"Мережеві бізнеси повинні починати з невеликих ринків"

Пітер Тіль — “Від 0 до 1”. Складні речі простою мовою. Коротко про автора: Пітера вважають хресним батьком PayPal мафії, а мафією компанія вважається, бо з неї вийшли засновники 7-ми мільярдних компаній і ще ватага серйозно заряджених проектів. Цей приклад, якби руйнує міф про випадковість успіху в технологічних стартапах, і вказує на закономірність результату, якщо ти керуєшся певними принципами. Нажаль, книжки про ці принципи я ще не зустрів.

Автор пояснює причиннонаслідкові зв′язки в світі, успіх, провали, тренди, самообман, конкуренцію, розказує про систему захисту від кардерів, яку звали “Ігор”... доносить ідеї дуже близькі до “Голубого океану” Чана Кіма, але більш адаптованою мовою для стартап тусовки.

Загалом, книжка крута, розширює мислення, допомагає побачити світ під іншим кутом. Кожна книжка для мене — це як діалог з автором. І діалог з Пітером відбувся надзвичайно бурхливий. Єдиний висновок, з яким я не погоджуюсь, — припущення “що монополії драйвлять людство в перед”. Тут автор відштовхується від раціонального і еволюційно правильного мислення власників монополій, вважає, що всі власники монополій (голубих океанів) такі як він. Але, напревеликий жаль, прогрес людства забезпечують далеко не монополії. І тотальна більшість з них покликана для збагачення фінансового, а не просування.

Цитати:

  • За досконалої конкуренції в довгостроковому періоді жодна компанія не отримає економічного прибутку (31)
  • Якщо хочеш створити довготривалу цінність, не будуйте бізнес на недиференційованих товарах. (32)
  • Не монополісти перебільшують свою відмінність, визначаючи свій ринок, як перетин різних невеликих ринків (36)
  • Мережеві бізнеси повинні починати з невеликих ринків (59)
  • Правильно вважати дистрибуцію невідємною частиною дизайну вашого продукту (144)