Безбарʼєрність — вектор, що неймовірно важливий для будь-якого відповідального українського бізнесу. Саме таким бізнесом є УЛІС — комплекс будинків на природі, який пропонує гостям усамітнений відпочинок, де немає парканів, діє безконтактний сервіс та панує тиша.
Наприкінці минулого року УЛІС відкрив перший інклюзивний будинок на Київщині. В УЛІС кажуть, що це важливий крок у створенні доступного відпочинку для всіх.
Як бізнес повинен реагувати на запит доступності, “Нашому Києву” розповіла Уляна Пчолкіна, консультантка з безбарʼєрності в Superhumans Center. Разом з Віталієм Пчолкіним у складі ГО "Група активної реабілітації", вона надавала УЛІС рекомендації протягом проєктування будинку та тестувала результат, щоб пересвідчитись у зручності та безпечності простору.
Про бізнес, який найчастіше звертається за послугами консультування щодо безбарʼєрності
“Сфера готельно-ресторанного бізнесу зреагувала на цей запит найшвидше. Вони хочуть бачити серед своїх клієнтів людей з інвалідністю”, — каже Уляна.
Війна, на жаль, актуалізувала питання доступності, бо людей з інвалідністю стало в рази більше. Бізнес повинен реагувати на цей запит ширше і швидше, адже компанії не “рятують” людей з інвалідністю, а розширюють коло клієнтів. Якщо людина на кріслі колісному не користується тою чи іншою послугою — це втрата прибутку для бізнесу, переконана Пчолкіна.
Про залученість до створення першого адаптованого будинку УЛІС
“Ми з Віталієм (Віталій Пчолкін — колега Уляни) поїхали на аудит і надали рекомендації, як можна переробити будинок. Керівництво компанії УЛІС ухвалило рішення створити адаптований будинок. Разом з Віталієм ми розробили проєкт. А тепер бачимо результат, який відповідає нормам доступності”, — каже Уляна.
У компанії розповіли, що за основу першого інклюзивного будинку взяли котедж-студію, який вже був на їхній локації. У підсумку, УЛІС, користуючись порадами консультантів, створили будинок відповідно до принципів універсального дизайну. Він має забезпечувати доступність для людей з інвалідністю, сімей із дітьми та всіх, хто потребує безбар'єрного простору.
Основну увагу приділили функціональності будинку для гостей, що користуються кріслами колісними. Тому у локації відсутні бар'єри у вхідній та душових зонах, достатньо місця для розвороту у всіх частинах будинку, а потрібні предмети, ручки, гачки розміщені на висоті до 1200 мм.
Особливий акцент в інклюзивному будинку зробили на вхідній зоні комплексу. В УЛІС врахували шлях гостя від місця паркування до входу в будинок, а також досвід користування мангалом і зоною біля вогнища поруч з будинком. Для цього зробили доріжки з терасної дошки, за допомогою яких зручно переміщатись від будинку до зон відпочинку надворі. Також прискіпливо проєктували пандус, щоб отримати потрібний кут підйому та забезпечити зручність поручнів.
Наразі, за словами Уляни, напрацьовують рішення, як зробити доступними прогулянки територією комплексу УЛІС.Дудки.
“Зараз ми над цим працюємо. Я не можу сказати, що ми вже знайшли рішення, тому що це ліс, і є певні технічні складності. Але так хочеться, щоб люди, які мають порушення мобільності, могли прогулятися чудовою територією, насолодитися краєвидами і подихати повітрям, а не лише перебувати навколо будинку”, — каже Уляна.
Про головні правила доступності, якими повинен керуватись будь-який український бізнес
“Варто зрозуміти, що люди з інвалідністю, перш за все, клієнти бізнесу, які хочуть користуватися і платити за послуги”, — говорить Уляна.
Також, під час війни, коли поранення, травми й інвалідність пожиттєво отримує дуже велика кількість людей, варто думати про них як про потенційних співробітників. Адже за дослідженнями Міністерства соціальної політики, в Україні не вистачає кожних других рук на ринку праці. А серед людей з інвалідністю — працевлаштованих всього 16%, розповідає консультантка.
“Бізнеси і суспільство в цілому мають багато переосмислити щодо людей з інвалідністю, й усвідомити, що це невикористаний економічний потенціал нашої країни. Люди, які зараз на фронті та отримують поранення, мають повертатися на свої попередні місця роботи, і ми повинні переадаптовувати їх. Бо бізнес, який не стане безбар’єрним — зникне в майбутньому. Він не буде конкурентоспроможними на ринку”, — підсумовує Уляна.
Таку думку поділяють і в компанії УЛІС, адже з'явився ще один будинок в комплексі УЛІС.Дудки, який побудовано за усіма розмірами, що підходить для безбарʼєрного пересування. УЛІС як свідомий бізнес, вірить у необхідність таких будинків і, якщо тренд першого будинку буде позитивним, компанія готова за декілька місяців переобладнати і зробити інклюзивним ще як мінімум один.
"Безбарʼєрне середовище є дуже важливим, тому сервіс, який отримують наші гості, має бути доступним для кожного, а враження від відпочинку в УЛІС залишати по собі виключно позитивні спогади. УЛІС — це свідомий бізнес, який піклується про своїх гостей та навколишній світ. І своїм прикладом ми хочемо мотивувати інші бізнеси робити так само. В цьому році заплановано нові локації по всій Україні, власні та в тандемі з партнерами, де ми будемо невпинно ширити ці цінності", — зазначає Максим Виноградний, директор з розвитку в УЛІС.
Для читачів Наш Київ УЛІС підготував спеціальний промокод PromoUlis12, який дає знижку -12% при бронюванні відпочинку на всіх локаціях. Промокод діє до 5 лютого.
Заходь на сайт та бронюй котедж або кебін вже зараз: https://ulis.ua/