувавши QR-код на паспорті об’єкта.
Від часу, коли ми отримали дозвільну документацію, кілька разів відбулося переосмислення проєкту. Погодьтеся, на Позняках дуже щільна забудова і ще один ТРЦ тут точно не потрібен. Ми хотіли знайти концепт, який би був максимально зручний і мав би попит серед людей. Саме тому шукали ідею, яка в майбутньому зробить проєкт популярним та прибутковим. Чому почали будувати під час війни? Тому що ми віримо у швидку перемогу України та хочемо підтримати економіку і людей,говорить Коломієць.
Девелопер наголошує “Маркет на Позняках” – це не черговий супермаркет чи торговельний центр, а комплексний проєкт благоустрою, який складається з кількох компонентів. Так, неподалік від озера вже з’явився спортивний майданчик з велопарковкою, а також майданчик для вигулу собак.
До того ж, між групою активістів-жителів Позняків, девелопером і департаментом благоустрою району був укладений меморандум, у якому зафіксовано домовленість сторін про співпрацю в реалізації ініціатив щодо впорядкування території. Окрім майданчиків для спорту та вигулу собак, у зимовий період на схилах неподалік від озера будуть працювати дві дитячі гірки для катання на санчатах.
Окрім естетично оформлення мікрорайону, на думку урбаністки та відомої блогерки Світлани Гривківської, яка довгий час мешкала на Позняках, проєкт “Маркет на Позняках” здатен певним чином розвантажити дороги у столиці.
Оцінка проєкту
від урбаністів
Було б добре, аби зробили якийсь впорядкований простір з фуд-кортом, замість Шанхаю із кіосків, бо там не проштовхнутися взагалі.

Враховуючи також, що на Позняках живе чимало людей, частина з яких тривалий час навіть не виїжджає за межі району, то, звичайно, проєкт Маркету є доречний. Він може стати додатковою нішею для відпочинку, продуктового шопінгу тощо
Олександр Синельник живе на проспекті Бажана вже 15 років і добре пам’ятає, як рік від року змінювалися Позняки:
Річ у тому, що чимало класних проєктів будують на правому березі, тому люди так чи інакше вимушені туди їхати. Утім якщо щось подібне буде з’являтися і на лівому березі столиці, то це певним чином вирішить питання заторів й шкідливих викидів в атмосферу.

Крім того, організація простору під одним знаменником, тобто в одному стилі, теж позитивно відзначиться на естетиці району
“Наш Київ” розповів про проєкт “Маркет на Позняках” кільком київським урбаністам та попроси оцінити задум девелопер. Кирило Степанець зазначив, що подібний проєкт – доцільний з точки зору організації простору мікрорайону, який потерпає від захаращеності МАФами.
Комфортного та чистого ринку, де можна купити продукти, мені не вистачає. Точно хотілося б мати альтернативу супермаркетам
Урбаністи також відзначають, що рішенні девелопера долучитися до благоустрою району говорить про нього як про відповідальний бізнес, адже компанія зацікавлена не тільки в отриманні прибутку, а й у комфорті мешканців Позняків.

Віолета Грекало з чоловіком переїхали на Позняки відносно недавно, але вже встигли скласти власне враження про те, чого не вистачає мікрорайону.
Зона біля метро щільно забудована і там майже немає дерев, або бодай якоїсь зелені. Якщо біля “Маркету”буде красива зелена зона з деревами та квітам, то ми точно будемо там частими гостями